Loading
Memtor Marketing
image title

Miesiąc wrzesień obfitował w wiele nowinek w produktach Google, o niektórych informowaliśmy już na fanpage’u – zmiany w sposobie oznaczania linków, rozszerzeniu ulega „rel nofollow”, wydane zostały nowe wytyczne dla kryteriów jakości stron zespołu SQR, zmiany obejmują także Google Ads czy YouTube. A Facebook będzie ukrywał ilości lajków przy postach. Zapraszamy do lektury!

1

Dokonano szerokiej aktualizacji algorytmu Google, która ma na celu poprawić trafność wyszukiwania i zwalczać link spam oraz podobne, agresywne taktyki SEO, m.in. przekierowywanie 301. Wiele witryn odnotowało znaczny spadek ruchu z powodu wygaśnięcia linków przekierowujących. »

2

Google Ads wprowadza udoskonalone rekomendacje słów kluczowych. Zalecane słowa kluczowe mają być sugerowane wyłącznie wtedy, gdy algorytm obliczy, że wygenerują one dodatkowy ruch poza już wprowadzonymi słowami kluczowymi. Dodatkowo rekomendacje słów kluczowych w Google Ads będą uwzględniać także modyfikatory dopasowania przybliżonego, które pomagają kontrolować wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania ściśle powiązanych słów kluczowych. »

3

Na początku ubiegłego miesiąca pojawiły się doniesienia o tym, że Facebook rozważa ukrywanie liczby polubień pod postami, co oficjalnie potwierdziło się 27 września w Australii. Test ten może niebawem zostać rozszerzony także na inne kraje. Analogiczne działania prowadzone są również w wielu częściach świata na Instagramie. Użytkownicy mogą zobaczyć, kto polubił post, ale nie łączną liczbę polubień. »

4

YouTube przedstawia Video Reach Campaigns zwiększające zasięgi reklam dodawanych do filmów przez reklamodawców. Za działanie to ma odpowiadać uczenie maszynowe Google, które wybiera najbardziej efektywną kombinację formatów reklam. Reklamodawca może przesyłać wiele reklam wideo do jednej kampanii, którymi zarządza algorytm. »

5

Specjaliści SEO, a także właściciele witryn internetowych zyskali dostęp do raportów Google Search Console na podstawie danych z bieżącego dnia. To spory przeskok względem wcześniejszego kilkudniowego opóźnienia. »



6

Google Chrome w systemie operacyjnym Android odpowiada na pytania bezpośrednio na pasku wyszukiwania. Użytkownik uzyskuje krótką odpowiedź poniżej swojego zapytania, co ma skrócić proces pozyskiwania sprecyzowanych informacji do tzw. poziomu „zero-click”. Zmiana może mieć wpływ na wyniki wyszukiwania stron pozyskujących wejścia z fraz kluczowych. »

7

Google Search Console dodało nowe raporty o okruszkach, na podstawie których właściciele witryn mogą zweryfikować poprawność zaimplementowanej nawigacji na poszczególnych podstronach. Dane na temat okruszków, a także ewentualne zalecenia znajdziemy w lewym panelu „Ulepszenia”. »

8

Facebook wprowadził nowe rodzaje interaktywnych reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych, m.in. bazujących na rzeczywistości rozszerzonej (np. filtry twarzy) oraz zawierających ankiety. Pojawiły się także formaty reklam, które odbiorca może wykorzystać do gry. »

9

Google wprowadza spore zmiany w linkach „nofollow”, rozszerzając je o dwa nowe atrybuty. Pierwszy określono mianem „sponsored”, ma on identyfikować linki, które zostały utworzone w ramach reklamy lub współpracy sponsorskiej. Drugi, nazwany „ugc”, dotyczy linków pojawiających się w treściach tworzonych przez użytkowników, na przykład komentarzach. Jak wyjaśniają pracownicy Google, atrybut „nofollow” ma być traktowany jako podpowiedź, poprawiając jakość wyników wyszukiwania, które dotychczas były niedostępne. »

10

Google Ads rozszerza możliwości automatycznych aukcji reklamowych o trzy nowe rozwiązania. Zawierają one: nowy sposób płatności za kampanie, rozszerzone wsparcie dla niegwarantowanych dealów i możliwość samodzielnego zarządzania automatycznym licytowaniem na poziomie finalnym, w którym ustalamy kolejność zamieszczania. »

11

Google zaktualizowało przegląd Rich Results, inaczej nazywanych danymi uporządkowanymi, które pozwalają kompleksowo testować wyniki wyszukiwania dla elementów rozszerzonych, skracając proces skanowania strony przez roboty Google. Aktualizacja wprowadza udogodnienia dla użytkowników, dając im szersze możliwości zarządzania. »

12

Pinterest dodał możliwość wyszukiwania obrazem zintegrowanego z pinami zakupowymi. Nowy sposób wyszukiwania ma ułatwić użytkownikom wyszukiwanie i kupowanie konkretnych produktów online. »



13

Google wprowadził zmiany w wynikach wyszukiwania dotyczących filmów i seriali telewizyjnych w Stanach Zjednoczonych. Propozycje seansów są dopasowywane do indywidualnych preferencji użytkownika, bazując również na informacjach o subskrybowanych platformach VOD. »

14

W Quality Raters Guidelines pojawiły się nowe wytyczne na temat jakości stron. Znaczące zmiany nastąpiły w sekcjach „Your Money”, „Your Life” oraz w nowych obszarach zainteresowań. Możemy w ten sposób dowiedzieć się, czy nasza witryna spełnia aktualne standardy jakości, a jeśli nie – co należy zmienić. »

15

Google Ads wprowadza nową politykę zabraniającą zamieszczania reklam dotyczących nieprzetestowanych, eksperymentalnych sposobów leczenia. Dotyczy to m.in. ryzykownych metod leczniczych takich, jak terapia komórkowa lub terapia genetyczna. »

16

Google uruchomiło wtyczkę Native Lazy-loading dla WordPress, która pozwala właścicielom stron na optymalizację czasu ładowania grafik bez korzystania z JavaScript. Proces został uproszczony do przypisywania określonym obrazom atrybutu „leniwego ładowania”. Póki co wtyczkę obsługuje przeglądarka Chrome. »

One thought on “Marketingowe nowości – wrzesień 2019

  • Andrzej

    FaceBook bez ilości laików brzmi jak apokalipsa. O co teraz ludzie będą się ścigać?
    Nowe formy reklam brzmią ciekawe. FB przyjmuje chyba strategi ukrycia tych reklam jak się tylko da, żeby dotrzeć do podświadomości. Bo ktoś wrzucił na ścianę coś fajnego…

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *