Loading
Memtor Marketing

Marketingowe nowości – lipiec 2020

image title

Wakacyjny sezon trwa, ale jak zwykle w świecie digital raczej nie ma o nim mowy. Sprawdźcie co przynosi nam lipiec za nowości, zmiany oczywiście nieustannie te na lepsze. Zapraszamy!

1

Google testuje miniatury obrazów w wynikach wyszukiwania. Miniaturki to przycięte do kwadratu wersje wyróżnionych obrazów, które znajdują się w artykułach. Testowane jest także użycie miniatur z listy rozwijanej Google Suggest. »



2

Google Web.dev opublikował grupę układów, które wymagają jednego wiersza kodu CSS do funkcjonowania. Są one przyjazne dla urządzeń mobilnych, szybko ładują się i są gotowe do włączenia do projektu internetowego. Układy mają na celu pokazanie, co można osiągnąć za pomocą tylko jednej linii kodu CSS. »



3

Google tworzy nowy sposób zwiększania ruchu za pomocą wyszukiwania grafiki. Aktualizacja Grafiki Google otwiera właścicielom witryn dodatkowy sposób kierowania ruchu za pomocą zdjęć. Nowo wprowadzona funkcja w Grafice Google pozwala szybko dowiedzieć się, co jest wyświetlane na zdjęciach. Informacje o osobach, miejscach lub rzeczach związanych z obrazem są pobierane z Grafu wiedzy Google i wyświetlane pod zdjęciami po ich kliknięciu. »



4

Google Analytics dodaje funkcje przewidywania dla reklamodawców: Predictive Audiences i Predictive Metrics, która jest dostępna w ofercie produktów Aplikacje + internet w wersji beta. Reklamodawcy przy targetowaniu będą teraz widzieć nowych odbiorców w oparciu o dwa typy: prawdopodobnie kupujący i potencjalni kupujący. »



5

Badanie miliardów wyników wyszukiwania wykazało, że ponad 25% ludzi klika pierwszy wynik organiczny. Badanie wykazało, że średni CTR gwałtownie spada po pierwszej pozycji, a druga i trzecia pozycja mają odpowiednio 15% i 11% współczynników klikalności. Natomiast dziesiąta pozycja ma już tylko 2,5%. »



6

Google dodaje nowe funkcje do opcji kopiowania reklamy RSA z funkcjami dynamicznymi i zwiększa ich przydatność dzięki wynikom obejmującym wiele kampanii i sugestiom zasobów. Nowe funkcje to: wstawianie lokalizacji i dostosowania z odliczaniem. Dostępne są również ulepszone sugestie i zalecenia dotyczące kopiowania oraz uruchomienie raportowania zasobów w różnych kampaniach. »



7

Powstała nowa platforma od Google Shoploop inspirowana fenomenem krótkich wideo na TikToku. Za pomocą platformy można będzie na 90-sekundowym wideo pokazać produkt, jego zastosowanie, co użytkownikom ma go przybliżyć i pomóc w podjęciu decyzji zakupowej. Platforma jest na razi dostępna w tylko w wersji mobilnej i na jej debiut w Polsce jeszcze musimy poczekać. »



8

Facebook wprowadził możliwość udostępnienia swoich rozmów w Messenger Room na żywo. Serwis wykorzystał potencjał transmisji live i w wyszedł użytkownikom na przeciw. W transmisji live może uczestniczyć nawet 50 osób, a jej publiczność może być dowolna. »



9

Google dodaje więcej opcji wizualnych dla kupujących i marek.
Inteligentne zakupy, reklamy displayowe i rozszerzenia graficzne otrzymują nowe funkcje wzbogacające zakupy. »



10

Google ożywia handel elektroniczny. Google na stałe zrzeka się prowizji od produktów sprzedawanych za pomocą opcji płatności „Kup w Google”. »



11

TikTok uruchamia fundusz 200 milionów dolarów na płacenie użytkownikom za treści. „Funduszu twórców” zostanie przekazany użytkownikom w USA w 2021 roku. »



12

Mapy Google stają się społecznościowe, teraz każdy użytkownik będzie mieć własny profil. Profile będą zawierać wszystkie przesłane przez użytkowników zdjęcia, filmy i recenzje i będzie można je śledzić. »

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *