Loading
Memtor Marketing

Przegląd prasy branżowej IV/2017

image title

Digital w świecie zdominowanym przez duopol Google i Facebooka. Jak zmienił się zakup mediów?

interaktywnie
Obecnie na rynku dominują dwie firmy Facebook i Google. To właśnie one otrzymują większość wydatków przeznaczonych na wszelkie działania online. „Zakłada się, że w skali świata duopol tych dwóch firm będzie odpowiedzialny za ponad 75% wzrostu wydatków na cały digital.” Ma to wpływ na rynek biznesowy. Charakter zakupów został obecnie całkowicie zmieniony, a ceny i warunki są takie same, niezależnie od wielkości firmy. Trudnością jest również ograniczony dostęp do danych dotyczących platform. Kampanie kupowane są zgodnie z danymi, które udostępnia platforma, bez możliwości sprawdzenia efektywności poza tymi portalami. Całkowity dostęp do danych ma tylko Facebook i Google, reszcie udostępnia je tylko w niewielkim stopniu. „Własnie dlatego we wszystkich głównych obszarach rozwojowych digitalu – video, AR/VR, AI/ boty – to oni definiują narzędzia oraz tempo wprowadzania innowacji na rynek”. (www.interaktywnie.com)

WhitePress® przejmuje platformę Blogs4shops

marketingpress
WhitePress, spółka specjalizująca się w content i influencer marketingu, przejmuje platformę Blogs4shops.pl. Związane jest to ze zwiększeniem szybkości usług, a także szybszym jej rozwojem. Firma w przeciągu 3 lat zdobyła pozycję pioniera w zakresie dystrybucji treści content marketingowych, a dzięki współpracy z Blogs4shops uzyska również większą ilość influencerów. (www.admonkey.pl)

 

Jak zaindeksować stronę w Google – nowy sposób „Submit URL to Google”

jak zaindeksować stronę w Google
Od niedawna można w łatwiejszy sposób zaindeksować stronę w Google. Co prawda obowiązuje on jedynie przy ustawieniach wyszukiwarki na Stany Zjednoczone, jednak możemy przypuszczać, że z czasem obejmie również inne obszary. Nowe narzędzie znajduje się w samych wynikach wyszukiwania, co jest sporym ułatwieniem, ponieważ konkretną stronę a dokładniej jej URL, dodajemy do indeksu właśnie w tym miejscu. To ciekawy sposób wykorzystania tak zwanych inteligentnych odpowiedzi. Warto przy tym pamiętać, że o ostatecznym dodaniu naszej strony i jej widoczności decyduje Google a nie my. (www.rocketmedia.pl)

Facebook testuje nowy sposób wyróżniania postów z linkiem

porównanie postów
Od pewnego czasu na własnej tablicy Facebooka, można dodawać wpisy zawierające kolorowe tło. Podobne właściwości są testowane w przypadku postów zawierających odnośnik do strony. Kolorowe tło jest umieszczone pod tekstem a jego barwa odpowiednio dopasowana do zdjęcia miniaturki. Inną aktualizacją jest również przeniesienie nazwy strony nad tytuł posta.
Zmiany mają za zadanie lepiej przykuć uwagę użytkownika, ponieważ nasz wzrok częściej zatrzymuje się na atrakcyjnych wizualnie treściach. Należy zaznaczyć, że opisane właściwości dotyczą tylko postów z odnośnikiem. (www.emarketing.pl)

Teoria wizytówki, ulotki i książki — czyli dlaczego warto rozbudowywać strony internetowe

nowymarketing
Wiele stron internetowych swoją treścią merytoryczną przypomina ulotkę reklamową, lub wizytówkę. Nie jest to zbyt dobre, ponieważ taka strona nie przebije się na tle innych witryn. Powinna raczej przypominać książkę, by przyciągnąć uwagę. Warto zamieścić większą ilość informacji, w formie dostosowanej do wybranej branży. Wiąże się to z niewielkimi kosztami, a może przynieść wiele korzyści. (www.nowymarketing.pl)

 

14 sposobów wyszukiwania w Google, których 95% z Was nie zna

14 sposobów wyszukiwania w Google
Google nieustannie ulepsza własną przeglądarkę oraz mechanizmy ułatwiające nam odnalezienie potrzebnych informacji. W artykule przedstawiono ciekawe sposoby na zawężenie wyników wyszukiwania. Wymienione narzędzia umożliwiają ograniczenie do wybranych słów zawartych w tekście, tytule, description, adresie URL. Są to również sposoby, dzięki którym szybko i skutecznie odnajdziemy informacje na podstawie zakresu dat czy określonego typu plików. (www.widoczni.com)

 

Rozmawiałem ze 100 funduszy inwestycyjnych. Zobaczcie, czego dowiedziałem się o inwestowaniu w startupy –

Przegląd prasy branżowej IV/2017 1
Autor w swoim tekście zwraca przede wszystkim uwagę na to, że rozwój firmy powinien być celem samym w sobie, a nie pozyskanie inwestora. Środkiem pomocnym w realizacji tego celu mogą być inwestycje. Istotne jest również, aby nie zaniedbać pozyskiwania klientów w momencie szukania inwestora, a także unikać tych, którzy chcą w dużym stopniu kontrolować przedsięwzięcie. Autor przedstawia również porównanie anioła biznesu i funduszy VC. Każda z nich ma swoje plusy i minusy. Mimo, że wybranie drugiej opcji wiąże się ze współpracą z „instytucją, która zwykle jest bardziej stabilna i przewidywalna”, to anioł biznesu zazwyczaj wszelkie decyzje podejmuje dużo szybciej. (www.mamstartup.pl)

Firmy zbyt wolno, w stosunku do oczekiwań klientów, wdrażają technologie

interaktywnie
Z każdym rokiem przybywa osób korzystających regularnie z internetu. Według najnowszego raportu firmy Deloitte większość przedsiębiorstw nie jest w stanie całkowicie dostosować się do oczekiwań klientów względem zmian. Wynika to między innymi z braku odpowiednich kompetencji pracowników. Rozwiązaniem, które może pomóc jest według Deloitte „modernizacja architektury rozwiązań IT poprzez wirtualizację, konteneryzację, standaryzację i autonomię”. (www.interaktywnie.com)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *