Loading
Memtor Marketing

Marketingowe nowości – wrzesień 2020

image title

W tym miesiącu naprawdę dużo się działo. Zapał i energia pourlopowa chyba dały o sobie znać. W naszej prasówce znajdziecie jedne z ważniejszych informacji marketingowych z Polski i ze świata. Zapraszamy do lektury!

1

Facebook wyposaża Instagram Direct w najlepsze opcje Messengera i łączy Messenger z wiadomościami na Instagramie. Teraz będzie możliwe przesyłanie wiadomości między platformami. Pojawi się łącznie 10 nowych funkcji. Użytkownicy mogą wybrać aktualizację natychmiastową lub opóźnić aktualizację na później. »



2

Google wprowadza bezpłatne reklamy produktowe na całym świecie. W kolejnych krajach ma to nastąpić od połowy października. Decyzja o wprowadzeniu bezpłatnych ofert została podjęta w wyniku kryzysu finansowego spowodowanego pandemią. »



3

Cloudflare ogłasza bezpłatną analizę sieciową, która ma na celu zapewnienie prywatności – nawet dla osób niebędących klientami
Cloudflare. Cloudflare Web Analytics to bogata w funkcje usługa analityczna. Dodatkowo Cloudflare i Internet Archive ogłosiły partnerstwo, które przyniesie korzyści wydawcom internetowym. »



4

Badanie współczynników klikalności Google SERP pozwala ustalić, które typy wyników z elementami rozszerzonymi generują średnio najwięcej kliknięć. Z badania wynika, że użytkownicy częściej klikają wyniki z elementami rozszerzonymi w porównaniu ze zwykłymi wynikami organicznymi. »



5

Badanie wykazało, że Google ignoruje metaopisy w ponad 70% przypadków w przypadku stron na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Portent przeanalizował wyniki wyszukiwania na urządzeniach mobilnych i komputerach, z których wynika, że Google przepisuje metaopisy w 71% na urządzeniach mobilnych i 68% na komputerach. »



6

Facebook usuwa 20% limit tekstu na obrazy reklam. Od dawna obowiązująca reguła została zmieniona na mniej rygorystyczną. Facebook nadal daje wskazówki dotyczące zmniejszania proporcji tekstu w obrazach reklam, ale nie wymaga już go na poziomie 20%. Zamiast tego ostrzega, że miernik 20% jest najlepszą praktyką.



7

Firma Google oficjalnie opublikowała wtyczkę Web Stories WordPress. Z łatwością twórz historie internetowe i przyciągaj więcej odwiedzających witrynę. Ta wtyczka ułatwia wydawcom WordPressa tworzenie treści w formacie Google Web Stories, umożliwiając wydawcom przyciąganie większej liczby odwiedzających. »



8

Facebook Business Suite łączy w sobie narzędzia Pages, Instagram i Messenger. Facebook ułatwia firmom dostęp do narzędzi do zarządzania stronami, Instagramem i Komunikatorem z jednego miejsca. Facebook wprowadza Business Suite w odpowiedzi na badania, które wskazują, że właściciele firm chcą lepszego sposobu zarządzania działaniami bez odwracania uwagi od operacji biznesowych. »



9

Google wprowadza zmiany w wyszukiwaniach sklepów, które ułatwią klientom bezpieczne zakupy w lokalnych sklepach. W miarę trwania pandemii Google dąży do połączenia bezpieczeństwa zakupów online z natychmiastowymi zakupami w sklepie. Notatki Google wyszukiwania słów „odbiór przy krawężniku” i „bezpieczne zakupy” wzrosły dziesięciokrotnie w ciągu ostatnich kilku miesięcy. »



10

YouTube ogłasza uruchomienie Shorts. Nowa funkcja, która wydaje się zdecydowanie podobna do TikTok. YouTube Shorts pojawia się jako pierwszy w Indiach i jest przedstawiony jako funkcja: „dla twórców i artystów, którzy chcą kręcić krótkie, chwytliwe filmy wyłącznie przy użyciu telefonów komórkowych”. »



11

Google Moja Firma nadal wdraża nowe atrybuty z opcjami wpisów o środkach bezpieczeństwa i higieny pracy. Wpisy w Google Moja Firma mogą teraz podkreślać środki BHP, które firmy podejmują, aby chronić klientów podczas pandemii. Uświadomienie klientom wysiłków podejmowanych w celu zapewnienia im bezpieczeństwa może mieć ogromne znaczenie przy wyborze jednej firmy. »



12

LinkedIn dodaje 3 nowe funkcje do stron firmowych. Są one dodawane, aby pomóc firmom pozostać w kontakcie ze swoimi społecznościami. LinkedIn dodaje nowe funkcje do stron firmowych, aby sprostać wyzwaniom stworzonym przez pandemię i wynikającą z niej zmianę w kierunku pracy zdalnej. »



13

WordPress 5.5.1 naprawia miliony uszkodzonych witryn. WordPress opublikował wydanie konserwacyjne, które rozwiązuje problemy, które zepsuły miliony witryn internetowych. Ogłoszenie o tym, co poszło nie tak, było powiązane z arkuszem kalkulacyjnym zawierającym nazwy setek wtyczek i motywów, których dotyczy problem. »

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *