Loading
Memtor Marketing
image title

Tym razem zdecydowaliśmy się publikować na bieżąco informacje o nowościach branżowych, dlatego mimo że październik się nie skończył już na naszym blogu pierwsza dawka newsów, a po weekendzie kolejna. Zapraszamy do lektury! Wszelkie komentarze są mile widziane.

1

Google Search Console udostępnił dwa nowe raporty wyników wyszukiwania wideo, które pozwalają SEO i właścicielom witryn dowiedzieć się więcej o wydajności treści wideo w wynikach wyszukiwania, a także wskazać sposoby poprawy znaczników wideo.
Wcześniej Search Console raportowała tylko o skuteczności treści wideo na wyznaczonej karcie „Filmy”. Obecnie usługa będzie też pokazywać skuteczność filmów na głównej karcie wyników wyszukiwania oraz w kanale Discover.
Podobnie jak inne raporty Search Console, Raport Wideo pokazuje błędy i ostrzeżenia dotyczące znaczników zaimplementowanych w witrynie. Pokazuje także strony, które mają bezbłędne znaczniki wideo. Może również służyć do sprawdzania poprawności, gdy błąd zostanie rozwiązany przez skłonienie Google do ponownego zaindeksowania strony, której dotyczy problem. »

2

Google testuje wpływ całkowitego usunięcia adresów URL – do tego stopnia, że ​​nawet nie pokazuje nazwy domeny. Przy wyświetlanych w ten sposób adresach stron użytkownikom trudno będzie rozpoznać strony pishingowe. Może to spowodować również zmniejszenie współczynnika klikalności witryn. Na razie jednak są to testy i od ich wyniku zależeć będzie decyzja o ostatecznym wprowadzeniu tej zmiany. »

3

Google zaczyna pokazywać obrazy generowane przez użytkowników w recenzjach produktów Detaliści mogą zacząć wyświetlać obrazy generowane przez użytkowników w recenzjach produktów, korzystając ze zaktualizowanego schematu i rejestrując się w programie oceny produktów Google tutaj. Ta nowa funkcja jest obecnie dostępna tylko na urządzeniach mobilnych w USA, chociaż Google planuje rozszerzyć ją na kolejne kraje w nadchodzących miesiącach. »

4

Instagram usuwa kartę „Obserwowanie”, będącą obszarem istniejącym na karcie „Aktywność” od 2011 roku, dzięki któremu użytkownicy mogli zobaczyć, w jaki sposób obserwowane przez nich osoby angażują się w treści na Instagramie. Najprawdopodobniej jest to zmiana po stronie serwera, co oznacza, nawet bez aktualizacji aplikacji użytkownicy tracą dostęp do zakładki „Obserwowanie”. »

5

Google Chrome automatycznie tworzy opisy do niepodpisanych obrazów w Sieci. Ma być to rozwiązanie dla w dalszym ciągu bardzo dużej liczby obrazów pozostawionych bez tekstu alternatywnego, co m.in. uniemożliwia osobom niewidomym używanie czytników ekranu do przeglądania stron internetowych. Chrome przesyła niepodpisane obrazy na serwery Google, gdzie są one identyfikowane przez samouczący się algorytm, a następnie podpisywane. Opis powstaje na podstawie ewentualnego tekstu zawartego w grafice, a także przedmiotów, które się na niej znajdują. Najbardziej zaawansowane algorytmy tworzą pełne zdania opisujące. »

6

Z okazji miesiąca cyberbezpieczeństwa, jakim ogłoszono październik, Google przedstawia nowe sposoby na zachowanie prywatności w Sieci. Dotyczą one trybu incognito podczas korzystania z Google Maps, automatycznego czyszczenia historii przeglądania w platformie YouTube czy zaawansowanego zarządzania prywatnością Asystenta Google, dzięki czemu można poprosić go o usunięcie informacji na temat wszystkiego, co mówiło się do niego w określonym czasie. »

7

Google publikuje raport przedstawiający bieżące trendy w wyszukiwaniu małych przedsiębiorstw w Stanach Zjednoczonych. Główne wnioski dotyczą przede wszystkim ogromnego zainteresowania wyszukiwaniem usług w pobliżu lokalizacji użytkownika. Małe, niezależne, najlepiej rodzinne przedsiębiorstwa są aktualnie najchętniej wyszukiwane w ciągu ostatnich trzech lat. W szczególności dotyczy to restauracji, kawiarni, aptek i sklepów. »

8

Zaktualizowano wygląd Zakupów Google, a także dodano nowe funkcjonalności ułatwiające użytkownikom wyszukiwanie pożądanych produktów, m.in. za sprawą śledzenia cen (użytkownik otrzymuje powiadomienie w momencie, gdy cena spada) czy wyselekcjonowania lokalnego asortymentu. Spersonalizowana strona główna pomaga również sprzedawcom, nakłaniając kupujących do finalizowania swoich transakcji. »

9

Facebook wprowadza nowe narzędzia do przesyłania wiadomości, które pomogą firmom w okresie przedświątecznym w marketingu i komunikacji z klientami. Są to etykiety, wyszukiwanie i foldery pomagające firmom utrzymać porządek, a także konfigurowalne szablony historii, dzięki którym można tworzyć pionowe, pełnoekranowe zasoby dla kampanii reklamowych. »

10

Google Ads wprowadza 2 nowe sposoby dotarcia do użytkowników w wyszukiwarce Google. Jednym sposobem będzie kierowanie reklam do grup odbiorców o zainteresowaniach podobnych do tych, które już gdzieś zadeklarowali. Drugim kluczem dotarcia do nowych klientów będą sezonowe segmenty wydarzeń dla odbiorców na rynku, w wyszukiwarce i YouTube – na przykład akcje świąteczne. »

11

LinkedIn wprowadza na stronach firmowych 3 nowe funkcje ułatwiające firmom współpracę z pracownikami. Pierwsza aktualizacja informuje pracowników o nowych postach firmowych, które mogą komentować lub udostępniać; druga daje możliwość wprowadzania nowych członków zespołu, wyróżniania najlepiej pracujących i przedstawiania osób reprezentujących firmę; trzecia ułatwia administratorom optymalizację strony, wskazując jakich informacji może na niej brakować. »

12

Google Ads testuje nowe rozszerzenia formularzy potencjalnych klientów. Reklamodawcy mogą opracowywać formularze potencjalnych klientów z własnym tytułem i opisem oraz wskazywać, o jakie informacje chcą zapytać klientów, np: nazwę klienta, e-mail, nr telefonu, kod pocztowy. Mogą też dodać komunikat, który pojawia się po przesłaniu informacji przez klientów, a wezwanie do działania zrealizować w formie linku do witryny lub bezpośredniego pobrania. Rozszerzenia te można zintegrować z CRM reklamodawcy. »

13

Google Ads wprowadza dwa nowe narzędzia do responsywnych reklam w wyszukiwarce, które są teraz dostępne dla wszystkich reklamodawców we wszystkich językach. Responsywne reklamy w wyszukiwarce można teraz konfigurować za pomocą Edytora Google Ads, interfejsu API Google Ads i aplikacji mobilnej. Reklamodawcy, którzy dzięki nowym narzędziom poprawią siłę swoich elastycznych reklam w wyszukiwarce ze „słabej ” na „doskonałą”, powinni uzyskać średnio o 6% więcej kliknięć. »

14

W komunikacie prasowym Google informuje, że najnowsza aktualizacja algorytmu nazwana BERT znacznie poprawia sposób rozumienia zapytań, stanowiąc największy krok naprzód w ciągu ostatnich pięciu lat i jeden z największe postępy w historii wyszukiwania. Aktualizacja ta ma wpływ na jedno na dziesięć zapytań w języku angielskim w Stanach Zjednoczonych. »

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *