Loading
Memtor Marketing

Siła perswazyjnych tytułów

image title

Siła perswazyjnych tytułów 1Redagowanie efektywnych nagłówków/tytułów dla dokumentów, artykułów, maili jest istotnym elementem tworzenia publikacji. W związku z natłokiem informacji w dobie społeczeństwa informacyjnego istotne jest zwrócenie uwagi, mamy tylko kilkadziesiąt znaków oraz kilka sekund, żeby przekonać odbiorcę do kliknięcia i przeczytania naszej treści. Tytuł jest integralną częścią tekstu, które za nią stoją i istotnym czynnikiem wpływającym na komunikację z odbiorcą. Aby przekonać użytkownika do kliknięcia bądź przeczytania całości artykułu, tytuł powinien intrygować, informować i być zwięzły. Przy tworzeniu tytułów podobnie jak przy tworzeniu sloganów reklamowych podstawową zasadą jest umieszczenie w nich treści, która wskaże potencjalnemu klientowi korzyść jaką odniesie dzięki twojemu produktowi lub usłudze. Ponadto zawsze lepiej pokazać wyjątkowość, szczególność niż posługiwać się stwierdzeniami ogólnymi.

Szczególną role odgrywają tytuły stron internetowych, pojawiające się w wynikach wyszukiwania – mają one duży wpływ na pozycję witryny w rankingu wyszukiwania a także na to czy zachęcą czytelnika do wejścia na stronę. Użytkownik po przeczytaniu tytułu strony powinien móc szybko określić rodzaj zawartości wyniku i jego trafność. Mierzony jest w pikselach i nie powinien być dłuższy niż 100 znaków, choć Google wyświetli średnio ok 65 znaków.

W tytule strony internetowej powinna być umieszczona fraza lub słowo kluczowe, które chcemy promować w wyszukiwarce, ponieważ tytuł jest dla wyszukiwarki opisem strony. Google uznał arbitralnie, że właśnie ten element kodu strony ma najważniejsze znaczenie. Treść tytułu powinna odpowiadać treści strony, ma w skrócie informować o tematyce serwisu. Każda z podstron serwisu powinna mieć własny, niepowtarzalny tytuł. Dobrze jest jak tytuł zaczynać się od najważniejszej treści, słowa kluczowego. Nie należy w tytule umieszczać nadmiernej ilości słów kluczowych i powtarzać słów kilka razy. Jeśli chcemy promować nazwę naszej firmy lub serwisu, która jest już w miarę znana to można ją umieścić na początku tytułu. W innym przypadku, jeżeli koniecznie ma się znaleźć w tytule to wystarczy, że będzie na stronie głównej na końcu tytułu. W tytule strony głównej może się znaleźć, w zależności od rodzaju serwisu, też nazwa miasta. Tytuły podstron powinny zawierać nazwę dokumentu, działu, kategorii i podkategorii.

Jeżeli tytuł dokumentu będzie tożsamy z zapytaniem wpisanym w wyszukiwarce, to już ten fakt daje duże prawdopodobieństwo, że użytkownik zainteresuje się daną treścią. Jednak jest konkurencja i trzeba walczyć o uwagę potencjalnego klienta. Dlatego też oprócz słów kluczowych w tytule powinna znaleźć się informacja wyróżniająca nas od konkurencji. Atrakcyjny tytuł intryguje i zachęca użytkownika do zadawania pytań, na które w treści dostanie odpowiedzi. Można zamiast standardowego separatora „-” zastosować inny znak np. „|”, „›”, „•” itp. co już odróżni nasz tytuł. Użycie nazwy miejscowości w tytule pozwala na łączenie słów z lokalizacją. Google może połączyć słowa kluczowe z lokalizacją nawet jak są rozdzielone, jednak warto umieścić je w kolejności: słowa kluczowe i dalej lokalizacja. Im bliżej umieszczone jest słowo kluczowe i lokalizacja tym więcej ich połączenie otrzymuje „mocy”.

Tytuł strony umieszczany jest w sekcji head dokumentu HTML w znaczniku title. Wykorzystywany jest przez przeglądarkę jak i wyszukiwarki. W przeglądarce na przykład w nazwie karty a w wyszukiwarce do tworzenia wyniku wyszukiwania.

Korzyści z dobrze napisanego tytułu.

Prowadząc sklep internetowy z urządzeniami biurowymi, warto na przykład tworząc tytuł dla podstrony z produktami związanymi z drukarkami firmy HP, zamiast umieszczać w tytule „Drukarki HP” umieścić „Tusze i tonery do drukarek HP – sklep internetowy z urządzeniami biurowymi”. Taki tytuł pomoże zaistnieć między innymi na frazy: tusze do drukarek hp; tonery do drukarek hp; drukarki hp sklep; hp tusze; hp tonery; urządzenia biurowe sklep itp. Najważniejsze frazy, których użyjemy w tytule, mogą być wybrane na podstawie ilości produktów w kategorii, albo za pomocą dostępnych narzędzi takich jak Google Trends lub Alexa.

Tytuł ułatwia wyszukiwarce określenie unikalności podstrony w serwisie i określenie jej tematyki. Może również zachęcić użytkowników do kliknięcia w link strony wyświetlany w wynikach wyszukiwania. Ma duże znaczenie przy analizie strony przez wyszukiwarkę. Wpływa zarówno na pozycjonowanie jak i klikalność linku do witryny. W przypadku mało popularnych słów kluczowych dobrze napisany tytuł pozwala znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania.

Reasumując, warto jest poświęcić czas na tworzenie tytułów stron czy innych publikacji. Nie powinno się zaniedbywać tej kwestii, ponieważ ma ona niebagatelne znaczenie w odbiorze naszych treści przez odbiorców. Zapraszamy do komentowania i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i radami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *