1. Google pracuje nad włączeniem korzyści ze swoich rozwiązań AMP do przyszłych otwartych standardów webowych internetu mobilnego. Standaryzacja ma pozwolić stronom na wprowadzenie funkcji AMP bez adoptowania struktury szablonu. »
2. Google potwierdziło kolejną aktualizację rdzenia algorytmu, przeprowadzaną rutynowo kilka razy w roku. Google nie określiło czy zmiany dotyczą konkretnego ulepszenia oraz czy wpłyną one na wyniki wyszukiwania. Uspokaja za to, że nie trzeba martwić się nieznacznymi spadkami, a wręcz może się okazać, że strony wcześniej niedocenione po zmianach zyskają lepszą pozycję. »
3. Google dodaje opisy biznesowe w Google Moja Firma. Już niedługo właściciele firm będą mieli możliwość dodania i edycji opisów wyświetlanych w panelu lokalnych wyników wyszukiwań. »
4. Eksperci są zgodni, że media społecznościowe są narzędziem nieskutecznym w lokalnym pozycjonowaniu. Z przeprowadzonych badań wynika, że lokalne SEO nie powinno się skupiać na wykorzystaniu mediów społecznościowych, aby uzyskać linki zwrotne do lokalnych witryn biznesowych, a na rozwijaniu prawdziwych, osobistych relacji za pomocą stosunkowo standardowych metod jak np. kontakt za pomocą e-mail. »
5. W odpowiedzi na działania Amazon, Google uruchamia nowy program sprzedażowy, który rozszerzy istniejące relacje z detalistami i umożliwi uniwersalne płatności między platformami i urządzeniami. Program obejmuje wyszukiwanie produktów, zakupy mobilne, transakcje na różnych urządzeniach i inicjatywy wyszukiwania głosowego. Już ponad 40 sprzedawców detalicznych bierze udział w Google Express. »
6. Akcje Facebook Inc. spadły o ponad 10 % w przeciągu czterech dni po tym, jak 17 marca ogłoszono wiadomość na temat danych osobowych uzyskanych przez firmę analityczną z tej platformy. Obecnie trwa dochodzenie w sprawie danych dotyczących 50 milionów użytkowników, które miały zostać usunięte, a prawdopodobnie nadal są w posiadaniu Cambridge Analytica. Istnieje również podejrzenie, że na ich podstawie firma stworzyła profile psychologiczne, które można wykorzystać do kierowania wyborców podczas kampanii politycznych. »
7. Spółka Google oznajmiła na swoim oficjalnym blogu, że po półtora roku eksperymentów i testów, rozpoczęło indeksowanie witryn mobilnych. Informacje na temat indeksowania będą umieszczone w Search Console, a czynnikami branymi pod uwagę są szybkość ładowania i dostosowanie strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. »
8. Google wprowadza nową funkcję, która pozwoli w prosty sposób przeglądać i kupować produkty we wszystkich usługach Google. Dzięki nowościom możliwe będzie stworzenie uniwersalnego koszyka, udostępnianie list czy budowanie koszyka w oparciu o ulubionego sprzedawcę. Aby zostać sprzedawcą, trzeba najpierw przejść testy jakości zaufania. »
Dodaj komentarz