Loading
Memtor Marketing

Strategia marketingowa

Uskrzydlimy Twój biznes

Pozycjonowanie szerokie

Jak?

Zapewniamy, żeby działania marketingowe i reklamowe były spójne i przemyślane.
Działania marketingowe jak i public relations wymagają przemyślanej strategii. O skuteczności decyduje jakość analiz, trafność propozycji działań, założone wskaźniki efektywności, narzędzia analityczne oraz solidna realizacja. Aby zapewnić pomyślność całemu procesowi niezbędne jest spoiwo tych elementów w postaci sformułowanego i realizowanego planu działań, a więc strategii.

Strategia marketingowa wyszczególnia działania, środki i narzędzia, jakie będą nam potrzebne do uzyskania zamierzonego celu. Bez względu na wielkość, powinna posiadać ją każda firma. Każdy biznes to poważna kwestia, dlatego naszą działalność powinniśmy zaczynać od jasnej i jak najbardziej realnej do wdrożenia strategii działania. Jeśli sami nie czujemy się pewni i kompetentni do przygotowania takiej strategii, jak najbardziej możemy ją zlecić wyspecjalizowanej agencji, gdzie opracowywać ją będzie zespół specjalistów.

Poznaj realne korzyści tworzenia strategii marketingowej

  • lepiej poznajemy własną markę i możemy zweryfikować przyjmowane założenia,
  • ustalenie kierunku, w jakim chcemy zmierzać, jakie chcemy powodować skojarzenia, z czym chcemy być powiązani ideologicznie, wizerunkowo itd.,
  • ustalamy plan działania, który ma nam zapewnić osiągnięcie wyznaczonych celów,
  • większe zwrócenie uwagi na klienta i dowiedzenie się więcej o naszej grupie docelowej, dzięki temu możemy lepiej dobrać język i styl komunikacji z naszymi odbiorcami,
  • analiza konkurencji pozwala wychwycić wiele istotnych aspektów, np. co mocniej komunikować, co my oferujemy, robimy lepiej, na czym się skupić, by nie kopiować innych, a uzyskać swoją unikatowość i budować tożsamość,
  • możemy zdefiniować narzędzia, za jakich pomocą osiągniemy cel,
  • realnie ocenić mocne i słabe naszego biznesu,
  • oszczędza nie tylko czas, ale pieniądze. Jeśli nasze decyzje wynikają z przemyślanych i przygotowanych scenariuszy działania, unikamy w dużym stopniu kosztownych pomyłek na nieefektywne przedsięwzięcia,
  • szybciej i skuteczniej będziemy mogli uzyskać zwrot z poniesionych inwestycji.

Dlaczego możesz nam powierzyć strategię marketingową?

Specjaliści

Wykwalifikowani specjaliści z bogatym doświadczeniem.
Możesz być pewien, że Twoją usługą zajmiemy się profesjonalnie, gwarantując najwyższy standard obsługi.

Wstępny bezpłatny audyt
Rozumiemy, że wybór agencji marketingowej powinien być dobrze przemyślany. Od tego jak agencja prowadzi swoje działania w dużej mierze zależy wizerunek i sukces Twojej firmy! Bezpłatnie przed rozpoczęciem działań wykonujemy audyt na podstawie, którego tworzymy wstępną strategię, abyś miał rzetelny przykład do podjęcia dobrej decyzji.

Audyt
Indywidualna oferta

Indywidualnie przygotowana oferta
Indywidualne podejście do Klienta i specyfiki branży, w jakiej działa, jest decydujące o skuteczności usługi. W tej kwestii nie ma wyjątków. Im lepiej poznamy Twoją działalność i zrozumiemy jej misję tym lepszą obierzemy strategię komunikacji i promocji.

Polegamy na wiarygodnych danych
Bo nie ma przypadków… Jako specjaliści zgłębiamy i analizujemy ideę biznesu, grupę docelową, konkurencję i potencjał na rynku. Dostosowujemy działania opierając się na doświadczeniu, wiedzy i stawianiu nowych kroków, w obszarach, do których nie doszła jeszcze konkurencja.

Dane
Opiekun

Indywidualny opiekun dostępny do Twojego kontaktu
Oprócz samych efektów liczy się także dobra i płynna współpraca. Dlatego z naszego zespołu przydzielamy eksperta, który indywidualnie zajmie się Twoim projektem. Zawsze możesz się z nim skontaktować 🙂

Proces tworzenia i wdrażania strategii można podzielić na następujące etapy:

  • Analiza celów i założeń (misja, cele przedsiębiorstwa, otoczenie rynkowe, grupy docelowe, analiza SWOT).
  • Formułowanie strategii (taktyka, media, prognozy, alokacja zasobów, KPI i narzędzia, harmonogram działań).
  • Wdrożenie zaplanowanych działań.
  • Ocena efektów, ewaluacja.

