Site icon Memtor Marketing

Marketingowe nowości – październik 2020

nowości marketingowe październik 2020

Najważniejsze informacje i zmiany dla marketerów i użytkowników. Nowości w Google i w Google Maps.

Marketing tak samo jak inne branże nie uniknął wpływu pandemii i tzw. drugiej fali pod względem zakażeń. Planowane konferencje i targi odbyły się online. Branżowych webinarów mamy tyle, jak grzybów po deszczu… Cóż marketing też musi sobie radzić w obecnych czasach i dbać o wpływy klientów.

Google Moja Firma aktualizuje raporty skuteczności o dane wyników wyszukiwania. W innej niedawnej aktualizacji GMF zmniejsza rozmiar przesyłanych filmów. Najważniejszą z tych aktualizacji jest możliwość sprawdzenia, ile razy profil firmy pojawił się w wynikach wyszukiwania. »



Google Moja Firma dodaje moduł historii połączeń do rejestrowania ostatnich połączeń od wyszukiwarek. Google Moja Firma pracuje nad nową funkcją, która pozwoli firmom zobaczyć ostatnie połączenia z klientami wyzwalane z wyników wyszukiwania. »



„Nowy” Google Analytics jest już dostępny i wprowadza cztery ważne nowe funkcje dla marketerów. Funkcje zostały zaprojektowane w celu poprawy decyzji marketingowych i uzyskania lepszego zwrotu z inwestycji. Są to: bardziej inteligentne analizy wykorzystujące systemy uczące się do identyfikowania trendów; głębsza integracja z Google Ads; pomiar danych zorientowany na klienta; bardziej szczegółowa kontrola danych. »



Google tymczasowo wyłącza funkcję żądania indeksowania narzędzia do sprawdzania adresów URL w Search Console. Chociaż jest to tymczasowe, funkcja będzie wyłączona na co najmniej kilka tygodni. Google wyłącza tę funkcję w celu wprowadzenia zmian w infrastrukturze. »



Google rozszerza globalny zasięg aktualnych informacji o zajętości, które pokazują, jak ruchliwe jest miejsce w czasie rzeczywistym. Aktualne informacje Google o aktywności rozszerzają się, obejmując więcej rodzajów miejsc i stają się ważnym elementem Map Google. »



Koniec notatek na Facebooku. W związku z nowym wyglądem Facebooka, gdy przechodzimy do sekcji notatki wyświetla nam się następujący komunikat: „funkcje tworzenia i edytowania notatek będą niedostępne po 31 października. Wiemy, że Twoje posty są dla Ciebie ważne, dlatego wszelkie opublikowane notatki pozostaną na Twojej osi czasu. Usuniemy jednak wszystkie nieopublikowane wersje robocze.”



Google wprowadza kilka aktualizacji wyszukiwania AI. Będą one w znacznym stopniu wpływać na ranking witryn:

– Firma Google ogłosiła algorytm pisowni, który pomaga Google lepiej rozumieć kontekst błędnie napisanych słów. 
– Google będzie odtąd indeksować fragmenty na stronie internetowej, a nie tylko samą stronę internetową. Ta aktualizacja umożliwi Google wyszukanie stron, na których odpowiedź na zapytanie znajduje się głęboko w treści.
– Podobnie będzie w przypadku materiałów wideo – nowa technika wykorzysta sztuczną inteligencję do zrozumienia różnych fragmentów filmów, przypisze tag do każdej sekcji, a następnie odeśle osoby wyszukujące bezpośrednio do wybranej sekcji filmu.
– Pod koniec 2020 r. pojawi się aktualizacja w postaci rankingu podtematów, która pokaże większą różnorodność stron internetowych dla szerokich zapytań wyszukiwania. »




Facebook i WhatsApp ogłosiły, że zwiększają inwestycje w zakupy z WhatsApp. Facebook wcześniej ogłosił dedykowaną kartę zakupów na Facebooku i Instagramie, w tym zakupy w aplikacji. Ta funkcjonalność zostanie rozszerzona na WhatsApp. Klienci będą mogli przeglądać i wybierać produkty, dokonywać zakupów i płacić za nie bezpośrednio z czatu WhatsApp z firmą handlową. »



Google wraz z kilkoma innymi firmami inwestuje w indonezyjską internetową platformę zakupową Tokopedia, która łączy sprzedawców z konsumentami. »



Google pomaga sprzedawcom maksymalizować widoczność ich ofert, wyróżniając promocje w wynikach wyszukiwania. Promocje są teraz dostępne dla wszystkich sprzedawców detalicznych w USA, a ich lepsza widoczność będzie pomocna w okresie świątecznych zakupów zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. » »



YouTube wprowadza pięć aktualizacji , aby poprawić wygodę użytkowników na urządzeniach mobilnych. Należą do nich:

– Lepsze wykorzystanie rozdziałów wideo
– Bardziej usprawniona strona gracza
– Nowe gesty
– Sugerowane działania
– Przypomnienia o porze snu »



Firma Microsoft zapowiada Clarity – bezpłatne narzędzie do analizy witryn internetowych. Pokaże ono, co użytkownicy robią w Twojej witrynie, z poszanowaniem ich prywatności. Narzędzia analityczne pomagają wydawcom zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający witrynę korzystają z niej, a także zidentyfikować obszary wymagające poprawy. »

Exit mobile version