Loading
Memtor Marketing

Złoty Trójkąt Google, czyli psychologia wyszukiwania

image title

google-golden-triangleJak wynika z badania postrzegania wyników wyszukiwania w Google przez ludzkie oko uwaga poszukującego internauty skupia się na górnej, lewej stronie monitora oraz zahacza o „prawą górę”. Jeżeli przełożyć to na ranking, to największe szanse na kliknięcie mają wyniki od 1 do 6 (włączając w to linki sponsorowane Adwords) oraz dwa pierwsze wyniki (reklamy Adwords) po prawej stronie. Istnieje różnica w percepcji wyników dla zapytań informacyjnych, wtedy oczekujemy natychmiastowej odpowiedzi i liczą się właściwie tylko 2 pierwsze wyniki, i zapytań zakupowych, gdzie przeglądamy wyniki szerzej i bardziej szczegółowo.

Źródła:

www.sprawnymarketing.pl/artykuly/zloty-trojkat-google

www.full-value-of-search.de

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *