Najlepszy przyjaciel marketera
Obecnie najrzetelniejszym źródłem informacji dla konsumentów nie są celebryci, a blogerzy. Związane jest to z masowym tworzeniem przez blogerów wpisów, w których rzetelnie opisują wady i zalety przetestowanych produktów. Mając na uwadze wzrost znaczenia blogerów marketingowcy stopniowo zaczęli podejmować współpracę z nimi. Początkowo polegała ona na wysłaniu produktów do przetestowana czy płaceniu za wpisy sponsorowane. Według autora artykułu decydując się na współpracę z blogerem warto pamiętać, że nawet odpłatna współpraca niekoniecznie zagwarantuje pozytywną opinię na temat produktu. Istotny jest również wybór między jednym, bardzo popularnym blogerem lub kilkoma mniej znanymi blogerami ponieważ obie formy mają swoje wady i zalety. Ważne jest także zapoznanie się z odpowiednimi narzędziami współpracy z blogerami zanim rozpocznie się współpracę z którymkolwiek. (www.marketing.org.pl)
Google inwestuje w system automatycznego tworzenia informacji prasowych. „Nie chcemy zastąpić dziennikarzy”
Pomoc dziennikarzom, taki cel ma dofinansowany przez Google projekt o nazwie Radar. Oparty na sztucznej inteligencji i big data ma w przyszłości ułatwić pracę dziennikarzy. Z jego pomocą możliwe będzie tworzenie prostych artykułów, głównie o tematyce lokalnej. Zgodnie z założeniami swoje newsy ma tworzyć w oparciu o przeszukane wcześniej otwarte bazy danych związane z instytucjami publicznymi, prawem czy demografią. (www.wirtualnemedia.pl)
Jak przyspieszyć indeksację dużej liczby adresów URL?
Aby strona mogła być wyświetlona, musi zostać najpierw zaindeksowana. Ponieważ jest to proces niekończący się, wyszukiwarki są stale aktualizowane śledząc zmiany na stronach. Jak podkreślił autor obecnie dodanie dużej ilości słów kluczowych może zostać potraktowane jako spam, a nie pomóc w indeksowaniu strony. Wyniki wyszukiwania danej frazy kluczowej wyświetlane są przez odpowiednie algorytmy które sugerują się jakością treści. Dodatkowo możliwe jest sprawdzenie każdej strony, która została zaindeksowana. Należy jedynie wpisać odpowiednią komendę w wyszukiwarce oraz adres witryny. Strony można również indeksować samodzielnie. W tym celu wykorzystywany są narzędzia Google Analitycs oraz Google Search Controle. (www.seo.ltb.pl)
Social media i email marketing jak to połączyć?
Ze względu na to, że social media i email marketing mają wiele wspólnych zależności, warto obie formy połączyć i wykorzystać do komunikacji z klientami. Ważne jest by nie podchodzić szablonowo do łączenia tych dwóch kanałów. Dodawanie linków do kampanii mailingowych może nie przynieść zadowalających skutków ponieważ wiele osób nie zwraca na nie uwagi. Dużo lepszym rozwiązaniem jest tworzenie konkursów czy umożliwienie bezpośrednio za pomocą fanpage’a zapisanie się do newsletter’a. Oczywiście możliwe jest także zwiększenie fanów na mediach społecznościowych przy użyciu listy mailingowej. Jak trafnie zauważył autor połączenie obu kanałów daje większe możliwości i pozwala na wzrost sprzedaży, dlatego warto pomyśleć o takim rozwiązaniu. (www.marketingibiznes.pl)
Optymalizacja plików, minifikacja CSS i JS, poprawa wydajności strony internetowej
W artykule podane są przydatne narzędzia jak i sposoby poprawiające działanie strony internetowej. Czas ładowania witryny sprawdzimy za darmo dzięki: Google PageSpeed Insights i Gtmetrix. Nieustannie powstają nowe praktyki i metody, dzięki którym możemy szybko go zredukować, co wpłynie korzystnie na UX i SEO. Jak podaje autor, już sama kompresja gzipn pozwala zmniejszyć wagę odpowiedzi HTTP do 70%, a plików tekstowych nawet o 80%. Innym ze sposobów wymienionych w artykule jest optymalizacja obrazów, czyli dopasowanie ich rozdzielczość do funkcji, przeznaczenia i miejsca. (www.seo.zgred.pl)
Facebook rezygnuje z możliwości edycji wpisów z linkiem
Facebook planuje zapobiec dodawaniu fake newsów poprzez uniemożliwienie zmiany linków, które udostępniane są przez strony fanpage’a. Do tej pory wyświetlone z wklejonego linka treści takie jak grafika czy nagłówek można było zmienić. Dostęp do tej opcji miały wszystkie osoby posiadające fanpage. Zmiany, które chce wprowadzić Facebook związane są z manipulacjami polegającymi na dodawaniu tytułu i grafiki które nie dotyczyły treści, a tym samym zachęcenia ludzi do kliknięcia w link. Po wprowadzeniu zmian do edycji będą miały dostęp jedynie osoby które udowodnią, że publikowana treść należy do nich. (www.emarketing.pl)
Te narzędzia pomogą Ci w przygotowaniu skutecznej reklamy na Facebooku i Instagramie
Skuteczna reklama opiera się przede wszystkim na wyglądzie. Aby przyciągnąć uwagę istotne jest umieszczenie odpowiednich grafik lub zmontowanego filmiku. Z pomocą niektórych programów można w prosty sposób zaprojektować je samodzielnie.
Pierwszym programem jest Canva, używana głównie do tworzenia grafik. Dzięki odpowiednim funkcjom możliwe jest utworzenie profesjonalnych kreacji reklamowych. Canva daje możliwość wgrania swoich zdjęć i pracowania na nich, poprzez dodawanie tekstu czy innych elementów. Program oferuje także gotowe szablony które można wykorzystać podczas tworzenia kreacji reklamowych.
Kolejnym programem jest iMovie (Mac), z pomocą którego tworzone są filmy reklamowe. Oferuje on możliwość usunięcia zbędnych kadrów, a także podkręcenia pozostałych, które zostaną wykorzystane. Dodatkowo daje również możliwość nałożenia tekstu na film, dźwięku czy innych efektów. (www.interaktywnie.com)
Rady dotyczące tego, jak odbić się w rankingu po najnowszej aktualizacji Google, znanej jako “Fred”
Według autora, wielu ekspertów wierzy w to, że omawiana aktualizacja to połączenie swoich poprzedników, czyli Pandy i Pingwina. Pierwsze oznaki tego, że Google planuje tego typu działania pojawiły się już w marcu. W związku z nimi wiele stron straciło od 10 do 30 pozycji w odniesieniu do swoich „kluczowych zarabiających fraz”. W artykule przedstawiono przydatne sposoby i metody, dzięki którym naprawimy szkody wyrządzone przez algorytm Fred. (www.blog.majestic.com)
Dodaj komentarz