image title

Co nowego w Nowym Roku? Jak wpływa na branżę przedłużający się stan pandemii, na którego zażegnanie wszyscy czekamy? Giganci cyfrowi wprowadzają kolejne nowości, bo pretendenci do miana gigantów nie śpią i rodzą się nowe inicjatywy. Oto skrót najważniejszych wiadomości ze świata marketingu i społeczności internetowych:

1

Twitter wprowadza program pilotażowy Birdwatch służący do wychwytywania przez użytkowników informacji wprowadzających w błąd i umieszczania notatek na ten temat. W pierwszej fazie pilotażu notatki będą widoczne tylko w oddzielnej witrynie Birdwatch. »

2

Rośnie popularność aplikacji Clubhouse umożliwiającej rozmowy audio na żywo w pokojach rozmów, która miała premierę w marcu 2020.  Pod koniec stycznia tygodniowa liczba aktywnych użytkowników aplikacji sięgnęła 2 milionów. Aplikacja Clubhouse jest używana zarówno do kameralnych rozmów ze znajomymi, jak i do organizowania żywych paneli interaktywnych z udziałem polityków, ekspertów, celebrytów. »

3
Na początku stycznia Facebook wprowadził nowy interfejs stron z dedykowanym kanałem informacyjnym, łatwą nawigacją między profilem osobistym a stronami, a także z nowymi funkcjami bezpieczeństwa i integralności służącymi do wykrywania spamerskich treści i kont podszywających się. »
4

Google publikuje informacje o nowym algorytmie do rozumienia całych dokumentów o nazwie SMITH. Aby lepiej uchwycić relacje semantyczne na poziomie zdań w dokumencie, wstępnie trenuje model za pomocą nowego zadania modelowania języka bloków zdań, idąc dalej aniżeli algorytm BERT analizujący wyrażenia w kontekście zdań. »

5

W połowie stycznia Google wprowadził raporty skuteczności Google News, mające pomóc wydawcom wiadomości w lepszym zrozumieniu zachowań użytkowników w aplikacjach na Androida i iOS, a także na stronie news.google.com. Raporty skuteczności będą dostępne w Google Search Console. »

6

YouTube aktualizuje sposób grupowania treści, pomagając odkrywać filmy za pomocą hashtagów. Dotąd szukając hashtagu lub klikając hashtag w YouTube, użytkownik widział kombinację treści wykorzystujących hashtag w filmie oraz inne powiązane treści. Od teraz klikając hashtag w YouTube, zobaczy nową dedykowaną stronę zawierającą tylko filmy z hashtagiem, sortowane według stopnia dopasowania. »

7

Wyszukiwarka DuckDuckGo osiągnęła nowy rekord: 100 milionów wyszukiwań dziennie. Sukces DuckDuckGo na urządzeniach mobilnych uplasował ją na 2 miejscu za Google pod względem wyszukiwania dla telefonów komórkowych. Główną zaletą DuckDuckGo w porównaniu z innymi wyszukiwarkami są funkcje prywatności. Użytkownicy mogą przeprowadzać wyszukiwania bez gromadzenia ich danych osobowych i sprzedawania ich reklamodawcom. »

8

Google wprowadza dodawanie znaczników Product do stron produktów, by umożliwić podawanie szczegółowych informacji w wynikach wyszukiwania z elementami rozszerzonymi – m.in. w Grafice Google. Dzięki temu bezpośrednio w wynikach wyszukiwania użytkownicy odnajdą cenę, informację o dostępności i oceny produktu.
Firma Google zaktualizowała też swoją stronę Dane Strukturalne Produktu, dodając nową formę wyników z elementami rozszerzonymi o nazwie Price Drop Appearance. Gdy cena produktu zmieni się na niższą, w wynikach wyszukiwania z elementami rozszerzonymi pojawi się informacja o obniżce ceny produktu. »

9

WordPress opublikował raport – przegląd  głównych zagrożeń i aktualizacji zabezpieczeń w systemie. W raporcie uwzględniono ilość danych z ataków i panujących trendów w zainfekowaniu platformy. W ciągu 2020 roku zostało zablokowane ponad 90 miliardów złośliwych prób logowania z aż ponad 57 milionów unikalnych adresów IP. To właśnie te złośliwe próby logowania były najczęstszym wektorem ataków na witryny WordPress. »

10

Web Stories – to stories, jakie również możemy zauważyć na Facebooku czy Instagramie, zostało uruchomione również w Google. Web Stories może być używane jako reklama dla innych treści – takich jak post na blogu czy pełnometrażowy film. Może również pomóc zwiększyć widoczność i ruch w domenie, jednak niekoniecznie będzie działać jako kanał pozyskiwania klientów. Google stawia na jakość treści, odsyłając użytkowników do jak najbardziej trafnego contentu, zatem to właśnie jest klucz do pojawienia się Web Story w wyszukiwarce. »

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *