Loading
Memtor Marketing

Zmiany w wyszukiwarce Google na przestrzeni czasu

image title

Zmiany w algorytmach Google

Od 14 lat Google pomaga nam znajdować potrzebne strony. Wyszukiwarka powstała 27 września 1998 roku i dość szybko stała się najczęściej używaną na świecie. Wraz z rozwojem Internetu algorytmy ustalania kolejności i wyświetlania wyników wyszukiwania, a także indeksowania stron również musiały być modyfikowane, dopasowywane do zawartości sieci. Nawiązując do wcześniejszego artykułu, przedstawiamy zestawienie tych poprawek z ostatniego półtora roku, o których informacje zostały opublikowane na oficjalnym blogu Google dla webmasterów. czerwiec 2011 – Wprowadzenie pobierania wyszukiwanych stron (używając Google Chrome), dzięki czemu kliknięcie w wynik spowoduje natychmiastowe wyświetlenie danej witryny bez dodatkowego oczekiwania na wczytanie. Announcing Instant Pages sierpień 2011 – Rozbudowa linków do podstron na liście wyszukiwania, ułatwiających nawigację w witrynach, które wg Google najlepiej pasują do wpisanego wyrażenia. Oprócz nazwy podstrony widać teraz i kilka słów opisu danej podstrony. Introducing new and improved sitelinks grudzień 2011 – Wprowadzenie robota indeksującego strony jako smartfon, w celu lepszego dopasowania wyników wyszukiwania dla użytkowników Internetu używających mobilnych technologii przeglądania sieci. Introducing smartphone Googlebot-Mobile styczeń 2012 – Zmiana powodująca obniżenie pozycji stron, które w części widocznej bez przewijania umieszczają zbyt mało treści, a zbyt wiele reklam. Użytkownicy Internetu chcą docierać do wyszukiwanych informacji jak najszybciej i nie podoba im się, kiedy muszą w tym celu przewijać stronę. Dlatego Google niejako wymusza na webmasterach takie projektowanie witryn, żeby faktyczna treść nie chowała się poniżej mniej ważnych elementów jak np. reklamy. Page layout algorithm improvement kwiecień 2012 – Wprowadzenie używania przez wyszukiwarkę meta tagu „referrer”, który określa w jaki sposób strona odsyłająca ma być przesyłana w przypadku używania protokołu szyfrowania SSL. Upcoming changes in Google’s HTTP Referrer kwiecień 2012 – Wprowadzenie na wszystkie wersje językowe fragmentów rozszerzonych, które do tej pory były dostępne tylko w nielicznej ich części. Updates to rich snippets kwiecień 2012 – Zmiana o nazwie kodowej Pingwin (The Penguin Update), powodująca obniżenie pozycji stron, które wg Google nie stosują się do ich wskazówek jakościowych. Ma to na celu wyeliminowanie z wyników wyszukiwania stron zawierających webspam, czyli treści niepożądane przez użytkowników Internetu, oraz promowanie serwisów wysokiej jakości. Another step to reward high-quality sites Nie są to wszystkie zmiany, jakie zaistniały w tym czasie w wyszukiwarce – drobne poprawki pojawiają się niemal każdego dnia. Inżynierowie Google uznali jednak, że właśnie te najbardziej dotyczą i powinny zainteresować osoby tworzące strony internetowe.

2 thoughts on “Zmiany w wyszukiwarce Google na przestrzeni czasu

  • Kuba

    A jak dokładnie brzmią te wskazówki jakościowe? Moja strona spadła w wynikach Google i szukam sposobu, żeby poprawić pozycje.

    Odpowiedz
    • Łukasz Przestrzelski

      Ogólna zasada tych wskazówek mówi o tym, żeby nie próbować manipulować wynikami wyszukiwania, a zająć się wyłącznie tworzeniem ciekawej treści, którą inni będą chcieli czytać. Szczegółowe zakazy dotyczą m.in.: ukrywania tekstu przed czytelnikami, oszukiwania robotów indeksujących pokazując im inne treści niż użytkownikom, programów wymiany linków, a także ich odpłatnego pozyskiwania. Wszystkie wskazówki wraz z obszernymi opisami są dostępne w pomocy Google: http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=pl&answer=35769#3

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *