Loading
Memtor Marketing

Marketingowe nowości – październik 2020

image title

Marketing tak samo jak inne branże nie uniknął wpływu pandemii i tzw. drugiej fali pod względem zakażeń. Planowane konferencje i targi odbyły się online. Branżowych webinarów mamy tyle, jak grzybów po deszczu… Cóż marketing też musi sobie radzić w obecnych czasach i dbać o wpływy klientów.

1

Google Moja Firma aktualizuje raporty skuteczności o dane wyników wyszukiwania. W innej niedawnej aktualizacji GMF zmniejsza rozmiar przesyłanych filmów. Najważniejszą z tych aktualizacji jest możliwość sprawdzenia, ile razy profil firmy pojawił się w wynikach wyszukiwania. »



2

Google Moja Firma dodaje moduł historii połączeń do rejestrowania ostatnich połączeń od wyszukiwarek. Google Moja Firma pracuje nad nową funkcją, która pozwoli firmom zobaczyć ostatnie połączenia z klientami wyzwalane z wyników wyszukiwania. »



3

„Nowy” Google Analytics jest już dostępny i wprowadza cztery ważne nowe funkcje dla marketerów. Funkcje zostały zaprojektowane w celu poprawy decyzji marketingowych i uzyskania lepszego zwrotu z inwestycji. Są to: bardziej inteligentne analizy wykorzystujące systemy uczące się do identyfikowania trendów; głębsza integracja z Google Ads; pomiar danych zorientowany na klienta; bardziej szczegółowa kontrola danych. »



4

Google tymczasowo wyłącza funkcję żądania indeksowania narzędzia do sprawdzania adresów URL w Search Console. Chociaż jest to tymczasowe, funkcja będzie wyłączona na co najmniej kilka tygodni. Google wyłącza tę funkcję w celu wprowadzenia zmian w infrastrukturze. »



5

Google rozszerza globalny zasięg aktualnych informacji o zajętości, które pokazują, jak ruchliwe jest miejsce w czasie rzeczywistym. Aktualne informacje Google o aktywności rozszerzają się, obejmując więcej rodzajów miejsc i stają się ważnym elementem Map Google. »



6

Koniec notatek na Facebooku. W związku z nowym wyglądem Facebooka, gdy przechodzimy do sekcji notatki wyświetla nam się następujący komunikat: „funkcje tworzenia i edytowania notatek będą niedostępne po 31 października. Wiemy, że Twoje posty są dla Ciebie ważne, dlatego wszelkie opublikowane notatki pozostaną na Twojej osi czasu. Usuniemy jednak wszystkie nieopublikowane wersje robocze.”



7

Google wprowadza kilka aktualizacji wyszukiwania AI. Będą one w znacznym stopniu wpływać na ranking witryn:

– Firma Google ogłosiła algorytm pisowni, który pomaga Google lepiej rozumieć kontekst błędnie napisanych słów. 
– Google będzie odtąd indeksować fragmenty na stronie internetowej, a nie tylko samą stronę internetową. Ta aktualizacja umożliwi Google wyszukanie stron, na których odpowiedź na zapytanie znajduje się głęboko w treści.
– Podobnie będzie w przypadku materiałów wideo – nowa technika wykorzysta sztuczną inteligencję do zrozumienia różnych fragmentów filmów, przypisze tag do każdej sekcji, a następnie odeśle osoby wyszukujące bezpośrednio do wybranej sekcji filmu.
– Pod koniec 2020 r. pojawi się aktualizacja w postaci rankingu podtematów, która pokaże większą różnorodność stron internetowych dla szerokich zapytań wyszukiwania. »



8

Facebook i WhatsApp ogłosiły, że zwiększają inwestycje w zakupy z WhatsApp. Facebook wcześniej ogłosił dedykowaną kartę zakupów na Facebooku i Instagramie, w tym zakupy w aplikacji. Ta funkcjonalność zostanie rozszerzona na WhatsApp. Klienci będą mogli przeglądać i wybierać produkty, dokonywać zakupów i płacić za nie bezpośrednio z czatu WhatsApp z firmą handlową. »



9

Google wraz z kilkoma innymi firmami inwestuje w indonezyjską internetową platformę zakupową Tokopedia, która łączy sprzedawców z konsumentami. »



10

Google pomaga sprzedawcom maksymalizować widoczność ich ofert, wyróżniając promocje w wynikach wyszukiwania. Promocje są teraz dostępne dla wszystkich sprzedawców detalicznych w USA, a ich lepsza widoczność będzie pomocna w okresie świątecznych zakupów zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. » »



11

YouTube wprowadza pięć aktualizacji , aby poprawić wygodę użytkowników na urządzeniach mobilnych. Należą do nich:

– Lepsze wykorzystanie rozdziałów wideo
– Bardziej usprawniona strona gracza
– Nowe gesty
– Sugerowane działania
– Przypomnienia o porze snu »



12

Firma Microsoft zapowiada Clarity – bezpłatne narzędzie do analizy witryn internetowych. Pokaże ono, co użytkownicy robią w Twojej witrynie, z poszanowaniem ich prywatności. Narzędzia analityczne pomagają wydawcom zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający witrynę korzystają z niej, a także zidentyfikować obszary wymagające poprawy. »

One thought on “Marketingowe nowości – październik 2020

  • questus

    W ostatnim czasie postrzeganie marketingu internetowego znacznie się zmieniło i wiele osób dostrzegło jego potencjał. To, że znaczna większość Polaków korzysta z Internetu pokazuje, że warto przenieść tam swoje działania i na bieżąco, dzięki takim prasówkom, śledzić trendy. To dziedzina, w której non stop dochodzi do zmian, dlatego warto być na bieżąco, by nasze działania w sieci były jak najbardziej efektywne.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *