Loading
Memtor Marketing

Marketingowe nowości – styczeń 2020

image title

Nowy Rok to dla wielu z nas czas zmian. A jak w tak dynamiczniej rozwijającej się branży marketingu internetowego upłynął pierwszy miesiąc? W naszej prasówce możecie zapoznać się z topowymi tematami marketingowi z początku 2020 roku.

1

Wzrost popularności odnotował Instagram w miniony roku względem 2018. Jednak prognozy zapowiadają wolniejszy niż się spodziewano sukcesywny wzrost w następnych latach. Jest to związane z tym, że młodsza społeczność nie dołącza do portalu tak szybko i chętnie jak się spodziewano. »

2

Asystent Google na świecie ma już ponad 500 mln użytkowników. Dla tych, którzy jeszcze nie korzystają lub nie wiedzą, czym jest Google Asystent śpieszymy z wyjaśnieniem. To inteligentny asystent osobisty, dostępny na urządzenia mobilne oraz inteligentne urządzenia domowe. W odróżnieniu do Google Now potrafi prowadzić dwustronną komunikację. Możecie go pobrać za darmo ze sklepu Google Play lub Apple Store. »

3

Aktualizacja styczniowa core algorytmu została wdrożona przez Google. Nie należy jednak się obawiać, jakiś zmian do wdrożenia. Google takie aktualizacje wykonuje rutynowe i mają one na celu usprawnienie działania algorytmów. »


4

Dobre wieści dla reklamodawców w Google Ads! Wprowadzana jest bowiem obsługa symulatora stawek dla strategii ustalania docelowego ROAS (zwrot z wydatków na reklamę), a także nowy symulator budżetu. Po raz pierwszy będzie dostępna obsługa symulatora stawek dla inteligentnej kampanii licytacyjnej. Wcześniej symulatory stawek były dostępne tylko w kampaniach z ręcznym określaniem stawek lub docelowym CPA. »

5

IGTV wycofane ze strony głównej aplikacji Instagram. Mimo wprowadzenia oprócz nagrań pionowych także poziomych aplikacja nie zyskała oczekiwanej popularności. Konkurencja platform wideo jak YouTube jest mocna i niestety założenia Facebooka się nie sprawdziły. IGTV nadal jest dostępne w sklepach do pobrania i wyświetla się w zakładce na Instagramie ‘Odkrywanie’. Jednak powoli może być wycofywane. »

6

Facebook nieustannie rozwija format stories. Teraz mamy nowe efekty i funkcje w Boomerangu! Zuckerberg na jednej z konferencji otwarcie mówił o tym, jak ogromny potencjał widzi w relacjach i że zyskują one nawet przewagę nad publikowanymi postami. »

7

Google Ads udostępnia śledzenie równoległe w kampaniach wideo. Teraz jest opcjonalne, ale będzie obowiązkowe. To rozwiązanie ma na celu poprawę szybkości witryny mobilnej a jednocześnie daje korzyści analityczne, mierzenie kliknięć reklamy w tle. »

8

Google od kwietnia 2020 roku ustrukturyzowane dane wykorzystujące data-vocabulary.org nie będą się kwalifikować do uzyskania bogatych wyników. Witryny, które nadal używają tego rozwiązania wprowadzonego w 2009 roku, powinny przestawić się na dane strukturalne Schema.org.

9

LinkedIn dodał nowe funkcje zaprojektowane w celu ułatwienia większego zaangażowania społeczności i budowania silniejszych relacji z obserwującymi, jak i poszerzania zasięgu. Najważniejsze opcje, które mają nam w tym pomóc zostały omówione na oficjalnym blogu LinkedIn. »

10

Trendy dla e-commerce na 2020 rok. Co powinniśmy zapewnić naszym klientom, aby byli usatysfakcjonowani, nas polecali i wracali? Jak się okazuje nie tylko nowe technologie, czy chatboty. Ważne są także inne kwestie… »

11

WordPress 5.4 będzie domyślnie zawierała leniwe ładowanie obrazu. »



12

30 stycznia Google aktywował Alert dla koronawirusa. Wprowadzone w 2017 roku Alerty SOS są aktywowane podczas wydarzeń kryzysowych. »


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *