Memtor Marketing

Media społecznościowe

Uskrzydlimy Twój biznes

Jak?

Jako konsumenci chętniej wybieramy, to co lubimy i co znamy. Możliwość zbudowania takiej relacji z odbiorcami otwierają przed nami media społecznościowe. Dla Twojego biznesu zajmiemy się komunikacją organiczną: tworzeniem więzi, angażowaniem odbiorców oraz reklamą w mediach społecznościowych aktywnie promując Twoją działalność.
UZYSKAJ BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ Z INDYWIDUALNĄ OFERTĄ

Dlaczego w działaniach marketingowych media społecznościowe odgrywają kluczową rolę?

„Bądź tam, gdzie są Twoi klienci”. Od kilku lat prym komunikacyjny wiodą media społecznościowe. To ich używamy na co dzień, za ich pomocą się komunikujemy, spędzamy czas wolny i czerpiemy informacje na temat tego, co nas interesuje. Sprawdzamy nasz telefon w tym celu dziesiątki razy dziennie, a konto na portalu społecznościowym ma zdecydowana większość z nas. Media społecznościowe stały się doskonałym kanałem sprzedażowym. Ich potencjał wykorzystywany jest na wielu płaszczyznach: zaprezentowaniu się i swojej oferty, w budowaniu wizerunku, rozpoznawalności i wiarygodności marki, w trosce o konsumentów i dostępności dla nich, w promocji (kampaniach reklamowych), we współpracach z influencerami, w umożliwieniu szybkich i łatwych zakupów bezpośrednio z poziomu aplikacji.

Obecność i promocja w mediach społecznościowych to już wiadoma kwestia. Mając do wyboru tyle portali, od młodzieżowych: Tik Tok, Snapchat poprzez te najpopularniejsze czyli Facebook i Instagram, biznesowe LinkedIn, Golden Line po precyzyjne dla grup odbiorców np. dla gamerów MeetPlayer, dusz artystycznych: Tumblr, muzyków SoundCloud, możemy wybrać najodpowiedniejszy kanał komunikacji dla nas.

Dlaczego możesz nam powierzyć social media marketing?

Wykwalifikowani specjaliści z bogatym doświadczeniem.
Możesz być pewien, że Twoją usługą zajmiemy się profesjonalnie, gwarantując najwyższy standard obsługi.

Wstępny bezpłatny audyt profilu
Rozumiemy, że wybór agencji mediów społecznościowych powinien być dobrze przemyślany. Od tego jak agencja prowadzi swoje działania w dużej mierze zależy wizerunek i sukces Twojej firmy! Bezpłatnie przed rozpoczęciem działań wykonujemy audyt na podstawie, którego przygotowujemy wstępną propozycję działania, abyś miał rzetelny przykład do podjęcia dobrej decyzji.

Indywidualnie przygotowana oferta
Indywidualne podejście do Klienta i specyfiki branży, w jakiej działa, jest decydujące o skuteczności usługi. W tej kwestii nie ma wyjątków. Im lepiej poznamy Twoją działalność i zrozumiemy jej misję tym lepszą obierzemy strategię komunikacji i promocji.

Polegamy na wiarygodnych danych
Bo nie ma przypadków… Jako specjaliści w dziedzinie komunikacji zgłębiamy i analizujemy interakcje użytkowników. Sam zasięg jest ważną informacją, ale czynnikiem decydującym są interakcje świadczące o zainteresowaniu i zaangażowaniu odbiorców. Sprawdzamy co działa najlepiej. Wyciągamy wnioski. Dopracowujemy.

Brak długoterminowej umowy – (w podstawowym wariancie)
Wyznajemy zasadę, że jeśli za naszymi usługami stoi ugruntowana wiedza, umiejętności i wieloletnie doświadczenie, więc skuteczność prowadzonych przez działań zapewnia nam Klientów, a nie wiążące umowy, czy obciążenia finansowe za ich wcześniejsze zakończenie.

Cykliczne raporty
Zawsze wiesz, czym aktualnie dla Ciebie się zajmujemy. Dzięki temu możesz kontrolować nasze działania i śledzić postępy.

Indywidualny opiekun dostępny do Twojego kontaktu
Oprócz samych efektów liczy się także dobra i płynna współpraca. Dlatego z naszego zespołu przydzielamy eksperta, który indywidualnie zajmie się Twoim projektem. Zawsze możesz się z nim skontaktować 🙂

Poznaj realne korzyści z prowadzenia i promocji w mediach społecznościowych

konto w mediach społecznościowych zapewnia komunikację dwustronną – odbiorca czuje się przede wszystkim zauważony, ważny i doceniony. Media społecznościowe zmieniły kierunek przekazu. Nie wygląda to jak w mediach tradycyjnych i na stronie internetowej, gdzie jest tylko nadawca. W social media każdy jest nadawcą i odbiorcą. Teraz odbiorcy decydują, co jest fajne, czemu poświęcą swoją uwagę. Uczestniczymy w kulturze interakcji, gdzie dużo łatwiej jest nawiązać kontakt, podzielić się swoją opinią, komunikacja między nadawcą a odbiorcą jest bezpośrednia. Pojawienie się mediów społecznościowych spowodowało komunikacyjny przełom, z którego każdy z nas może skorzystać. Jeśli posiadamy firmę lub kreujemy markę osobistą zdecydowanie media społecznościowe to przestrzeń dużych możliwości,

lepiej możemy poznać swoich odbiorców – prowadząc komunikację w mediach społecznościowych możemy obserwować i analizować, co podoba się naszym klientom, na co reagują, jaki rodzaj treści preferują,

zasięg – zdecydowana większość z nas spędza część wolnego czasu w mediach społecznościowych. W zależności od profilu naszej działalności możemy komunikować się na portalach społecznościowych, na których nasza grupa odbiorców spędza najwięcej czasu. Media społecznościowe to dodatkowe źródło ruchu,

budowanie relacji – dzięki komunikacji w mediach społecznościowych możemy angażować odbiorców, wchodzić z nimi w interakcje. W ten sposób odbiorcy mogą z nami porozmawiać jak ze znajomym, czują się dostrzeżeni, wysłuchani, co pozytywnie wpływa na ich przyszłą decyzyjność odnośnie marki,

PR – kreowanie wizerunku – w mediach społecznościowych mamy duży potencjał kreowania własnego wizerunku. Należy jednak zdecydować się na konkretny wizerunek, wymagane jest przygotowanie odpowiedniej strategii. Dlatego jeśli firma nie dysponuje zasobami ludzkimi, nie posiada odpowiedniej osoby do takiego zadania w zespole powinna zastanowić się nad zleceniem usługi wyspecjalizowanej agencji,

autentyczność i zaufanie – w mediach społecznościowych otwieramy się na ludzi, na komunikację, razem z nimi tworzona jest społeczność skupiona wokół marki i pogłębiana świadomość na jej temat,

edukacja – szczególnie ważna funkcja dla każdej marki. Tym bardziej jeśli nasza branża lub rozwiązanie, które oferujemy jest nowe, nietypowe i wymaga zbudowania świadomości odbiorców i ich edukacji w tym zakresie. Aby ludzie się na coś zdecydowali, najpierw muszą to poznać, w jakiś sposób doświadczyć i uznać, za ciekawe. W swoich mediach społecznościowych mamy pełne pole do popisu w formacie tekstowym, graficznym, wideo czy animacji, jak również w postaci relacji na żywo,

sprzedaż – w mediach społecznościowych jednym kliknięciem możemy z oznaczonego postu, sklepu na Facebooku, przejść do witryny i dokonać zakupu. Media społecznościowe oferują bardzo wygodne i sprawne zakupy, które możemy zrobić mobilnie za pomocą aplikacji,

obsługa klienta – media społecznościowe dają możliwość natychmiastowego kontaktu, jeśli nie możemy na bieżąco podjąć kontaktu, jest możliwość skonfigurowania bota z predefioniowanymi odpowiedziami, a na tej podstawie odpowiedzieć merytorycznie w dogodnym czasie.

Jak wygląda współpraca?

1. BRIEF

Na początku przeprowadzamy brief (kwestionariusz), by jak najlepiej poznać Twoją firmę, aktualne potrzeby i wyzwania.

2. AUDYT

Obejmuje szczegółową analizę dotychczasowych działań w mediach społecznościowych, badanie konkurencji i wyznaczanie słabszych i mocniejszy stron pod względem potencjału na rynku.

3. STRATEGIA I WYBÓR KANAŁÓW

Podstawowym elementem budowania relacji z odbiorcą, jest przemyślana strategia social media. Zanim ustalimy ją, wnikliwie analizujemy konkurencję w branży. Drugim elementem poprzedzającym zbudowanie strategii, jest ustalenie celów, jakie firma chce osiągnąć poprzez obecność w mediach społecznościowych.

