Analityka internetowa

Analiza ruchu na witrynie internetowej to niezbędny element badania skuteczności działań marketingowych. Prawidłowo zebrane informacje pozwalają zlokalizować i wyeliminować słabe punkty serwisu, a także optymalizować działania reklamowe i marketingowe. W ramach świadczonych usług oferujemy wsparcie w tym zakresie, na co składa się konfiguracja narzędzi do śledzenia ruchu na witrynie lub monitoringu internetu, analiza i raportowanie istotnych informacji.

Z racji zaawansowania jak i braku opłat w podstawowej wersji najczęściej wybieranym narzędziem jest Google Analytics, rozszerzony niedawno do nowej wersji o nazwie Universal Analytics. Na indywidualne życzenie możemy rozważyć inne narzędzia (np. Piwik, Adobe Analytics).

Istnieje możliwość pogłębionego monitoringu w zakresie wzmianek o firmie w sieci i mediach społecznościowych w szczególności. To umożliwia szybkie reagowanie na negatywne opinie, które mogą pojawić się w kontekście Twojej marki, a także wykorzystywanie okazji na zawiązanie lub pogłębienie relacji z ambasadorami marki. Z zakresu monitoringu internetu jest dużo możliwości oferowanego oprogramowania, polecanymi przez nas narzędziami są brand24 lub sentione, w mniej wymagających projektach Google Alerts.

Po ustaleniu potrzeby w zakresie konfiguracji wdrażamy stosowne rozwiązania, możemy zainstalować stosowne kody, skonfigurować cele konwersji, widoki i filtry.

W narzędziach analitycznych otrzymujemy informacje, ilu użytkowników odwiedza stronę, ile czasu spędzali na stronie, jaki był współczynnik odrzuceń, skąd użytkownicy trafiali na stronę, które kanały dały największe korzyści, które działy i usługi są najbardziej interesujące dla użytkowników. Ale szczególnie interesujące są zaawansowane informacje dzięki takim możliwościom jak pomiar zaangażowania, konwersji, dane w podziale na segmenty, ecommerce lub user-id. Za pomocą tych danych można określić zwrot z inwestycji (ROI), potencjał i koszty zdobywania potencjalnych klientów, co w konsekwencji prowadzi do oceny i analizy podejmowanych działań, racjonalności wydatkowanych środków i optymalizacji działań.

Zobacz także: certyfikat Google Analtytics.