Loading
Memtor Marketing

Marketingowe nowości (6/18)

image title

1Na platformie SMX pojawiły się nowe funkcje Google Adwords mające zwiększyć sprzedaż i wyniki pomiarów. Jedną ze zmian jest wzbogacenie kampanii wideo Youtube o rozszerzenia lokalizacji. Jak twierdzi Google może to zwiększyć klikalność o ponad 15%. Kolejną, jest wprowadzenie reklam displayowych przedstawiające kupującym co sprzedaje się w sklepie fizycznym i zachęcenie ich do odwiedzenia tego sklepu. Ostatnią funkcją jest przedstawienie opłat jakie pobierają pozostali sprzedawcy za ten sam produkt. Ma pomóc to w promowaniu produktów konkurencyjnych cenowo oraz w ustalaniu stawek. »

2Google opublikował raport przedstawiający sposoby walki ze spamem w 2017 roku. Przedstawia on również działania chroniące właścicieli witryn przed atakami hakerów w celu manipulowania rankingiem lub rozpowszechnianiem złośliwego oprogramowania. Oprócz ulepszeń ochrony użytkowników, Google skupiło się między innymi na rozszerzeniu zabezpieczeń, włączeniu zapobiegawczej ochrony oraz informowaniu właścicieli witryn o problemach znalezionych na ich stronie. »

3Google wprowadza nowe rozwiązania mające na celu uproszczenie oferty reklamowej. W ramach zmian Google Adwords zyskało nazwę na Google Ads. Dodatkowo połączono platformy DoubleClick i Google Analytics 360 w jedną, o nazwie Google Marketing Platform. Podobnie z DoubleClick for Publishers i DoubleClick Ad Exchange, które obecnie wspólnie nazywają się Google Ad Manager. Według Google dzięki takiej zmianie marketerzy będą mogli w prosty sposób znaleźć punk wyjścia i wybrać odpowiedni do swoich potrzeb produkt. »

4Smart Campaigns to nowe rozwiązanie dostosowane do małych firm, które nie mają personelu marketingowego, a czasem nawet witryn internetowych. Inteligentne kampanie będą domyślnym typem kampanii dla nowych reklamodawców. Ich zaletą jest prawie całkowita automatyzacja, a w związku z tym prostota obsługi. Przeznaczone są do tworzenia reklam oraz stron docelowych, a osoby z nich korzystające otrzymają raportowanie na wysokim poziomie. Rozwiązanie to działa obecnie tylko na terenie Stanów Zjednoczonych, ale do końca roku ma być dostępne na całym świecie. »

5Na stronie przeglądu Adwords dla reklamodawców pojawiły się dwie nowe karty. Pierwsza z nich, karta słów pokazuje nowe słowa użyte podczas wyszukiwania i znajdowania reklam w Google. Dzięki niej reklamodawcy mogą wyłapywać najpopularniejsze słowa kluczowe. Druga, karta przesunięcia grupy reklam informuje o tym, że koszt grupy reklam stanowi znaczną zmianę w koszcie kampanii. Na podstawie tej karty można podjąć działanie o przeniesieniu nowej grupy reklam do swojej kampanii, zmieniając sposoby stawek oraz przeglądając zmiany wprowadzone w tej kampanii. »

6Google zaktualizowało stronę ustawienia reklam by umożliwić wyłączenie ich personalizowania. Dzięki tej aktualizacji możliwe jest również wyświetlenie i usunięcie informacji, które Google wykorzystuje do personalizowania reklam. Dodatkowo można zobaczyć dlaczego wyświetlają nam się konkretne tematy i usunąć takie, które nas nie interesują. Wprowadzone zmiany związane są z wejściem w życie RODO. »

7Kolejna publikacja MOZ’a z serii Whiteboard Friday. Artykuł przedstawia niepokojące trendy w SEO oraz co robić gdy Google usuwa ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania. »

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *