Loading
Memtor Marketing

Targetowanie reklam Facebook Ads (Facebook i Instagram) krok po kroku

image title

1. Badanie grupy odbiorców

To pierwsze co tak naprawdę powinniśmy zrobić nim wejdziemy z produktem / usługą na rynek. Kto pyta nie błądzi, a więc przede wszystkim popytajmy w kręgu osób, do których adresujemy nasz produkt / usługę, zróbmy ankiety, spytajmy o opinie, pozwólmy przetestować produkt, usługę, a otrzymamy niezbędny feedback, czy wszystko jest w porządku, czy możemy coś poprawić. W jakim stopniu produkt / usługa jest satysfakcjonująca względem ceny, jakie potrzeby zaspokaja. Możemy także przeprowadzić kampanie reklamowe z zapowiedzią pojawienia się produktu, usługi i wówczas po wynikach z kampanii zobaczymy, kto był nimi najbardziej zainteresowany.

2. Tworzenie person

Stworzenie person – czyli profili osób z naszej grupy docelowej, pomoże nam lepiej dobrać komunikację i opracować całą strategię reklamową. Załóżmy, że chcemy reklamować aktualnie obuwie do biegania dla kobiet i mężczyzn. Pomyślmy, jakie osoby, które biegają, mogą mieć zainteresowania, jaki styl życia prowadzą, z jakich aplikacji korzystają. Biegacze to grupa reprezentująca zdrowy styl życia, więc możemy wypisać wszystkie rzeczy, jakie nam się z tym hasłem kojarzą, może są wegetarianami, weganami, oprócz biegania chodzą na siłownię, uprawiają jogę, medytują? Używają pulsometrów, zegarków sportowych, aplikacji np. Endomodo? Jakie inne sportowe marki mogą lubić? W jakich wydarzeniach mogą brać udział? Jak np. zorganizowane biegi, maratony, półmaratony, triathlon, Spartan race, Runmageddon. Tutaj się liczy nasza kreatywność i im więcej cech, zainteresowań będziemy w stanie wyłonić i przypisać do danej persony tym lepiej. Mając taki przekrój osób wiemy, co i w jaki sposób możemy komunikować, na jakie wartości, cechy naszego produktu usługi dać nacisk.

Targetowanie reklam Facebook Ads (Facebook i Instagram) krok po kroku 1

3. Targetowanie reklam na Facebooku i Instagramie

Mając już przygotowane persony nie zostaje nam nic innego niż dopasować ich cechy do tych, jakie mamy dostępne na Facebooku. Oczywiście zależnie od przekazu reklamowego możemy je dowolnie pogrupować i np. cechy naszej persony, którą nazwaliśmy Wegetarianin połączyć z cechami persony np. Wojownik (która bierze udział np. w Runmaggeddonie). Umiejscowienia reklam także warto wziąć pod uwagę. Czy nasi odbiorcy chętniej korzystają z Facebooka, czy Instagrama, a być może najchętniej oglądają relacje? Warto przyjrzeć się wykresom z pierwszych kampanii i je pod tym kątem optymalizować. Ciekawym aspektem może być także czas wyświetlania reklam. Czy nasi odbiorcy to ranne ptaszki, czy nocne marki? Wszystkie te opcje mamy możliwe do przetestowania w poszczególnych kampaniach. Możemy puścić 2 kampanie, które różnić będzie np. tylko czas wyświetlania (jedna np. godzinny poranne, druga wieczorne, lub dni powszednie i weekendy) i obserwować stawki, jakie wypracowały. W trakcie tworzenia reklam możliwości testów i dowiadywania się więcej o naszych odbiorcach mamy naprawdę sporo, dlatego warto spojrzeć szerzej.

Targetowanie reklam Facebook Ads (Facebook i Instagram) krok po kroku 2

Kreatywność i wczucie się w potencjalnego klienta, to co go może ciekawić, w jego potrzeby, jak wygląda jego dzień, jakie oczekiwania nasz produkt może spełnić, to najistotniejsze pytania, na jakie każdy reklamodawca przed przygotowaniem kampanii musi szukać odpowiedzi. Bo zanim coś zakomunikujemy, musimy wiedzieć do kogo.

Jeśli jesteście zainteresowani profesjonalnie przygotowaną i zarządzaną reklamą w mediach społecznościowych zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *