Zaczynamy na naszym blogu publikację poradnikową o reklamach internetowych. Na początek przygotowaliśmy dla Was pierwszy z tej serii wpis o podstawach reklamy Facebook Ads. Od czego zacząć przygotowanie kampanii reklamowej i jak przejść przez jej publikację?
1. Poznaj grupę odbiorców, nie tylko swojej marki, ale dla danego produktu/usługi, jaką będziesz reklamował
Najlepiej rozpisać sobie wszystkie cechy charakterystyczne naszej grupy odbiorców. Uwzględniając podstawowe kwestie od lokalizacji, języka, wieku, płci, poprzez zainteresowania, po stan cywilny, narodziny dzieci, urodziny danej osoby, jak i osób bliskich, stanowiska zawodowe, posiadane urządzenia, miejscowości niedawno odwiedzone.

Pomocne będą przy tym są persony, czyli różne profile osób, do których chcemy trafić. Dla przykładu jesteśmy producentem toreb na laptopa dla kobiet i mężczyzn. Oczywiście w tym przypadku najlepiej stworzyć dwie skierowane reklamy osobno do kobiet i do mężczyzn. W uwzględnieniu cech charakteryzujących naszą personę decydujące są właściwości i założenia naszego produktu / usługi. Jeśli tworzymy torby wysokiej jakości, klasy premium z dodatkowymi wieloma kieszonkami, starannie wykonane, o ciekawym, eleganckim designie, tak naszymi odbiorcami nie będą osoby ze szkół średnich i studenci. Wówczas możemy wskazać wiek od 26 roku życia, właścicieli firm (którym zależy na reprezentacyjnym stanowisku), osoby na stanowiskach menadżerskich, kierowniczych, których praca może być zdalna, działy IT, architektów, grafików, content creatorów mediów społecznościowych itd. Jeśli reklamujemy torby na laptopa ciekawym wyborem wyświetlania, wartym przetestowania jest wybranie komputerów a wykluczenie urządzeń mobilnych.
2. Podstawy kreacji reklamowej w Facebook Ads
Jedną z popularniejszych metod w promocji jest wykorzystywanie istniejącego posta. Jednak tutaj musimy pamiętać tworząc post, aby napisać go tak, aby nadawał się do przekazu reklamowego, również, by na grafice nie było więcej niż 20% tekstu. W kreacji reklamowej obecnie widzimy tylko pierwsze 3 linijki tekstu i są to najważniejsze linijki, w których powinniśmy zawrzeć najważniejsze informacje, jednym słowem – konkrety, które zachęcą do zapoznania się ze szczegółami. Format grafiki posta najlepiej jak będzie kwadratowy 1200 x 1200 px. Poziomy format nie sprawdza się dobrze na urządzeniach mobilnych. Oczywiście Facebook umożliwia nam sprawdzenie jak nasza reklama będzie wyglądać w różnych umiejscowieniach np. w prawej kolumnie, na messengerze, w market place, w aktualnościach, w relacjach. Jeśli wtedy nasz obraz jest nieestetycznie przycięty mamy możliwość ręcznej edycji przycięcia, lub przygotowania i wgrania grafiki w pożądanych przez dane umiejscowienie wymiarach. Jest to bardzo ważne i koniecznie wszystkie umiejscowienia, jakie wybraliśmy należy sprawdzić przed publikacją reklamy. Jeśli obraz jest niedopasowany tak niestety możemy tylko na pusto wydać nasz budżet reklamowy.

3. Nim naciśniesz publikuj…
Nie warto się śpieszyć. Kto sprawdza dokładnie, ten nie edytuje i unika tak niechcianego faila. W ostatnim kroku możesz dodać do kreacji przycisk. Ważne, aby był on zgodny z celem reklamowym. Jeśli reklamę ustawiamy na ruch do witryny, instalację aplikacji, konwersje tak przycisk powinien nas przenosić na stronę docelową np. więcej informacji, skorzystaj z oferty, zainstaluj. Jeśli naszym celem są wiadomości powinniśmy użyć przycisku wyślij wiadomość, w tym celu mamy też możliwość, z której jak najbardziej warto skorzystać utworzenia czat-bota pod daną reklamę. Oprócz przycisku nadajemy jeszcze nagłówek i opis do nagłówku. Powinien on być zachęcający do podjęcia interakcji np. Zapisz się do 30.06 z 15% rabatem.

Naturalnie Menadżer reklam Facebooka to złożony system, w którym możemy testować przeróżne kombinacje, wszystko zależy od naszej wiedzy i doświadczenia. Jednak opisane przez nas podstawowe 3 kroki i wskazówki, jak na sam początek powinny być dla Was pomocne. Dajcie nam znać w komentarzu, jak podoba się Wam artykuł, oczywiście także możecie zadawać swoje pytania, na które chętnie odpowiemy.
Jeśli jesteście zainteresowani profesjonalnie przygotowaną i zarządzaną reklamą w mediach społecznościowych zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.
Dodaj komentarz