Site icon Memtor Marketing

Marketingowe nowości – luty 2020

Prasówka marketingowa luty 2020 r.

Na 15 lecie Map Google pojawia się nowa ikona i nowe funkcje. Pojawił się nowy pasek nawigacyjny z linkami: Eksploracji (szybki dostęp), dojazdów, zapisanych miejsc, dzielenia się lokalną wiedzą i aktualizacjami. Zapowiedziane zostały kolejne funkcje. »

Google Chrome rozszerza funkcje blokowania reklama na format wideo – będzie teraz blokował „irytujące” i „natrętne” reklamy, które wyświetlają się przed filmem i w jego trakcie. »

Instagram wprowadza funkcję, która umożliwi użytkownikom grupować konta w kategorie, które widzisz najczęściej, z którymi najmniej się kontaktujesz, posortowane według najwcześniejszych do najnowszych. Instagram do tych funkcji mierzy działania użytkownika, takie jak polubienie postów i reagowanie na historie. »


Testowanie nowego wskaźnika conversion lift przez Google i Facebook.
Na razie użytkownicy mają możliwość przeprowadzenia jego eksperymentu. Jednak wprowadzenie tego sposobu mierzenia skuteczności reklam byłoby rewolucją dotychczasowej metodologi i jak sama konwersja zmieni znaczenie. »

Jak wykorzystać wyzwania na Tik Toku w celach biznesowych? Jeśli naszym targetem są młodzi ludzie nastolatkowie i osoby do 25 lat, tak zdecydowanie powinniśmy się zainteresować wykorzystaniem Tik Toka. Jak się w nim odnaleźć? Jak sprawdzać, co jest na topie i co do tej pory cieszy się największą popularnością? »

O jednej z głośniejszych ostatnio książek, szczególnie ważnych w branży marketingowej Hansa Roslinga „Factfulness” spisał kilka swoich spostrzeżeń Piotr Bucki – ekspert ds. komunikacji, wykładowca, szkoleniowiec. Jak traktować dane i jak podejmować trafne decyzje, to pytania, w których niesie nam odpowiedź ta lektura. »

Google wprowadza nowy raport w Search Console dla witryn wykorzystujących oceny lub oceny. Gdy witryna posiada swoje recenzje za pomocą odpowiedniego znacznika danych strukturalnych, generuje się fragment zawierający te oceny w wynikach wyszukiwania lub jako część panelu wiedzy. »

Program Google Partners nakłada nowe wymagania na firmy. Wymagać będzie od obecnych firm partnerskich wprowadzenia szeregu zmian. Aby firmy mogły utrzymać status Partnera Google, będą musiały spełnić nowy zestaw wymagań, które wejdą w życie w czerwcu 2020 roku. Google wysył e-maile do firm partnerskich, aby pomóc im ustalić, czy zachowają status partnera zgodnie z nowymi wymaganiami. »

Google wyświetla widoczne linki do usług stron trzecich w lokalnych SERP. Google umieszcza linki do konkurencyjnych usług zewnętrznych u góry lokalnych stron wyników wyszukiwania. W Europie podczas wyszukiwań lokalnych Google kieruje teraz do znalezienia wyników na odpowiednich stronach internetowych osób trzecich – firm zewnętrznych jak: Yell, TripAdvisor, Thomson Local i inne. »

To już oficjalnie potwierdzone, że LinkedIn wkrótce wprowadzi funkcję stories – relacji podobną do Instagrama, Facebooka i Snapchata. Obecnie jest ona testowana. »


Google opublikował krótki przewodnik pełen najlepszych praktyk dla stron internetowych, które zapewniają najświeższe informacje. W szczególności przewodnik koncentruje się na narzędziach, z których mogą korzystać wydawcy wiadomości, aby zapewnić czytelnikom bogate w dane i ciekawe treści. »

Facebookowy Creator Studio jako aplikacja mobilna! Teraz będziemy mogli tworzyć, planować i zarządzać postami na stronach, które obsługujemy w ruchu, nie musimy tak jak wcześniej wykonywać tych czynności wyłącznie na komputerze. »

Exit mobile version