Site icon Memtor Marketing

Przegląd prasy branżowej II/2017

przegląd prasy branżowej 2/2017

Czy duplikacja treści negatywnie wpływa na pozycje strony w Google? – case study


Duplikacja treści może wpływać negatywnie na pozycje strony w wyszukiwarce Google. Mamy z tym do czynienia zwłaszcza wtedy, gdy publikacji skopiowanych treści dokona sam klient. Jeżeli bez naszej wiedzy umieści te same rzeczy na różnych serwisach, to jego strona w konsekwencji spadnie w SERP-ach tylko na frazy kluczowe, które powielono. Znając przyczynę problemu, jedyną możliwością naprawy zaistniałej sytuacji jest wykasowanie treści ze stron zewnętrznych. (www.blog.silence.pl)

Pomysł na promocję marki, który stał się osobnym produktem


Aplikacja Super Monitoring służy do monitorowania dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów internetowych. Marketing ten skupia się na działaniach typu „inbound”, czy „growth hacking”. Super Monitoring został stworzony przez agencję interaktywną. To właśnie z ich inicjatywy powstało darmowe narzędzie Yourbrowser.is. Umożliwia ono kontakt z klientami docelowymi, a także ułatwia firmom dotarcie do klientów. Dodatkowo z jego pomocą możliwe jest znalezienie błędu w interfejsie webowym bez konieczności uzyskiwania od użytkownika informacji na temat wersji przeglądarki. Ze względu na duże zainteresowanie produktem, powstało oprócz darmowej wersji, również KontoPRO, które daje nieco większe możliwości. Obecnie Yourbrowser.is stale się rozwija, posiada także własne narzędzia promocyjne takie jak raporty z rynku przeglądarek, video-instrukcje czyszczenia pamięci podręcznej przeglądarki, czy treści wirusowe. (www.mamstartup.pl)

Ile czasu zajmuje wypozycjonowanie strony do top 10 Google?


Nie można jednoznacznie określić ile czasu zajmie wypozycjonowanie strony do top 10 Google. Jest to zależne od bardzo wielu czynników. Do najważniejszych można zaliczyć np.: popularność fraz kluczowych, jakość i czas działań SEO konkurencji lub wiek pozycjonowanej domeny. Według zebranych danych, w większości przypadków nie można oczekiwać od nowej witryny, aby w ciągu 2-3 miesięcy zaczęła pojawiać się w czołówce wyników Google. Ponadto potrzeba dużo więcej czasu i wysiłku dla bardzo popularnych fraz kluczowych. Fakty potwierdzają, że wyższe pozycje w krótszym czasie osiągają tylko domeny z silnym profilem linków przychodzących. (www.semtec.pl)

Aktualizacja algorytmu Google – Luty 2017


Odnotowane zostały kolejne masowe wahania w pozycjach słów kluczowych. Wiadomo, że zmiany spowodowane były aktualizacją o nazwie Phantom. To 5 raz kiedy Google ją uruchomił. Dość ciężko jest odnaleźć schemat jakim posługuje się algorytm. Wiadomo, że nie jest to klasyczna aktualizacja algorytmu. Serwisy, które spadły, nie dostały filtra, którego muszą się pozbyć. Powinny skupić się na przebudowie, czyli – wzbogacić listingi, poprawić linkowanie wewnętrzne lub engine wyszukiwania. Strony oparte o unikalną, dobrze podlinkowaną wewnętrznie treść na stronahc wysokim authority zapewnia jak bezpieczną pozycję w rankingu. (www.senuto.com)

Raport IAB Polska: Content Marketing


Zgodnie z wynikiem przedstawionym w raporcie, „z narzędzi content marketingu korzysta aż 80% polskich firm”. Badanie zostało przeprowadzone na osobach pracujących w marketingu i agencjach PR i sieci reklamowej. Za najskuteczniejsze narzędzie content marketingu osoby ankietowane uznały według udostępnionego wyniku raportu: artykuły eksperckie i informacyjne publikowane na serwisach zewnętrznych. Według autora wskazali je zapewne dzięki ich dużej skuteczności, pojemności informacyjnej, pozycjonowaniu w wyszukiwarce, a także dzięki niewielkim kosztom tworzenia tego typu treści. Zagadnienia dotyczyły zarówno strategii, używanych narzędzi, a także wydatków jakie planują na działania contentowe. „Badani przedstawiciele rynku są przekonani, że rola content marketingu będzie rosła”. Ostateczne wyniki badania stanowią pomyślną prognozę dla rozwoju content marketingu w przyszłości ponieważ ostateczne wyniki pokazują, że aż 40% ankietowanych zadeklarowało wzrost wydatków na ten cel. (www.iab.org.pl)

Exit mobile version