Loading
Memtor Marketing

Marketingowe nowości (3/18)

image title

1. Google pracuje nad włączeniem korzyści ze swoich rozwiązań AMP do przyszłych otwartych standardów webowych internetu mobilnego. Standaryzacja ma pozwolić stronom na wprowadzenie funkcji AMP bez adoptowania struktury szablonu. »

2. Google potwierdziło kolejną aktualizację rdzenia algorytmu, przeprowadzaną rutynowo kilka razy w roku. Google nie określiło czy zmiany dotyczą konkretnego ulepszenia oraz czy wpłyną one na wyniki wyszukiwania. Uspokaja za to, że nie trzeba martwić się nieznacznymi spadkami, a wręcz może się okazać, że strony wcześniej niedocenione po zmianach zyskają lepszą pozycję. »

3. Google dodaje opisy biznesowe w Google Moja Firma. Już niedługo właściciele firm będą mieli możliwość dodania i edycji opisów wyświetlanych w panelu lokalnych wyników wyszukiwań. »

4. Eksperci są zgodni, że media społecznościowe są narzędziem nieskutecznym w lokalnym pozycjonowaniu. Z przeprowadzonych badań wynika, że lokalne SEO nie powinno się skupiać na wykorzystaniu mediów społecznościowych, aby uzyskać linki zwrotne do lokalnych witryn biznesowych, a na rozwijaniu prawdziwych, osobistych relacji za pomocą stosunkowo standardowych metod jak np. kontakt za pomocą e-mail. »

5. W odpowiedzi na działania Amazon, Google uruchamia nowy program sprzedażowy, który rozszerzy istniejące relacje z detalistami i umożliwi uniwersalne płatności między platformami i urządzeniami. Program obejmuje wyszukiwanie produktów, zakupy mobilne, transakcje na różnych urządzeniach i inicjatywy wyszukiwania głosowego. Już ponad 40 sprzedawców detalicznych bierze udział w Google Express. »

6. Akcje Facebook Inc. spadły o ponad 10 % w przeciągu czterech dni po tym, jak 17 marca ogłoszono wiadomość na temat danych osobowych uzyskanych przez firmę analityczną z tej platformy. Obecnie trwa dochodzenie w sprawie danych dotyczących 50 milionów użytkowników, które miały zostać usunięte, a prawdopodobnie nadal są w posiadaniu Cambridge Analytica. Istnieje również podejrzenie, że na ich podstawie firma stworzyła profile psychologiczne, które można wykorzystać do kierowania wyborców podczas kampanii politycznych. »

7. Spółka Google oznajmiła na swoim oficjalnym blogu, że po półtora roku eksperymentów i testów, rozpoczęło indeksowanie witryn mobilnych. Informacje na temat indeksowania będą umieszczone w Search Console, a czynnikami branymi pod uwagę są szybkość ładowania i dostosowanie strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. »

8. Google wprowadza nową funkcję, która pozwoli w prosty sposób przeglądać i kupować produkty we wszystkich usługach Google. Dzięki nowościom możliwe będzie stworzenie uniwersalnego koszyka, udostępnianie list czy budowanie koszyka w oparciu o ulubionego sprzedawcę. Aby zostać sprzedawcą, trzeba najpierw przejść testy jakości zaufania. »

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *