Loading
Memtor Marketing

Wprowadzenie w Content Marketing

image title

content marketingContent marketing, czyli tzw. marketing treści, polega na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Terminem content określa się wszelkie treści publikowane i rozpowszechniane za pomocą Internetu. Mogą to być artykuły, webinaria, evideo, podcasty, formy graficzne itd., których podstawowym zadaniem jest dostarczenie internautom wiarygodnych i pożądanych przez nich wiadomości i informacji związanych z daną branżą.

Content marketing jest stosowany przez firmy różnej wielkości i we wszystkich branżach. Jednym z wielu pozytywów prowadzenia takiego marketingu jest to, że można osiągnąć zadowalające efekty posiadając ograniczony budżet. Na początku trzeba zaplanować ile, jakich mediów będzie tworzone. Będzie to zależeć od budżetu i od tego, czy pracę będziemy wykonywać sami czy zlecać. Warto rozważyć:

Infografiki: jeśli nie masz zespołu projektowego (grafika) to trzeba sprawdzić ile kosztuje stworzenie infografiki.

Tworzenie treści: pisanie treści może być drogie i czasochłonne szczególnie dla treści bardziej technicznych. Warto nieraz wydać nawet kilka miesięcznych budżetów i napisać dobrą, ciekawą treść.

Wideo: nakręcenie filmu wydaje się drogie, ale wcale nie musi takie być. Wideo nakręcone telefonem komórkowym lub aparatem może sprawdzić się tak samo dobrze.

Zdjęcia: zdjęcia, podobnie jak wideo, nie muszą być robione przez profesjonalistę.

W następnej kolejności, biorąc pod uwagę posiadany budżet, należy stworzyć plan na następne 6 do 12 miesięcy. Można na przykład zaplanować, że w tym okresie:

– zlecimy bądź stworzymy sami dwie infografiki;

– zlecimy bądź napiszemy sami dwa przewodniki / poradniki;

– napiszemy raz w tygodniu komentarz na blogu;

– napiszemy i umieść w sieci jeden artykuł na miesiąc.

Podsumowując koszty tych działań powinien nam zostać na przykład jeden miesięczny budżet do wykorzystania na promocję. Załóżmy, że poświęcimy w tym celu 24 godziny miesięcznie. Choć wydaje się, że to nie jest dużo czasu, to jednak może być, jeśli w pełni go wykorzystasz. Biorąc pod uwagę powyższy przykład możesz użyć ten czas następująco:

2 godziny tygodniowo: Przygotowanie jednego wpisu na blogu tygodniowo. Najlepiej wybrać na to konkretny dzień w tygodniu i trzymać się go.

5 godzin miesięcznie: Zarządzanie zewnętrznymi projektami wypisanymi powyżej.

1 godzina tygodniowo: Przygotowanie i rozplanowanie wiadomości w mediach społecznościowych, celem promowania wpisów na blogu i innych treści. Pisz wiadomości specyficzne dla danego medium. Uwzględniaj istotne tagi we wpisach na Twitterze, zwracaj uwagę na limity znaków i używaj narzędzi do skracania linków. Rozplanuj wiadomości na tydzień albo nawet dłużej.

15 minut dziennie: Odpowiadanie na wpisy, komentarze itd. Komunikuj się z innymi o swoich treściach, rozmawiaj z użytkownikami. Trudność może sprawić trzymanie się w czasie, więc trzeba zachować tutaj dyscyplinę.

1 godzina miesięcznie: Śledź i raportuj spostrzeżenia. Robienie tego co miesiąc ułatwia zadanie oraz pozwala na zmiany w strategii.

Powyższe daje w przybliżeniu 24 godziny miesięcznie. Nie jest łatwo być ciągle skoncentrowanym i trzymać się wytycznych, ale używając kalendarza i dokładnie planując zadania, da się to osiągnąć.

Można dodatkowo poprosić pracownika o udział w projekcie, żeby zmaksymalizować efekty. Niektórzy mogą raz na jakiś czas napisać jakiś tekst na firmowego bloga. Drobna premia za dotrzymanie wytycznych lub nagroda za najlepszy tekst (np. pod względem wejść na stronę) może dodatkowo zmotywować.

W powyższym przykładzie udało się zachować jednomiesięczny budżet. Można go użyć w inny sposób do polepszenia kampanii. Zależnie od jej treści, można wydać część budżetu na reklamy na Facebooku, na LinkedIn lub na promowane wpisy na Twitterze. To, na co będziesz wydawać swój budżet, zależy od celów kampanii oraz tego, ile możesz wykonać w firmie, a ile musisz zlecić podwykonawcom.

Na koniec kampanii content marketingu, koniecznie trzeba zmierzyć jej sukces, żeby wiedzieć, co należy robić, a czego unikać, następnym razem. Przejrzyj miesięczne raporty i ustal, które media społecznościowe były najbardziej użyteczne, jak były odbierane przez użytkowników, oraz oblicz ROI (zwrot z inwestycji). Rozumiejąc, co działa, a co nie, następnym razem będziesz w stanie lepiej zoptymalizować budżet i czas.

Jest wiele sposobów rozdzielenia nawet małego budżetu oraz 6 godzin tygodniowo na projekt content marketingu – musisz po prostu znaleźć, co działa najlepiej dla ciebie i twoich użytkowników. Jedno jest pewne: to jest wykonalne i może przynieść sukces. Brak nielimitowanego budżetu nie sprawia, że nie możesz uzyskać korzystnych rezultatów. Poprzez efektywne planowanie możesz daleko zajść nawet z ograniczonymi środkami.

Źródło: http://marketingland.com/content-marketing-on-a-limited-budget-30072

5 thoughts on “Wprowadzenie w Content Marketing

  • kasiao

    Spodziewałam się tu innej treści ale taka strona contentu też jest warta uwagi, dobra i pożyteczna publikacja, na poziomie conajmniej LeadBullet.

    Odpowiedz
  • Liliana Miś

    Content marketing w pełni wykorzystamy,  jeżeli wspomożemy się mądrymi aplikacjami, które nie dosyć że pomogą nam zdobyć zainteresowanie internautów naszym blogiem, ale i pomogą zarobić co nieco. Ja na przykład korzystam z usług nextclick, póki co dopiero od kilku miesięcy, ale juz widać efekty.

    Odpowiedz

Pingback: Google świętuje, SEO liże rany | Blog Być Widocznym