Memtor Marketing

Często zadawane pytania na temat naturalnych wynikach wyszukiwania i pozycjonowania

Jakie czynniki decydują o wysokich pozycjach?

Patent Google wskazuje ponad 200 czynników mających wpływ na wyniki algorytmu, ale znamy publikacje wskazujące ich znacznie większą liczbę. Ponadto algorytm jest w toku permanentnej ewolucji. Wszystko ma na celu jest uporządkowanie wyników według wyników najbardziej adekwatnych dla intencji użytkowników. Generalnie można podzielić dwa rodzaje czynników – wewnętrzne i zewnętrzne (onsite i offsite) – dotyczące treści oraz zaprezentowania tych treści w strukturze strony oraz dotyczące „głosów poparcia” z innych stron internetowych, przede wszystkim w postaci linków. Pozycjonowanie opiera się więc na dbałości o jakość treści zamieszczanych na stronach (webcopywriting, seocopywriting), wizualny i techniczny sposób jej zaprezentowania (SEO) oraz działania mające na celu pozyskiwanie wartościowych linków do witryny (link building, ePR, reklama natywna, media społecznościowe).

Na jakie efekty działań agencji mogę liczyć?

Proces pozycjonowania to działania długofalowe, w odróżnieniu od emisji reklam, gdzie najważniejsze pozycje można osiągnąć natychmiast. Czas na pełne efekty zwykle liczy się w miesiącach, ale to zależy, na jakich pozycjach jest strona przed podjęciem aktywnych działań promocyjnych oraz jak bardzo konkurencyjne słowa wchodzą w zakres usługi. W niektórych przypadkach, w przypadku łatwych fraz i słów z niską konkurencją, słów z długiego ogona (long tail SEO), efekty mogą być widoczne już po kilku tygodniach. W przypadku średnio popularnych fraz i słów z większą konkurencją efektów nie należy się spodziewać w ciągu kilku tygodni, a strategię należy rozpisywać w wieloletniej perspektywie i bynajmniej nie ograniczającej się do technicznych działań SEO, ale obejmującą działania z zakresu rozwoju produktu, content marketing, działania wizerunkowe w powiązaniu public pelation oraz inwestycjami w użyteczność prezentowanych treści i oferty w różnych kanałach komunikacji. Przybliżoną, szacunkową informacją, w jakim czasie można się spodziewać wypozycjonowania danej strony przy zakładanym budżecie i spektrum działań dla określonego zestawu słów można otrzymać po przesłaniu zapytania ofertowego.

Jakie koszty wchodzą w grę?

O cenie usługi decydują planowane efekty oraz zakładane działania stosowne do budżetu. Na prognozę rezultatów składa się mnogość czynników, w szczególności:
– konkurencyjność słów kluczowych,
– dotychczasowe działania i osiągnięte wyniki,
– atrakcyjność witryny i oferty na tle konkurencji,
– czas trwania umowy.
Rekomendujemy okres trwania umowy w wymiarze, który pozwoli osiągnąć założony rezultat przy optymalnym koszcie, ale jesteśmy otwarci na stałą współpracę.

Jakich korzyści można oczekiwać?

Obecność w naturalnych wynikach wyszukiwania jest jedną z efektywniejszych form promocji. Stanowi odpowiedź na potrzebę uzyskania informacji lub ofert, których internauci właśnie szukają, a jednocześnie może docierać do szerokiego grona użytkowników i potencjalnych klientów. Jest to forma ekspozycji marketingowej pozbawiona nachalności w przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy. Wysoka efektywność stanowi jednak generalizację. Nie dla wszystkich będzie to tak samo skuteczne. Jest problem z konkurencją, której starania powodują, że niełatwo wykorzystać te szanse. Coraz częściej zdarza się, że nowe strony borykają się z barierą wejścia na atrakcyjne pozycje i bez dalekowzrocznej strategii nie ma co oczekiwać sukcesu. Inny problem to, że niektóre produkty mogą mieć problem z wyborem słów kluczowych, które byłyby adekwatne a jednocześnie aby ich popularność była satysfakcjonująca.

Współczynnik klikalności CTR (ang. Click Through Rate) to procentowy stosunek wyświetleń reklamy do liczby kliknięć. Znając popularność słów kluczowych i prognozowany CTR jesteśmy w stanie estymować wielkość ruchu dla zakładanych pozycji. Dlatego na podstawie posiadanych danych oraz analiz zewnętrznych (Google organic click through rates in 2014) opracowaliśmy wewnętrzne definicje zależności CTR od pozycji, który służy do szacowania potencjału ruchu organicznego i rozliczeń za efekty.

Skuteczność pozycjonowania mającego na celu optymalizację widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania odzwierciedla się w statystykach – dla najważniejszych pozycji CTR na poziomie 30%-40% to nic nadzwyczajnego. Poza atrakcyjnym współczynnikiem klikalności wyszukiwarki mają także ogromny potencjał dotarcia do użytkowników – około 80% ruchu w Internecie jest inicjowana przez wyszukiwarki. Część z tego konsumują reklamy a część pozycje w naturalnych wynikach. Wysokie pozycje to nie tylko możliwość pozyskania wizyt na witrynie, które można zamienić na konwersje, a następnie klientów, przychody i zyski. Pozycjonowanie to także budowanie wiarygodności firmy, pozycji i świadomości marki w umysłach użytkowników.

Współczynnik klikalności w przypadku organicznych wyników wyszukiwania pozycjonowania zależy od wielu czynników. Zróżnicowane tytuły i opisy stron powodują różne reakcje użytkowników, a tym samym inne wskaźniki kliknięć, teksty ukierunkowane na trafnej grupie docelowej, z bardziej adekwatnym komunikatem do ich oczekiwań, dodatkowo wyróżniający się na tle konkurencji. Różne wyniki wyszukiwania dla różnych słów i na różnych pozycjach generują inne wyniki w postaci kliknięć. Rozpoznawalność i postrzeganie stron internetowych (reprezentowanych przez nazwę i domenę)
Na wyniki klikalności mają reklamy pojawiające się przy naturalnych wynikach wyszukiwania – zupełnie inaczej będzie się kształtował, gdy pierwsze trzy pozycje będą stanowić reklamy znajdujące się ponad naturalnymi wynikami pozycjonowania, a inaczej, gdy wyniki naturalne nie będą poprzedzone blokiem reklam.

Jak wygląda procedura rozpoczęcia współpracy?

1. Wyślij zapytanie ofertowe za pomocą ogólnego formularza kontaktowego lub formularza przypisanego do interesującej Cię usługi.
2. W odpowiedzi na zgłoszenie postaramy się oddzwonić w ciągu godziny celem szczegółowego określenia wymagań lub od razu prześlemy maila z przybliżoną propozycją ofertową.
3. Na podstawie informacji zwrotnej przedstawimy szczegółową propozycję.
4. Po zaakceptowaniu warunków wyślemy link do szablonowego lub dedykowanego zamówienia.
5. Po złożeniu zamówienia na wskazany e-mail zostaną przesłane warunki współpracy, w razie potrzeby tam znajdą się dodatkowe instrukcje.
6. Po otrzymaniu zamówienia potwierdzamy rozpoczęcie współpracy i zaczynamy działania.

Strona ofertową w zakresie usługi znajdziecie tutaj.

Exit mobile version