Wskaźnik efektywności |
Opis |
Pozycje słów kluczowych |
Najpopularniejszy do niedawna sposób rozliczeń dla promocji zorientowanej na wynikach wyszukiwania – choć całościowy wysiłek działań promocyjnych decyduje bezpośrednio lub pośrednio na wynikach w wyszukiwarce – istnieje w tym zakresie korelacja. Sprawdzanie pozycji może się odbywać bezpośrednio w Google lub w konsoli Google Search. |
Wielkość ruchu |
Ilość wizyt na stronie internetowej, jaką klient oczekiwałby pozyskać. Rozwiązanie dostępne przy budżecie (w sumie poszczególnych) minimum 1000 zł. Określamy wtedy szczegółowo czy zależy nam na ilości wizyt, sesji, nowych użytkowników/powracających, z określonego kanału itp. Opcja dostępna od całościowego budżetu w wysokości 500 zł/mc |
Konwersje |
To jest bardzo atrakcyjna forma rozliczeń, bo po oszacowaniu kosztu konwersji prowadzi nas do uzyskania informacji o opłacalności inwestycji w działania marketingowe. Opcja dostępna od całościowego budżetu w wysokości 1000 zł/mc. |
ROI |
Najwygodniejszym rozwiązaniem dla klienta wydaje się to rozliczenie w oparciu o zwrot z inwestycji. Dzięki uruchomieniu pomiaru ROI, czy to opartego na rzeczywistych danych ecommerce czy też w oparciu o szacowane wartości poszczególnych konwersji, możliwe jest elastyczne określenie budżetu – gdy jest poniżej zadowalającego ROI można go podnieść a tym samym zagwarantować większe obroty i zyski. Opcja dostępna od całościowego budżetu w wysokości 2000 zł/mc. |