Jeśli chcesz, żeby użytkownicy odwiedzający Twoją stronę dokonywali większej liczby konwersji (zakupu, kontaktu itp.), to warto przeprowadzić optymalizację witryny, a w szczególności stron docelowych. Dotyczy to osobno względem różnych urządzeń – inne czynniki mogą być krytyczne dla wersji desktopowej jak wersji mobilnej.
Konwersja oznacza wykonanie przez użytkownika określonej i zaplanowanej przez właściciela akcji. W przypadku sklepu internetowego najczęściej jest to dokonanie zakupu, na stronie-wizytówce firmy podstawową konwersją jest kontakt, czy to telefoniczny, czy poprzez formularz. Inne rodzaje stron mogą mieć jeszcze inne typy konwersji: rejestracja w serwisie, pobranie pliku, zapisanie się do newslettera itd. Jednak między wejściem na stronę a udanym wykonaniem akcji wiele kwestii może spowodować, że użytkownik zrezygnuje po drodze.
Przykładowy sklep internetowy
- Wszyscy odwiedzający (100%)
- Osoby, które nie zamknęły strony od razu (45%)
- Osoby, które znalazły produkt (80% z pozostałych)
- Osoby, które dodały produkt do koszyka (30% z pozostałych)
- Osoby, które wybrały płatność/dostawę (20% z pozostałych)
- Osoby, które podały adres (70% z pozostałych)
- Osoby, które złożyły zamówienie – dokonały konwersji (70% z pozostałych, co daje 1% z całości)
Nawet minimalne zwiększenie procentów pośrednich powoduje znaczne zwiększenie końcowego odsetka konwersji.
- Wszyscy odwiedzający (100%)
- Osoby, które nie zamknęły strony od razu (45% + 2% = 47%)
- Osoby, które znalazły produkt (80% + 2% = 82% z pozostałych)
- Osoby, które dodały produkt do koszyka (30% + 2% = 32% z pozostałych)
- Osoby, które wybrały płatność/dostawę (20% + 2% = 22% z pozostałych)
- Osoby, które podały adres (70% + 2% = 72% z pozostałych)
- Osoby, które złożyły zamówienie – dokonały konwersji (70% + 2% = 72% z pozostałych, co daje 140% z całości
Drobne polepszenie każdego kroku na ścieżce do celu w naszym przykładzie spowodowało usprawnienie sprzedaży o 40%, i to bez zwiększania ruchu na stronie. Również na Twojej stronie poprawa skuteczności jest możliwa.
W ramach oferty przyjrzymy się stronom, na które kierowani są użytkownicy, zaproponujemy i wdrożymy poprawki optymalizacyjne, dzięki czemu będą skuteczniejsze. Sprawdzimy i ewentualnie zmienimy najważniejsze elementy, jakie powinna zawierać taka strona, czyli między innymi:
- wezwanie do działania (CTA);
- nagłówek strony;
- sposób kontaktu;
- wzbudzenie zaufania;
- prostota;
- zwrócenie się do odwiedzającego;
- grafika, wideo;
- linki.
Skąd możemy mieć pewność, która zmiana wpłynie na poprawę wyników? W tym celu przeprowadzimy z wykorzystaniem Optymalizatora Witryny Google testy A/B, które są świetną metodą wyboru najskuteczniejszej wersji strony – wszystko za pomocą konkretnych wartości liczbowych, a nie domysłów. Do wykonania testów, żeby była możliwość porównania wyniki przed i po, wymagana jest odpowiednia liczba konwersji w danym okresie w Twoim serwisie. Co daje optymalizacja użyteczności?
Poprawny wygląd kluczowych elementów strony dla polepszenia wskaźnika konwersji.
Wskazanie i eliminacja krytycznych elementów na drodze ścieżki zakupowej.