Opracowanie strategii komunikacji marki dostosowanej do grupy odbiorców, aktualnych potrzeb i celów. Komunikacja oparta o przymioty wiodące, spójne dla misji firmy, np. dbałość o bezpieczeństwo, środowisko naturalne, zdrowie itd.

Wybór portalów społecznościowych do komunikacji i promocji marki jest kluczowy i zależy od naszej grupy odbiorców. Jeśli jest to młodzież, portale jak Tik Tok, Snapchat i Instagram należy szczególnie wziąć pod uwagę. Gdy nasza oferta jest B2B wówczas LinkedIn, Golden Line będzie dobrym miejscem na promocję. Natomiast najpopularniejszą formą reklamy i dającą najwięcej możliwości precyzowania grupy odbiorców jest Facebook Ads obejmujące Facebooka i Instagram (są to integralne portale, na których reklamami zarządza się poprzez jedno narzędzie Menadżera). Portal skupia cały przekrój społeczeństwa w różnym wieku, z rozmaitych branż, na różnych stanowiskach, z każdego miejsca na świecie, o różnorodnych zainteresowaniach i preferencjach.

4. HARMONOGRAM DZIAŁANIA

Ustalamy etapy naszych działań aż dojdziemy do płynnej komunikacji i promocji. Np. wymagana konfiguracja profilów w mediach społecznościowych, identyfikacja wizualna, przygotowanie materiałów i treści do publikacji, ustalenie ram dla akcji promocyjnych itd.

Z doświadczenia wiemy, że nawet najlepiej zaplanowana strategia, z czasem wymaga zmian. Zmiany wynikają bezpośrednio z nowych możliwości, trendów i kierunków. Dlatego też, staramy się reagować szybko, optymalizujemy strategię, tak aby generowała możliwie jak najlepsze rezultaty.

Każdorazowa zmiana strategii jest konsultowana z wyznaczonym przez klienta pracownikiem. Tylko po zaakceptowaniu propozycji, zostaje ona wdrożona. W przypadku Real Time Marketingu, reakcja jest wymagana bardzo szybko.

5. TESTY I SZLIFY

To tak naprawdę proces ciągły. Nieustanie badamy i wyciągamy wnioski, które wcielamy w życie. Wpływ na efekty ma tak wiele różnorodnych czynników, a my je tropimy i reagujemy dbając o dobrą skuteczność. Optymalizujemy. Doskonalimy. Wybieramy najlepsze wersje.

6. KREATYWNE DZIAŁANIE

Gdy już mamy dopracowaną strategię, wiemy, co się najlepiej sprawdza, możemy dać upust naszej kreatywności tworząc angażujące treści i kampanie, które nie pozwolą na przewinięcie ich dalej. Przygotowujemy każdy element komunikatu: od grafiki, treści po czas publikacji postów czy kampanii reklamowych. Do wszystkiego na bieżąco klient ma wgląd.

7. RAPORTOWANIE WYPRACOWANYCH EFEKTÓW

Każdy z naszych Klientów ma dostęp do wszelkich naszych działań i na bieżąco może sprawdzać wyniki. W preferowanej przez klienta formie: mail, osobiste spotkanie, rozmowa telefoniczna omawiamy podjęte kroki i wypracowane przez nas wyniki.

Znasz już nieco możliwości mediów społecznościowych i nasz proces działania. Teraz pora na Twoje efekty!

W naszej agencji prowadzimy portale społecznościowe oraz kampanie reklamowe. Na ofertę składa się profesjonalny copywriting, grafika, zarządzanie kampaniami i bieżąca ich optymalizacja.

ZDOBYWAMY NAJWYŻSZE NOTY

Dziękujemy naszym Klientom za możliwość realizacji wspaniałych projektów i podejmowania wyzwań, w których mogliśmy się wykazać i poczuć satysfakcję.
Wolimy działać niż mówić o sobie, dlatego w ocenie naszej pracy oddajemy głos Klientom.

Stopień do jakiego mogę stworzyć relację, która wspiera wzrost innych jako oddzielnych jednostek, jest miarą wzrostu, jaki uzyskałem w sobie.” – CARL ROGERS

Nasze usługi w zakresie mediów społecznościowych

1. Konfiguracja i wypełnienie profilu

Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Tumblr

Zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, zdjęcie do historii firmy. Układ zakładek i dostosowanie szablonu. Wypełnienie wszelkich informacji o firmie, godzinach otwarcia, adresu, historii firmy.

