Loading
Memtor Marketing

Linki do podstron – Sitelinks

image title

Linki do podstron - Sitelinks 1Pod niektórymi wynikami wyszukiwania w Google wyświetlają się dodatkowe linki do podstron danej witryny. Mają one na celu ułatwić użytkownikom nawigację w witrynie i szybsze dotarcie do interesujących go dokumentów. Linki te są generowane automatycznie i wyświetlane tylko pod tymi wynikami, które są w czołówce wyszukiwań na daną frazę. Sitelinks wyświetli się również w momencie wpisania nazwy własnej firmy w wyszukiwarkę, jeśli dana strona jest dla tej nazwy pierwsza w wynikach wyszukiwania. Użytkownik nie ma możliwości wyboru, które adresy mają znaleźć się w linkach do podstron. Nie ma też możliwości uaktywnienia sitelinks żeby pojawiły się pod jego witryną. Możemy jedynie zadecydować czy wybrane przez Google linki mają być widoczne czy nie. Jeśli nie chcemy żeby dany adres wyświetlał się w linkach do podstron to można go „zdegradować”. Ta procedura jest informacją dla Google, że właściciel strony nie preferuje tego dokumentu jako jednego z podstawowych. Nie gwarantuje to jednak, że zdegradowane adresy URL nigdy nie pojawią się w linkach do podstron.

Chcąc zdegradować adres należy:

  • otwórz Narzędzie dla webmasterów dla Twojej witryny;
  • wejdź w zakładkę Konfiguracja witryny i kliknij Linki do podstron;
  • w oknie Dla tego wyniku wyszukiwania wpisz adres, w przypadku którego chcesz zablokować wyświetlanie określonego URL-a w linkach do podstron;
  • w oknie Zdegraduj ten adres URL w linkach do podstron wpisz adres który chcesz zdegradować.

Przeprowadzone zmiany związane ze zdegradowaniem lub anulowaniem zdegradowania linku do podstrony zostaną uwzględnione dopiero po pewnym czasie. Maksymalnie można zdegradować 100 adresów a operacja ta jest ważna przez 90 dni od ostatnich odwiedzin na stronie Linki do podstron w Narzędziach dla webmasterów.

Istnieją wskazówki, których przestrzeganie pozwala poprawić jakość linków do podstron. Na przykład w linkach wewnętrznych witryny należy używać tekstów kotwicy i tekstów w atrybucie alt, które zawierają przydatne informacje, są zwięzłe i nie powtarzają się.

Nadal nie gwarantuje to jednak że linki do podstron które chcemy „wypromować” zostaną wyświetlone. Na przykład jeden z największych sklepów internetowych z książkami i prasą w swoich sitelinks ma główne kategorie takie jak książki, filmy czy muzyka ale ma też link, który prowadzi do strony logowania. Inny duży sklep z komputerami w linkach do podstron posiada kategorie takie jak notebooki czy komputery PC ale ma również link do laptopów i netbooków który kieruje na tą samą podstronę co link do notebooków. Dodatkowo wyświetlają się tam linki do podkategorii dyski twarde czy karty graficzne które mają mniej produktów niż inne podkategorie w tej samej kategorii takie jak np. pamięć USB. To były sklepy ale jeśli chodzi o strony firmowe to jest podobnie. Duża firma zajmująca się pozycjonowaniem w linkach do podstron ma dokumenty taki jak współpraca, kariera czy cennik a nie ma żadnego linku do dokumentu związanego z ofertą. Wszystkie te przykłady potwierdzają tylko fakt że nie możemy mieć pełnej kontroli nad tym co wyświetla się na naszych sitelinks. Przeprowadziliśmy również analizę poprzez dane z Narzędzia dla Webmasterów Google wpływu ilości linków zewnętrznych na wyświetlanie dokumentu w linkach do podstron. Nie zauważyliśmy ewidentnej zależności ale nasza analiza nie była głęboka. Jeśli macie inne odczucie lub analizowaliście to zagadnienie to zapraszamy do komentowania.

http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=pl&answer=47334

http://www.marketinglab.pl/dodatkowe-linki-w-wynikach-organicznych-czyli-linki-witryn-sitelinks/