Opis tworzenia strategii

Aby rozpocząć działania marketingowe należy ustalić cele i potrzeby firmy. Wskazane jest dokonanie podsumowania dotychczasowych działań w zakresie marketingu internetowego. Gdy mamy do czynienia z nowym przedsiębiorstwem trzeba stworzyć strategię od początku. Formułowanie strategii powinno uwzględniać model biznesowy, specyfikę branży, analizę konkurencji i dostępne możliwości w zakresie wyboru mediów. Po stronie klienta jest udzielenie agencji, z którą ma nawiązać współpracę wszelkich niezbędnych informacji. Doświadczony marketingowiec wie dokładnie, jakich informacji potrzebuje i powinien je pozyskać od klienta np. w formie briefu. Dobra agencja nie zdecyduje się na rozpoczęcie pracy nie posiadając pełnych informacji odnośnie działalności, celów i innych aspektów, które mogą wpłynąć na kierunek obranej strategii. Dlatego w naszej agencji bardzo cenimy współpracę z klientem, by proponować i realizować najlepsze rozwiązania. Mając bezproblemowy kontakt z klientem jest możliwy bieżący rozwój strategii. Po sformułowaniu strategii należy się zastanowić nad możliwością jej realizacji pod kątem: budżetu, narzędzi i zasobów. Strategia wymaga wreszcie analizy i oceny rezultatów podejmowanych działań, te informacje jak i zmieniające się czynniki zewnętrzne i wewnętrzne decydują o przeformułowaniu planu działań.

Kluczowe elementy strategii marketingowej

Z tworzeniem i wdrażaniem strategii nierozerwalnie jest powiązana misja firmy, a więc kreowanie jej wizerunku. Przez ten kluczowy element biznesu klienci kojarzą firmę i produkty, a marka może budować swoją pozycję na rynku. Dzięki wizerunkowi marki klienci są gotowi wybierać firmę i jej ofertę spośród konkurencji, a nawet zapłacić więcej. Dlatego dzięki temu przedsiębiorstwa konkurują ze sobą nie tylko ceną, ale także jakością, reputacją i innymi wyróżniającymi cechami, do których mamy np. sentyment. Tradycyjne, podstawowe elementy brandingu obejmują dobór nazw, sloganów i identyfikacji wizualnej, ale składa się na nie także obsługa klienta i szeroko pojęty sposób komunikacji z klientami. Istotnymi narzędziami brandingu jest PR, media społecznościowe i różne formy marketingu szeptanego (WoMM), a także jak najbardziej content marketing i reklamy wizerunkowe.

Świadome budowanie wizerunku

Każdy z nas jak i każda firma kreuje swój wizerunek, lecz nie wszyscy robią to świadomie. Trafne jest tutaj powiedzenie: „Jak Cię widzą, tak Cię piszą”. Można je nieco zmodyfikować: „tak Cię kupują”. Oczywiście w przypadku firmy jest to złożony proces, na który ma wpływ wiele czynników: to jak się komunikujemy, co oferujemy, jaką wartość i jakość dajemy, jakie zapewniamy doświadczenia konsumentom, gdzie i w jakich okolicznościach mogą zetknąć się z naszą marką (strona www, reklama w mediach społecznościowych, telewizji, radiu, billboardy, stoisko na targach, sponsorowanie jakiegoś branżowego lub charytatywnego wydarzenia itd.).

Wskaźniki efektywności

Wyznacza się je, aby mierzyć i analizować wyniki, optymalizować działania na ich podstawie. Z nich dowiadujemy się o potencjale i kosztach zdobywania potencjalnych klientów, co w konsekwencji daje możliwość oceny i analizy podejmowanych działań, racjonalności dysponowania środkami, wielkością zwrotu z inwestycji, a także wytycznymi do optymalizacji poszczególnych działań marketingowych.

ZDOBYWAMY NAJWYŻSZE NOTY

Dziękujemy naszym Klientom za możliwość realizacji wspaniałych projektów i podejmowania wyzwań, w których mogliśmy się wykazać i poczuć satysfakcję.
Wolimy działać niż mówić o sobie, dlatego w ocenie naszej pracy oddajemy głos Klientom.

Opinie Facebook i Google

Stopień do jakiego mogę stworzyć relację, która wspiera wzrost innych jako oddzielnych jednostek, jest miarą wzrostu, jaki uzyskałem w sobie.” – CARL ROGERS

Dane kontaktowe

Biuro / siedziba

34-310-36-22,
22-203-63-46

ul. Sułkowskiego 17 lok. 12
42-202 Częstochowa
ul. Świeradowska 47
02-662 Warszawa

Administratorem Państwa danych osobowych jest Memtor Marketing Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Świeradowska 47. Więcej informacji.

Marek Olas