Dodatkowa opcja Storytellingu – napisanie historii o firmie.

2. Audytowanie

Audyt przeprowadzamy zawsze na początku naszej współpracy. Audyt może dotyczyć kondycji mediów społecznościowych, kampanii reklamowych, pozycjonowania, reklamy Google Ads. Może być traktowany jako samodzielna usługa.

3. Tworzenie strategii komunikacji i promocji

Strategię przygotowujemy dla mediów społecznościowych i kampanii reklamowych.
Może być traktowana jako samodzielna usługa.

4. Kreacja: grafika + copywriting

Naturalnie przygotowanie kampanii reklamowej, jak i postów wymaga treści tekstowej i graficznej. W zależności od wybranej oferty zajmujemy się profesjonalnym opracowaniem warstwy tekstowej i wizualnej.

5. Wnikliwa analityka

Dlaczego? To pytanie, od którego zaczynamy nasz proces badawczy. Analizujemy wiele czynników: upodobania danej grupy odbiorców, różne rodzaje treści, grafiki, działania konkurencji czy aktualne okoliczności społeczne. Są to aspekty wpływające na efekty, pod jakie dostosowujemy przekaz.

TWOJA MARKA W SOCIAL MEDIA

Najważniejsze zasady obecności marki w mediach społecznościowych

Funkcjonowanie w mediach społecznościowych

1. Udzielaj się

Media społecznościowe nastawione są na komunikację dwustronną. Jeśli decydujemy się na obecność w nich, musimy regularnie odpowiadać na komentarze, zapytania i sprawdzać skrzynkę odbiorczą, by w gąszczu powiadomień nic nam nie umknęło. Kwestia oczywista, ale naprawdę nierzadko zdarza się inaczej w praktyce. Media społecznościowe wymagają poświęcenia uwagi i naszego zaangażowania, wchodzenia w interakcje. Możliwość bezpośredniego kontaktu sprzyja budowaniu więzi, co przekłada się na wizerunek marki i lojalność odbiorców.

2. Wyrażaj się spójnie

By odpowiedzialnie budować pozytywny wizerunek, musimy opracować swoją indywidualną strategię komunikacji. Co się na nią składa? Identyfikacja wizualna: logo, rodzaj fontów, kolorów, jakich używamy, styl graficzny, autorskie elementy, jak np. ikonki, miniaturki, filtr stosowany do zdjęć itd. Musimy być konsekwentni w stosowaniu wybranych elementów, inaczej marka popadanie w chaos komunikacyjny, utraci swój wyróżnik, z którym może być kojarzona, straci swoją tożsamość. Język jest równie ważny, jak aspekty wizualne, zwroty i styl wypowiedzi powinien być zawsze utrzymany w tym samym tonie (ustalonym wcześniej). Gdy w jednym poście zwracamy się bezpośrednio do odbiorców „jak jest w Waszym przypadku?”, a w następnym już oficjalnie :„to rozwiązanie, zaspokoi Państwa potrzeby w zakresie…” powoduje dezorientację odbiorców i utrudnia im nawiązanie więzi z marką.

3. Poznaj swoich odbiorców

Posiadanie firmowego konta w mediach społecznościowych umożliwia nam wgląd do statystyk. Możemy poznać dane charakteryzujące naszych odbiorców jak: wiek, płeć, tematy jakimi są zainteresowani, jaką porę publikacji preferują, sposób ich zaangażowania, np. jeśli w komentarzach i wiadomościach do nas chętnie stosują emoji, a w naszych postach pojawiają się one rzadko, warto pomyśleć nad ich częstszym stosowaniem. Aby dotrzeć i przebić się w szumie konkurencyjnym do naszych odbiorców powinniśmy:

→ mówić ich językiem,
→ o tym co ich interesuje,
→ w sposób, jaki podoba im się najbardziej np. zdjęcia, memy, infografiki,
→ w odpowiedniej dla nich porze (zależnie od branży np. w weekendy czy wieczorami),
→ pytać, angażować.

4. Nie bój się utraty profesjonalizmu

Te wątpliwości ma część przedsiębiorców, szczególnie z długoletnim stażem, którzy biznes tworzyli w innych realiach. Media społecznościowe mają swoją specyfikę, i aby w niej móc się poruszać powinniśmy odpowiednio dostosować naszą komunikację. To, że jesteśmy otwarci na odbiorców, dzielimy się z nimi wybranymi tematami i budujemy z nimi więź (a w tym oficjalne zwroty nie pomagają, prawda?) nie świadczy o tym, że tracimy swoją rangę. Wręcz przeciwnie! Dzięki temu, że jesteśmy bliżej odbiorców i dbamy o relacje z nimi stajemy się ważniejsi i zyskujemy priorytet w ich wyborach. To naturalny mechanizm, to co znamy i kojarzymy, a tym bardziej jeśli weszliśmy z marką w interakcję, chętniej ją wybierzemy czy polecimy.

5. Wiarygodność

Specyfika mediów społecznościowych charakteryzuje się zdecydowanie większą swobodą komunikacyjną niż pozostałe media czy sama strona www. Na portalach społecznościowych możemy pokazać więcej niż dotychczas. Do momentu pojawiania się mediów społecznościowych możliwości na budowanie wizerunku i relacji z klientem były organiczne. Firmy musiały w krótkich spotach reklamowych zawrzeć całą esencję swojego przekazu. Dziś media społecznościowe dają nam możliwość długofalowej komunikacji. Możemy stale i z wybraną cyklicznością publikować autorskie treści. Dzielić się ważnymi chwilami z życia firmy, przedstawić siebie i swój zespół, opowiedzieć misję naszej działalności, pokazywać proces produkcji, edukować o produktach i usługach, ale co najważniejsze być przy swoich odbiorcach i kontaktować się z nimi. Wówczas nie jesteśmy tylko firmą z baneru reklamowego, a ludźmi, którzy odpowiadają na potrzeby innych ludzi.

Media społecznościowe to nieoceniony sposób, by zbudować pozytywny wizerunek. Dobra komunikacja pozwoli zdobyć zaufanie odbiorców, lojalność i przywiązanie do marki.

6. Regularność – czyli zasada pracowitej mrówki

Prowadzenie mediów społecznościowych to proces ciągły. Dlatego musimy przygotować się na przypominanie o sobie swoim odbiorcom, o dbałości o nich i o tym, że jesteśmy dla nich. Z komunikacją w mediach społecznościowych jest tak jak z naszymi więziami społecznymi. Aby poznana przez nas osoba stała się naszym znajomym, kolegą, kompanem czy przyjacielem potrzeba czasu i powtarzalności kontaktu. Powtarzalność jest niezbędna do zdobycia zaufania, sympatii i zbudowania więzi. Dlatego tak ważne jest to, aby stale pogłębiać wiedzę dotyczącą wymagań i oczekiwań klienta oraz wyciągać wnioski z już przeprowadzonych działań.

Dziś prawie każda firma, która chce odnieść marketingowy sukces, jest obecna w social mediach. Słusznie, bo komunikacja w mediach społecznościowych niesie za sobą bardzo dużo korzyści.

Poniżej przykładowe pakiety dla prowadzenia jednego profilu na portalu Facebook.

Jeśli chcesz otrzymać indywidualną ofertę lub ją rozszerzyć o dodatkowe kanały (np. Instagram, LinkedIn, Twitter) wypełnij BRIEF lub skontaktuj się z nami i umów się na spotkanie.

Mikro
  • 2 / mc ilość postów Facebook
  • Założenie, optymalizacja konta
  • Harmonogram publikacji
  • Raportowanie podstawowe
  • Content design
390
miesięcznie
Midi
  • 2 / tyg ilość postów Facebook
  • Założenie, optymalizacja konta
  • Harmonogram publikacji
  • Analiza konkurencji
  • Audyt dotychczasowych działań
  • Raportowanie podstawowe
  • Raportowanie rozszerzone kwartalne
  • Wyznaczenie reguł komunikacji
  • Facebook ads
  • Content design
  • Influencer marketing mini
990
miesięcznie
Pro
  • 4 / tyg ilość postów Facebook
  • 1 / tyg ilość postów Instagram
  • Optymalizacja kont
  • Harmonogram publikacji
  • Analiza konkurencji
  • Audyt dotychczasowych działań
  • Strategia komunikacji
  • Dedykowany manager
  • Komunikacja kryzysowa
  • Facebook ads
  • Content design
  • Content marketing
  • Real Time Marketing
1800
miesięcznie

Dane kontaktowe

Biuro / siedziba

34-310-36-22,
22-203-63-46

ul. Sułkowskiego 17 lok. 12
42-202 Częstochowa
ul. Świeradowska 47
02-662 Warszawa

    Administratorem Państwa danych osobowych jest Memtor Marketing Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Świeradowska 47. Więcej informacji.

    Exit mobile version