Pozycjonowanie lokalne strony w wyszukiwarce

image title

Lokalne pozycjonowanie strony internetowej to jedna z najpopularniejszych odmian SEO. Sięgają po nią głównie osoby prowadzące biznesy stacjonarne, które chcą zwiększyć widoczność swojej strony internetowej w danej lokalizacji. SEO lokalne możemy wykorzystywać również na kilka innych sposobów. O tym, czym właściwie jest pozycjonowanie lokalne, jak pozycjonuje się strony w takim stylu i dlaczego warto to robić, przeczytacie poniżej.

Pozycjonowanie lokalne strony WWW – czym jest?

Pozycjonowanie lokalne strony internetowej to promowanie jej w wyszukiwarce Google w kontekście konkretnego miasta, regionu lub lokalizacji. Oznacza to, że witryna przy pozycjonowaniu ogólnie podnosi swoją pozycję w rankingu wyników wyszukiwania Google, ale widoczna na wysokich pozycjach staje się przede wszystkim na rynku lokalnym. Strona internetowa pozycjonowana lokalnie będzie zatem widoczna jedynie dla osób mieszkających w danej lokalizacji i wyszukujących informacje lub dla osób, które wyszukują informacje z zaznaczeniem konkretnej miejscowości. Pozycjonowanie lokalne doskonale wpisuje się w personalizację wyników wyszukiwania Google, co wyszukiwarka regularnie rozwija.

Wyniki wyszukiwania w Google

Lokalne SEO opiera się na standardowym optymalizowaniu witryny, ale dodatkowo wykorzystuje kilka technik i sposobów na podkreślenie swojego lokalnego charakteru. Przede wszystkich bardzo ważne jest zamieszczenie informacji o miejscu wykonywania działalności. Usługi pozycjonowania lokalnego są również bardzo często oferowane przez liczne agencje SEO i agencje marketingowe, które doskonale rozumieją potrzeby lokalnych marek.

Dlaczego i kiedy wykonuje się lokalne SEO?

Pozycjonowanie lokalne wykonuje się wtedy, kiedy chcemy promować naszą witrynę w wyszukiwarce Google, ale chcemy robić to tylko w danej lokalizacji. W przeciwieństwie do pozycjonowania standardowego, ogólnego, pozycjonowanie lokalne promuje witrynę, ale tylko w kontekście konkretnego miasta.

Bardzo dobrym przykładem pozycjonowania lokalnego jest promowanie witryn stacjonarnych restauracji, punktów handlowych i innych firm działających jedynie na terenie danego obszaru. Jest ono dużo lepiej dopasowane do osiągania celów przez lokalne firmy i umożliwia efektywne wydawanie budżetu, który nie jest marnowany na globalne zwiększenie widoczności.

Wizytówka Memtor Marketing w Google

Kolejnym powodem, dla którego wykonuje się pozycjonowanie lokalne, jest chęć dotarcia do konkretnej grupy odbiorców ze względu na usługi lub produkty, jakie oferujemy. Dlatego nawet mieszkając w innej lokalizacji, a posiadając ofertę skierowaną dla konkretnej grupy mieszkańców, będziemy wybierali pozycjonowanie lokalne, aby do nich dotrzeć.

Pozycjonowanie lokalne strony internetowej może być również alternatywnym sposobem dla pozycjonowania ogólnego, kiedy w danej kategorii tematycznej nie możemy wybić się na wysokie pozycje, gdyż konkuruje w niej wiele doinwestowanych i wysoko rozwiniętych witryn. Lokalne SEO może zatem pomóc nam stawać się liderami branżowymi w warunkach lokalnych.

Jakie korzyści daje lokalne SEO?

Przede wszystkim pozycjonowanie lokalne strony internetowej pomaga docierać nam do odpowiedniej grupy odbiorców. Jest bardzo ważne, gdyż wydajemy wtedy efektywnie nasz budżet reklamowy i płacimy jedynie za działania reklamowe, które rzeczywiście z dużym prawdopodobieństwem przyniosą nam korzyści. Lokalne pozycjonowanie strony internetowej warto wykonywać również w celu budowania pozytywnego wizerunku i tworzenia renomowanej marki. Widoczność w internecie jest dzisiaj jednym z głównych wyznaczników statusu danej firmy. Wpływa ono na zaufanie do naszej marki, a także pozytywne jej postrzeganie. Jeśli chcemy być rozpoznawani i dobrze odbierani na danym rynku lokalnym, powinniśmy pozycjonować w ten sposób naszą stronę internetową. Niezależnie od konkretnego miasta internet jest najpopularniejszym sposobem poszukiwania informacji i powinniśmy wziąć to pod uwagę.

Jak wykonuje się lokalne SEO?

Podstawą pozycjonowania lokalnego jest standardowa optymalizacja i dostosowanie do wyszukiwarek witryny internetowej. Optymalizacja taka zakłada stworzenie poprawnej technicznie strony, dodawanie ciekawego i unikalnego contentu, uzyskiwanie wartościowych linków zwrotnych z sieci, wykonanie prawidłowego linkowania wewnętrznego, zadbanie o mobilną wersję strony oraz o wszelkie działania mające na celu przyspieszenie serwisu. Jeśli nasza strona zostanie już zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, wykonuje się kilka czynności, które mają na celu powiązać nasz serwis z konkretnym adresem i poinformować Google, że strona ma pojawiać się w wyszukiwarce w kontekście konkretnej lokalizacji.

Przede wszystkim do działania lokalnego będziemy mogli zaliczyć odpowiedni dobór słów kluczowych. Na stronie będziemy używali fraz lokalnych, czyli fraz tematycznych rozszerzonych o nazwy miejscowości. Możemy również używać samych nazw lokalizacji w towarzystwie tematycznych słów kluczowych. Przykładem frazy lokalnej może być np. „pozycjonowanie Warszawa” lub „agencja marketingu Częstochowa”.

Kolejnym działaniem, które wykonuje się, aby lokalnie pozycjonować witrynę, jest stworzenie i pozycjonowanie darmowej wizytówki Google Moja Firma. Wizytówkę taką wiąże się z witryną poprzez uzupełnienie w niej szczegółowych danych kontaktowych takich jak nazwa firmy, siedziba, numer kontaktowy, a także adres serwisu. Ważne jest także dodanie linku do wizytówki na samej stronie internetowej. Jeśli jest to możliwe, w wizytówce, warto również podać lokalny numer telefonu z lokalnym numerem kierunkowym danego miasta.

Wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce

Jeszcze innym działaniem pozycjonującym lokalnie stronę internetową jest pozyskiwanie linków zwrotnych z sieci. Jest to jeden z najważniejszych elementów pozycjonowania i jeden z najistotniejszych czynników rankingowych. W duży sposób wpływa na pozycję naszej witryny w wyszukiwarce Google. Lokalne linkowanie zewnętrzne będzie polegało na pozyskiwaniu jakościowych linków zwrotnych z internetu do naszej witryny, ale z serwisów o lokalnym charakterze np. z lokalnych katalogów firm lub stron, które umożliwiają dodanie lokalnej wizytówki firmowe. Będą to np. portale miejskie regionalne czy profile w mediach społecznościowych związane z daną lokalizacją.

Wykorzystując pozycjonowanie lokalne warto pamiętać o zamieszczaniu spójnych danych NAP na stronie internetowej oraz w internecie. Muszą być one identyczne we wszystkich lokalizacjach, gdzie je dodajemy, a także na naszej stronie internetowej, co również pomoże wzmocnić lokalnie naszą witrynę w wyszukiwarce Google. Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie lokalne, napisz do Nas.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *