Site icon Memtor Marketing

Przegląd prasy branżowej V/2017

przegląd prasy branżowej V/2017

Pozycjonowanie samodzielnie? Zapomnij. Twojej firmy na to nie stać

Samodzielne pozycjonowanie nie jest dobrym pomysłem zwłaszcza dla właściciela małego i średniego biznesu. Branża ulega nieustannym zmianom, dlatego trzeba być cały czas na bieżąco. Od kiedy Google zmieniło sposób oceny linków prowadzących do stron, działania SEO wymagają większej analizy technicznej oraz umiejętności. Kilka lat temu algorytmy oceniały linki w skali od 0 do 10. Liczyła się przede wszystkim ilość. Obecnie najważniejsza jest jakość a linki oceniane są w skali od -10 do 10. Często internetowe poradniki z których korzystają początkujący pozycjonerzy nie wystarczą, dlatego lepiej skupić się na prowadzeniu biznesu a pozycjonowanie oddać w ręce sprawdzonej agencji. (www.seo.zgred.pl)

Korzystasz z Google i Facebooka? Sprawdź, czy algorytm nie zamknął cię w bańce informacyjnej!

Elie Pariser to twórca terminu filter bubble (bańka filtrująca). To dzięki algorytmom takim jak EdgeRank informacje są odfiltrowane i dobrane specjalnie dla nas i naszych upodobań. Dlatego wyniki wyszukiwań dla tych samych fraz mogą być różne dla każdej osoby. W pewnym sensie zawęża to światopogląd i utwierdza nas o słuszności naszego zdania. Według GfK 61% Polaków poszukuje informacji na Facebooku, a 45% na Twitterze. Obecnie w Polsce brak aplikacji i rozszerzeń przeglądarek, które wprowadzają różnorodność. Narzędzia takie jak np. Pop Your Bubble są dostępne jedynie w Stanach Zjednoczonych, gdzie świadomość tego procesu jest bardzo duża. (www.semtec.pl)

Czy faktycznie Facebook się kończy?

Spadek zainteresowania mediami społecznościowymi, w tym również Facebookiem głównie przez osoby należące do generacji Y może być poważnym problemem. Dotyczy to szczególnie marketerów, którzy przede wszystkim za pomocą tego narzędzia chcieli dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Trudność sprawia przede wszystkim regularne dodawanie tylko takich postów, które będą atrakcyjne dla grupy docelowej – jest to wręcz niemożliwe. Dodatkowo, nawet wysokiej jakości treści znikną w przeciągu kilku dni wśród innych informacji. Dobrym rozwiązaniem jest zmiana w dysponowaniu budżetu. Co za tym idzie lepiej przeznaczyć go na duże kampanie, które utkwią w pamięci odbiorców, zamiast promować regularnie dodawane posty. Oznacza to, że trzeba zmienić działania marketingowe. (www.nowymarketing.pl)

Jak mierzyć skuteczność działań w influencer marketingu?

Obecnie wiele firm w Polsce i na świecie wykorzystuje w swojej komunikacji trend jakim jest influencer marketing. Wpływa on przede wszystkim na wiarygodność marki. Przekaz wydaje się również bardziej autentyczny, a dzięki temu możliwe jest dotarcie do większej ilości odbiorców. Chcąc wesprzeć działania influencer marketingu można połączyć je z rabatami, lub innymi promocjami. Dodatkowo aby sprawdzić, jak wpływają te działania na sprzedaż warto wykorzystać performance marketing. Innym wskaźnikiem mogą być udostępnienia, polubienia, komentarze, czy większa ilość osób odwiedzających stronę. (www.brief.pl)

Wiele kanałów, wiele możliwości

Obecnie wielokanałowość może zagwarantować skuteczną komunikację z klientem. Jest to możliwe dzięki różnym narzędziom, które wpływają na poszczególne zmysły. Stale powtarzające się elementy takie jak kolorystyka czy czcionka pomagają zapamiętać produkt i wpływają na lepszą rozpoznawalność danej marki. Dodatkowo informacja docierająca do odbiorcy z wielu źródeł wydaje się być godniejsza zaufania. Ze względu na to, że młode pokolenie korzysta głównie z internetu, rezygnując z mediów tradycyjnych istotne jest dostosowanie komunikacji do trendów, tak aby informacja do nich dotarła. Ważne jest również wykorzystanie potencjału, który daje reklama wielokanałowa. W przeciwnym razie może skutkować to wyprzedzeniem przez konkurencje. (www.marketerplus.pl)

Google przypomina o wytycznych dotyczących linkowania

Zespół Webspam Google opublikował komunikat, w którym zasygnalizował wyraźny wzrost ilości spamerskich linków umieszczonych w kampaniach artykułów sponsorowanych i gościnnych. Przypomniano jeszcze raz wytyczne, którymi powinno się kierować podczas linkowania. Wszystko w trosce o osoby pozycjonujące i autorów artykułów. Za naruszenie wytycznych uważa się korzystanie z usług copywriterskich osób niezwiązanych z tematem, nadmierne stosowanie słów kluczowych, powielanie lekko zmienionej treści na tej samej stronie oraz publikację podobnych artykułów w wielu witrynach. (www.seostation.pl)

 

Sztuczna inteligencja Google – co to jest i jaki ma wpływ na SEO?

RankBrain to mechanizm wykorzystujący sztuczną inteligencję. Zadaniem tej wprowadzonej w 2015 roku aktualizacji algorytmu Google, jest bardzo trafne dopasowanie wyników wyszukiwań do wpisanych zapytań. Jego twórcy twierdzą, że system cały czas „uczy się” tego, jak zachowuje się użytkownik nawet będąc offline. Algorytm pomaga Google spojrzeć szczegółowo na sposób w jaki są formułowane i wyszukiwane informacje przez internautów. Według tej zasady, zarówno treść jak i sam sposób zaangażowania użytkownika jest istotny dla strategii SEO. (www.eactive.pl)

Exit mobile version