Loading
Memtor Marketing

Sukces sklepu internetowego Maxxxsport.pl – kampanie Google Ads

image title

Klient: Maxxsport
Strona internetowa: https://www.maxxxsport.pl


Przedmiot działania

Sklep internetowy maxxxsport.pl posiada w swojej ofercie produkty znanych sportowych marek takich jak np. Adidas, Nike, Puma, Kappa, Arena, Speedo i innych. Sklep istniał wcześniej na rynku i spośród naszej oferty Klient wybrał kampanie reklamowe Google Ads. Współpracę rozpoczęliśmy we wrześniu 2017 roku i kontynuujemy ją dalej 🙂


Cel

I. Zwiększenie sprzedaży
II. Wzrost popularności sklepu – jako dobrego miejsca na zakupy produktów sportowych


Strategia działania

Rozpoczęcie kampanii reklamowych Google Ads i skupienie się głównie na Zakupach Google – kampaniach produktowych. Polegają one na eksponowaniu produktów ze sklepu, jakich szuka użytkownik w wyszukiwarce,.Nasze działania zaczęliśmy od ograniczonego budżetu i na bieżąco optymalizowaliśmy kampanie.

Założyliśmy i skonfigurowaliśmy dla Klienta konto Google Ads. W narzędziu Google Analytics analizowaliśmy postępy i efekty kampanii.
Już na początku naszej współpracy Klient był zadowolony z wyników, jakie wypracowaliśmy dzięki kampaniom. Gdy zaczynaliśmy ROAS wynosił ok. 700%.

Obecnie nasz budżet jest elastyczny i dostosowujemy go do aktualnego zwrotu z inwestycji.
W branży sportowej zauważalna jest sezonowość. Dlatego bywają miesiące, w których wydajemy 5 razy większy budżet niż na początku współpracy i ROAS* sięga 2400%, a średni wskaźnik w ostatnich miesiącach prowadzenia kampanii to 2000 %.


ROAS* – to stosunek przychodów z reklam do ich kosztów. Np. przy budżecie reklamowym 1000 zł a przychodach 5000 zł ROAS jest równy 5000 zł : 1000 zł * 100% = 500%.


Efekty kampanii Google Ads


Pozyskiwanie

Pozyskiwanie

Jak widać poniżej Koszt kampanii wzrósł, ale dużo bardziej wzrosła ilość kliknięć, użytkowników i sesji a dodatkowo spadło CPC (średni koszt kliknięcia).


Konwersje

Konwersje

Jeśli chodzi o transakcje i przychody to również odnotowaliśmy duże wzrosty. Transakcji jest 900% więcej i generują one 1224% większy przychód.


konwersje wspomagane

Konwersje wspomagane

Kampanie generują również konwersje wspomagane, których ilość wzrosła o 917%, a wartość o 1290%. Oraz ich udział we wszystkich konwersjach również wzrósł.


Podsumowanie


Do powyższych wyników doszliśmy, dzięki prowadzonej przez nas na bieżąco optymalizacji m. in.: pod kątem urządzeń, lokalizacji, harmonogramu wyświetlania itd. Znaczenia miało również, stworzenie odpowiednich grup reklamowych, kontrolowanie ich efektywności i płynna dywersyfikacja budżetu oraz wykorzystanie remarketingu.

Kampanie remarketingowe polegają na wyświetlaniu reklam osobom, które odwiedziły sklep. Pełnią funkcję przypomnienia o oglądanym niedawno produkcie. W przypadku kampanii remarketingowych dysponujemy także szeregiem ustawień, które możemy optymalizować, aby podnosić efektywność kampanii.

Porównanie przedstawione na zrzutach ekranu dotyczy początkowego okresu prowadzenia przez nas kampanii oraz najlepszego miesiąca.

Naturalnie efekty prowadzonych kampanii zależne są od wielu czynników np. czy wcześniej były stosowane jakiekolwiek działania promocyjne. Jeśli zaczynamy dopiero z promocją wyniki będą wysokie, już tak drastycznych skoków w górę nie możemy się spodziewać kontynuując kampanie i je optymalizując.


Jak doprowadzamy firmy do sukcesu?


W naszym zaangażowaniu w realizowane projekty Klientów doskonale wpisuje się nasze hasło: Marketing internetowy w wymiarze 360*. Działania realizujemy z coraz lepszymi wynikami, dzięki temu, że jesteśmy w stanie wniknąć głęboko w projekt, poznać specyfikę branży i systematycznie poświęcać czas na optymalizacje. Dla nas największą dumą, jest to, że Klienci ufają nam i doceniają naszą współpracę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *