Loading
Memtor Marketing

Marketingowe nowości – marzec 2020

image title

Wiele się zmieniło w Polsce i na świecie pod wpływem koronawirusa.
Giełda i gospodarka zawrzała. Ta prasówka będzie wyjątkowa.
Pojawią się tutaj newsy, które aktualnie miały największe znaczenie w branży marketingu.
W tym przypadku są one też zmianami sytuacyjnymi, nie tylko innowacją.

1

Od 1 marca Google traktuje atrybut linku nofollow jako wskazówkę, a nie dyrektywę, do celów indeksowania. Google już traktuje wszystkie atrybuty linków (sponsorowane, UGC i nofollow) jako wskazówki do celów rankingowych i robi to od czasu ogłoszenia pierwotnego ogłoszenia we wrześniu. Co ważne to, czy zaimplementujesz atrybuty, nie wpłynie na Twoją stronę i jest to całkowicie dobrowolne.
Zmiany pojawiły się ponieważ, nowe atrybuty pomagają Google lepiej zrozumieć sieć i pozwalają właścicielom witryn na klasyfikację charakteru swoich linków, jeśli chcą. »

2

Brand24 oficjalnie wraca na Facebooka i Instagram. Spółka Michała Sadowskiego podpisała porozumienie z Facebookiem. »


3

Nowy prostszy, bardziej intuicyjny wygląd Messengera. Aplikacja ma działać szybciej i ma być prostsza w obsłudze. Jej kod został uproszczony. »



4

Światowa organizacja zdrowia WHO założyła konta na TikToku, aby edukować w kwestii koronawirusa. Organizacja chce także walczyć z nieprawdziwymi informacjami. »


5

Facebook testuje przesyłanie Stories – relacji na Instagram. Do tej pory było to możliwe tylko w jedna stronę, z Instagrama na Facebooka. Czy ta opcja wydaje Wam się potrzebna? »

6

Przez wzrost zakażeń na koronawirusem wzrosły zamówienia online na artykuły spożywcze. Portal szopi.pl wydał oświadczenie, że dla osób po 60 roku życia od dnia 11 marca przez 2 tygodnie będzie istniała darmowa dostawa. Jak wygląda to w innych e-sklapach Auchan, Tesco, Carrefour? »

7

Koronawirus wpływa na marketing wyszukiwania, Jeśli nie będzie sprzedaży tak nawet pierwsze pozycje w Google nic nie zdziałają. Ważne jest odpowiednie przygotowanie na moment recesji. »


8

Twitter potwierdza testowanie nowej funkcji odpowiadające relacjom, na Twitterze będzie nazywać się ona Fleets. »


9

Google Ads wprowadza nowe opcje strategii ustalania stawek w portfolio, dzięki czemu są one zgodne z większą liczbą inteligentnych licytacji. Zmiana może pomóc reklamodawcom zoptymalizować skuteczność w wielu kampaniach. Jest to zautomatyzowana strategia ustalania stawek zorientowana na cel, która grupuje wiele kampanii, grup reklam i słów kluczowych. Do dziś strategie ustalania stawek w portfelu były dostępne dla docelowego CPA, docelowego ROAS, maksymalizacji kliknięć i docelowego udziału w wyświetleniach. »

10

Google zapewnia wskazówki dla firm dotkniętych przez koronawirusa. Zachęca się do aktualizacji profilu Google Moja Firma o najdokładniejsze informacje. »


11

Facebook próbuje pomóc firmom w okresie pandemii COVID-19. Oprócz utworzenia dedykowanego centrum dla firm dotkniętych epidemią koronawirusa planuje uruchomić program dotacji o wartości 100 milionów dolarów. »


12

LinkedIn uruchamia nowy typ reklamy opartej na wiadomościach. Nowe reklamy konwersacyjne opierają się na obecnych reklamach wiadomości i zostały zaprojektowane tak, aby były bardziej osobiste i angażujące. »

13

Google Ads wprowadził ostatnio wiele restrykcji w swojej polityce emisji reklam. Teraz uruchomił funkcję, która ułatwia reklamodawcom odwoływanie się od decyzji dotyczących zasad. »

14

Bing wprowadził Content Submission API, które pozwalają wydawcom uzyskać natychmiastowe indeksowanie w Bing. Usługa korzysta z interfejsu API, akceptuje treść bezpośrednio dla stron, które są indeksowane, ale zostały zaktualizowane. »

15

Google Moja Firma zawiesza niektóre funkcje z powodu ograniczeń spowodowanych COVID-19. Nie będzie publikować żadnych nowych recenzji, odpowiedzi na recenzje ani nowych pytań i odpowiedzi. »

2 thoughts on “Marketingowe nowości – marzec 2020

  • Sławomir Kuśnierczak

    Jak zawsze świetna Prasówka. Wiele przyatnych informacji można się dowiedzieć z tego bloga. Od dawna trzymam w zakładkach 🙂 Pozdrawiam, Sławek

    Odpowiedz
  • Marcin

    Ciekawi mnie ta nowa funkcja na Tweeterze. Ciekawe jak Fleets będą działać w praktyce 😉

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *