image title

Listopad w marketingu to intensywny czas, kiedy przygotowujemy się do akcji promocyjnych na BLACK FRIDAY. Duża konkurencja wymaga kreatywnych działań, co nie jest łatwe, w obliczu niepewności społeczeństwa w czasie panującej pandemii. Również premiery miały kampanie świąteczne, które w środowisku marketingowym były głośno komentowane.

1

Najnowsza aktualizacja aplikacji Instagram pokazuje kierunek, w jakim podąża portal. Nastawienie pro-sprzedażowe Instagramu widzimy po przeniesieniu ikony aktywności i utworzenia nowego postu do góry, obok ikony z wiadomościami. Na ich miejscu pojawiła się ikona sklepu. »



2

Google kończy migrację narzędzia Disavow do Search Console do nowego interfejsu Search Console z ulepszeniami. Google zaktualizował również swoją stronę pomocy o nowe wskazówki. Narzędzie do zrzekania się linków umożliwia wydawcom sygnalizowanie Google, że spamerskie linki nie powinny być liczone. »



3

YouTube wprowadza reklamy audio, aby dotrzeć do słuchaczy muzyki i podcastów. Reklamy audio mogą wydawać się dziwne dla witryny specjalizującej się w wideo, ale YouTube twierdzi, że użytkownicy konsumują więcej treści skoncentrowanych na dźwięku. »



4

Wskazówki, jak zabezpieczyć witrynę WordPress przed włamaniem, w tym zalecane wtyczki bezpieczeństwa. Wszystkie witryny internetowe są nieustannie atakowane, niezależnie od tego, czy jest to forum phpBB, czy witryna WordPress, wszystkie witryny są sondowane przez hakerów. »



5

Google oferuje dogłębne spojrzenie na tworzenie swojego algorytmu DeepRank w prawie godzinnym filmie o działaniu wyszukiwania. Google ujawnia nowe szczegóły dotyczące tworzenia algorytmu DeepRank, który dostarcza trafniejszych wyników wyszukiwania dzięki zrozumieniu języka tak, jak rozumieją go ludzie. »



6

Google udostępnia 16 statystyk dotyczących kupujących w okresie świątecznym. Są to dane, które pokazują, jak zmieni się zachowanie kupujących w okresie świątecznym w 2020 roku. 27-stronicowy przewodnik Google zawiera kilkanaście przydatnych danych, które pomogą marketerom dotrzeć do najbardziej zaangażowanych tegorocznych konsumentów. »



7

Google potwierdza, że Core Web Vitals stają się sygnałami rankingowymi wyników wyszukiwania w maju 2021 roku w aktualizacji, która połączy również istniejące sygnały związane z UX. Sygnał „jakość strony” łączy Core Web Vitals z następującymi sygnałami: przyjazność dla urządzeń mobilnych, bezpieczne przeglądanie, bezpieczeństwo HTTPS,
wytyczne dotyczące natrętnych reklam pełnoekranowych.
Core Web Vitals zostały wprowadzone wcześniej i mają na celu zmierzenie, jak użytkownicy odczuwają szybkość, responsywność i stabilność wizualną strony. »



8

Twitter wprowadza reklamy karuzelowe zawierające od 2 do 6 obrazów lub filmów przesuwanych w poziomie. Mają one bardziej angażować użytkowników i kierować ich do aplikacji lub witryny. Dzięki wielu zasobom w jednej reklamie nadawca może szerzej zaprezentować produkty, podkreślić cechy produktu czy opowiedzieć historię marki. »»



9

Twitter ogłosił nowy sposób na tweetowanie o nazwie Fleet. Fleet to tymczasowy tweet, który zniknie po 24 godzinach. Ta opcja ma ośmielić biernych użytkowników do dołączania do rozmów i publikacji na portalu swoich bieżących przemyśleń. »



10

Firma Google uruchomiła zaktualizowany raport statystyk indeksowania w Google Search Console. Nowy raport zawiera nowe funkcje zapewniające bardziej szczegółowy wgląd w to, jak Google indeksuje Twoją witrynę. Pomoże to użytkownikom zarówno monitorować witryny internetowe pod kątem wszelkich mogących wystąpić problemów, jak też zauważyć przyczyny wzrostu indeksowania. »



11

Instagram umożliwia reklamodawcom tworzenie sponsorowanych postów w imieniu użytkowników. Stworzony przez reklamodawcę post wygląda jak bezpłatny post publikowany z konta użytkownika, lecz jest opatrzony tagiem: „Płatna współpraca z [nazwa marki]”. Wprowadzone w zeszłym roku reklamy z treściami marki są sposobem dla influencerów na identyfikację ze sponsorującą ich posty firmą lub marką. »



12

Google łączy sygnały hreflang z HTML i map witryn.Temat potencjalnie sprzecznych sygnałów hreflang omawiano w transmisji na żywo w Centrum Wyszukiwania Google od 27 listopada. Gdy dyrektywy hreflang zostaną zaimplementowane w kodzie HTML witryny i mapie witryny, Google połączy je i użyje wszystkich sygnałów. »

4 thoughts on “Marketingowe nowości -listopad 2020

  • Paweł Cengiel

    Ciekawe zestawienie. Można się dowiedzieć sporo nowych rzeczy.

    Odpowiedz
    • Magda Gospodarek

      Bardzo nam miło! Dziękujemy 🙂

      Odpowiedz
  • Marixi Media

    Czekam za kontynuację takich miesięcznych zestawień 🙂

    Odpowiedz
    • Magda Gospodarek

      oczywiście, od lat co miesiąc śpieszymy z świeżutkimi newsami 🙂

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *