Loading
Memtor Marketing

Analiza wyników z Narzędzi dla Webmasterów Google

image title

Analiza wyników z Narzędzi dla Webmasterów Google 1Istnieje wiele programów do sprawdzania pozycji. Część z nich jest zintegrowanych z innymi narzędziami, część to dedykowane narzędzia tylko do tego celu. Porównanie kilku narzędzi do monitorowania pozycji słów kluczowych można znaleźć na stronie: www.silesiasem.pl/monitorowanie-pozycji-test-dostepnych-narzedzi

Jednakże Google nie zezwala na używanie automatów do sprawdzania pozycji. W zamian oferuje swoje narzędzie do tego celu – statystyki dostępne w Narzędziach dla Webmasterów bądź dostęp API. Jeśli chodzi o statystyki w WMT nie wszystko działa idealnie.

W Narzędziach dla Webmasterów Google, w zakładce Wyszukiwane hasła, znaleźć można listę zapytań, słów kluczowych wraz ze średnią pozycją z ustawionego okresu. Jeszcze kilka tygodni temu klikając w jedno z zapytań i wchodząc dalej, nieraz zdarzało się, że średnia pozycja znacznie różniła się od tej podanej we wcześniejszym kroku. Przykładowo dla jednego ze słów, witryna znajdowała się w ogólnym zestawieniu za siedemdziesiątką natomiast, po wejściu dalej pokazana była pozycja w drugiej dziesiątce, na inne słowo, ogólna za czterdziestką a wchodząc krok dalej w pierwszej dziesiątce. Jak interpretować to, że w tym samym przedziale czasowym, na takie samo zapytanie, Google pokazywało nam dwie różniące się nawet o kilkadziesiąt miejsc pozycje? Wiemy, że podawane pozycje strony są uśrednionymi najwyższymi pozycjami każdej strony z tej witryny w rankingu dla tego zapytania. Zdajemy sobie sprawę że podawane w WMT pozycje różnią się od tych które możemy sprawdzić samodzielnie w wyszukiwarce i że dane różnią się od danych podawanych w innych narzędziach od Google. Czemu jednak takie różnice pojawiały się w obrębie jednego narzędzia. Dane te zostały poprawione i obecnie sprawdzając statystyki za poprzednie miesiące nie ma już tych nieścisłości.

Aktualnie zauważonym problemem jest to, że czasem uśrednione pozycje dla słów kluczowych, które pojawiły się od niedawna lub na moment na wysokich pozycjach, są tak wysokie na zbiorczym raporcie jakby te słowa były cały czas na wysokich pozycjach. Słowa, które wyświetlają się czasem w pierwszej dziesiątce, ale w większości przypadków nie są wyświetlane, mają średnią pozycje w pierwszej dziesiątce.

Jak widać należy monitorować wyniki przekazywane nam przez Narzędzia dla Webmasterów bo nie są one idealne i nie można im bezgranicznie zaufać. Niepokojące jest znikanie i korekty wyników które wchodząc w jednym miesiącu są inne niż wchodząc w ten sam okres czasu miesiąc później. Może ktoś z was zauważył podobne problemy? Zachęcamy do dyskusji.