Loading
Memtor Marketing

Google ogranicza wyniki wyszukiwania do siedmiu pozycji

image title

Google ogranicza wyniki wyszukiwania do siedmiu pozycji 1W Google prowadzone są testy nad zmianą liczby wyświetlanych wyników organicznych. Już teraz w niektórych przypadkach pojawia się tylko siedem wyników wyszukiwania na stronie.

Coraz trudniej jest dostać się na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. To za sprawą ostatnich zmian wprowadzonych przez Google. Zmiany te nie są jeszcze oficjalnie potwierdzone, ale już teraz na niektóre zapytania wyświetlane jest tylko siedem a nie jak do tej pory dziesięć wyników. Można to zauważyć w zapytaniach dotyczące brandów i marek czyli bardzo ścisłych i dokładnych dopasowań rezultatu do zapytania w Google. Zapytania w których wyświetlało się mniej niż dziesięć wyników stanowiły do tej pory ok 1-3%. Obecnie ta liczba wzrosła do około 20% co przedstawia wykres:

Google ogranicza wyniki wyszukiwania do siedmiu pozycji 2

Również w zapytaniach związanych z obrazkami można zauważyć organiczne wyniki, które poprzedzone są blokiem wyników graficznych. W każdym przypadku, pierwszy wynik wydaje się większy niż jednej pozycji. W pozostałych zapytaniach nadal wyświetlane jest 10 wyników ale można się domyślać, że jest to dopiero początek testów i zmiany mogą być również w innych wynikach. Można również zauważyć że w tych „okrojonych” wynikach wyszukiwania pierwszy wynik, czyli najbardziej trafny, najczęściej ma lepiej niż do tej pory rozbudowane linki do podstron. Oznacza to dość istotne powiększenie zajmowanej powierzchni w SERP przez firmy wyszukiwane przez nazwę ich marki. Google dzięki takim zmianą chce ograniczyć wyświetlanie się przypadkowych rezultatów na zapytania typowo brandowe. Zmian może być więcej i jest to sygnał że Google w dalszym ciągu wprowadza zmiany w wynikach wyszukiwania. Nie mamy wpływu na to czy nasza witryna pojawia się w 7 czy w 10 wynikowej wersji. Można sprawdzić czy nie jesteśmy na 8 miejscu i nie spadliśmy na drugą stronę wyników wyszukiwania. Jeśli tak jest, to może warto dostać się z powrotem na pierwszą stronę, zwłaszcza jeśli koszt jest stosunkowo niski. Oczywiście Google może jeszcze coś zmienić i pozostaje tylko czekać na oficjalne informacje.

Źródło:

http://www.seroundtable.com/seven-google -results-15594.html

2 thoughts on “Google ogranicza wyniki wyszukiwania do siedmiu pozycji

  • admin

    marson

    Ciekawy wpis, nie słyszałem o zmianach ilości wyników wyszukiwania. Zmiana ta faktycznie może mieć wpływ naskuteczność pozycjonowania, choć z drugiej strony użytkownicy dostaną bardziej dopasowane wyniki niż do tej pory.

    Odpowiedz
    • admin

      Marek Olas

      Od strony użytkownika to zapewne korzystna zmiana. Najpewniej przeanalizowana dokładnie i przetestowana przez zespół Google. Niewątpliwie analizy i testy się nie skończą i wcześniej czy później nastąpią kolejne zmiany.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *