Loading
Memtor Marketing

Profil na Twitterze – zwięzły poradnik jak korzystać

image title

Logo TwitterZakładając konto trzeba pamiętać, że Twitter służy do przekazywania krótkich myśli. Na początku Tweet mógł wynosić maksymalnie 140 znaków. Z czasem twórcy Twittera postanowili poszerzyć dodawanie wpisów o nowe funkcje. Oprócz standardowego Tweeta, wynoszącego 140 znaków możliwe jest umieszczenie również zdjęcia, cytatu, grafiki, ankiety czy gifa. Jest to duże ułatwienie, szczególnie dla osób którym po dodaniu zdjęcia, czy cytatu często brakowało miejsca na własne przemyślenia.

Idea Twittera jest taka, że obserwujemy tylko osoby których wypowiedzi nas interesują. Niekoniecznie muszą być to znajomi, a często są to obce dla nas osoby. Obserwując kogoś decydujemy się na to, że wyświetlać nam się będą jego wypowiedzi. Dotyczy to również naszego profilu. Obserwować nas będą nie osoby które nas znają ale Ci, którzy chcą poznać naszą opinię. Istnieje również możliwość oznaczenia swojego profilu jako prywatny, wtedy sami zdecydujemy kto może nas obserwować. Niemniej jednak korzystając z Twittera ważne jest aby treści dodawać rozważnie ponieważ każdy może je zobaczyć.

Oprócz dodawania własnych przemyśleń na Twitterze istnieje również opcja dodawania odpowiedzi na Tweety innych osób. Jeżeli zależy nam na skomentowaniu konkretnej wypowiedzi, wystarczy kliknąć „odpowiedz”, a w naszym Tweecie automatycznie doda się nazwa profilu osoby, na której Tweet odpowiadamy. Warto również pamiętać, że dodając do swojej wypowiedzi nazwę użytkownika z dodatkiem „@”, ta osoba zostanie poinformowana, że została oznaczona w Tweecie. Jest to wygodne, jeżeli zależy nam na skierowaniu wypowiedzi do konkretnej osoby.

Twitter ma również funkcję dodawania słów kluczowych, tzw. hasztagów. Aby to zrobić wystarczy przed słowem dodać „#”. Taka opcja pozwoli przypisać wpis do konkretnego tematu i usprawni w przyszłości szukanie konkretnych informacji. Ważne jest, aby hasztagi były przemyślanie i nie za długie.

Strona główna Twitter.comMemtor Marketing TwitterTwitter daje także możliwość wysyłania wiadomości do jednej, konkretnej osoby tzw. wiadomość prywatną do której wgląd będzie miał tylko adresat. W tym przypadku osoby, które nas obserwują otrzymają wiadomość w skrzynce odbiorczej. Osoby nas nie obserwują będą musiały zaakceptować naszą wiadomość aby móc z nami rozmawiać. Taka opcja jest bardzo przydatna ponieważ zmniejsza prawdopodobieństwo spamu. Jeżeli nie chcemy dostawać od jakiejś nieznanej osoby wiadomości wystarczy jej nie akceptować, a wiadomość pozostanie w folderze „inne”.

Ostatnią z opcji dostępnych na Twitterze jest możliwość udostępniania wypowiedzi innych osób. Nazywa się to retweetowanie. Udostępniając wypowiedź innej osoby, wyświetla się ona na naszym profilu z dopiskiem, że została przez nas opublikowana. Dzięki temu mają do niej wgląd wszystkie osoby, które nas obserwują. Możliwe jest także dodanie własnych przemyśleń, wtedy retweet traktowany jest jako cytat.

Twitter wprowadził również udogodnienia dla firm. Właściciele kont zarejestrowanych jako firmowe będą w stanie przede wszystkim odróżnić swoje profile od profili prywatnych poprzez dwie funkcje. Po założeniu takiego konta dostajemy możliwość umieszczenia banera np. z logo firmy, na całej szerokości strony. Oprócz tego, w przeciwieństwie do zwykłych użytkowników, będą mogli wybrać i promować wpis, umieszczając go na stałe lub przez określony czas na pierwszym miejscu na liście wpisów. Dodatkowo oglądanie filmu czy zdjęcia nie będzie wymagało jego rozwinięcia przez użytkownika.

Twitter jest świetnym narzędziem do dzielenia się informacjami i własnymi przemyśleniami na dany temat. Dzięki niemu możemy być na bieżąco z wiadomościami na interesujące nas tematy. Decydując się na korzystanie z Twittera trzeba jednak pamiętać żeby używać go rozważnie. Niewskazane jest wysyłanie spamu, a dodawane wypowiedzi powinny być wartościowe. Używając tego narzędzia rozważnie, można zyskać spore grono osób obserwujących z którymi możliwa będzie wymiana wiedzy na dany temat.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *