X

Marketingowe nowości 10/18

W tym miesiącu dowiesz się o nowościach w AMP, Google, Bing Ads, Facebook, LinkedIn czy YouTube.

Marketingowe nowości (10/18)

1W Google Moja Firma pojawiła się nowa funkcja, która pozwala firmom dodać do swoich wizytówek usługi jak również produkty. Dla każdego produktu będzie możliwe dodanie nazwy, opisu na 1000 znaków oraz ceny i zdjęcia. »

 

2Facebook z wybranymi partnerami testuje nowe narzędzie o nazwie Creative Compass służące do pomiaru skuteczności reklam na Facebooku. Pomoże ono ocenić jak prawdopodobne jest, że grupa docelowa podejmie działania po obejrzeniu reklamy. Docelowo wszystkim partnerom to narzędzie Facebook planuje udostępnić w 2019 roku.»

 

3Na stronach AMP pojawią się nowe funkcje. Pozwolą one użytkownikom oglądać wideo podczas przewijania artykułu, przewijać elementy wyników wyszukiwania bez ograniczeń oraz efektywniej wypełniać formularze. Dodatkowo ulepszony zostanie odtwarzacz wideo i pojawi się możliwość ustawienia po lewej lub prawej stronie przyklejonych reklam.»

 

4Google wyłącza Google+ ponieważ portal nie spełnił oczekiwań i pojawiły się informacje na temat naruszenia bezpieczeństwa. Wykryto błąd oprogramowania, który umożliwił programistom dostęp do prywatnych danych profilowych ponad 500 000 użytkowników.»

 

5Linkedin planuje wprowadzić serię zmian mających generować więcej kliknięć. Będą one również wyższej jakości. Jedną ze zmian jest wprowadzenie w reklamach mobilnych możliwości zobaczenia pełnego tekstu po kliknięciu przycisku „zobacz więcej”. Do tej pory przycisk ten przekierowywał na osobną stronę docelową lub zawierającą formularz. Zmiana ta może mieć wpływ na spadek współczynnika klikalności lub wzrost CPC ponieważ te kliknięcia będą bezpłatne.»

 

6W reklamach typu „kliknij aby wysłać wiadomość” pojawią się dwie nowe aktualizacje - przekazywanie e-maili oraz automatyczna odpowiedź. Dzięki pierwszej reklamodawcy nie będą musieli już podawać numeru telefonu aby móc korzystać z rozszerzeń wiadomości. Druga pozwoli na ustawienie automatycznej odpowiedzi, wysyłanej do klienta od razu po zadaniu przez niego pytania. Dodatkowo przed świętami wprowadzone zostaną raporty rozszerzeń wiadomości obejmujące konwersje wiadomości.»

 

7YouTube ogłosił zmiany w reklamach wideo TrueView. Obecnie zaangażowanie będzie liczone za każdym razem, gdy użytkownik kliknie w reklamę lub będzie ją oglądał przez co najmniej 10 sekund, a nie przez 30 sekund jak poprzednio. Dodatkowo konwersja będzie uwzględniona jeżeli użytkownik w przeciągu 3 dni od „zaangażowania” podejmie działanie. Poprzednio brano pod uwagę 30 dni. Zmiana ta ma pomóc w lepszym odzwierciedlaniu związku między ekspozycją reklam a konwersją.»

 

8Google testuje nowy format linków do podstron. Wyświetlałyby one więcej treści ze strony internetowej bez konieczności klikania w nią. Podstrony wyświetlane są ze strzałkami w dół po kliknięciu których pojawia się więcej informacji na temat podstrony oraz dodatkowe linki.»

 

9Asystent Google z okazji drugich urodzin otrzymał nowe aktualizacje. Odświeżona została aplikacja, by jeszcze bardziej ułatwić korzystanie z takich funkcji jak głos i dotyk. Wprowadzono również Google Sign-In dla Asystenta dzięki któremu możliwe jest zalogowanie się do kont marek zewnętrznych w aplikacji Asystent. Aktualizacja obejmuje także nowe narzędzia do tworzenia i ładowania treści wizualnych. Google wprowadziło również nowe narzędzia do cyfrowych transakcji produktów i usług.»

 

10Microsoft ogłosił najnowszą ewolucję w dalszej integracji LinkedIn i Microsoft Advertising. Teraz w wersji beta dla obecnych klientów, oferowane jest kierowanie na profil, który wykorzystuje dane LinkedIn do kampanii w sieci wyszukiwania na platformie Bing Ads.»

 

11Większa kontrola nad sposobem korzystania z piksela Facebooka. Teraz możesz wybrać, czy chcesz używać piksela do celów reklamowych lub tylko analitycznych. Możesz też wybrać rodzaje plików cookie, które mają być używane na potrzeby piksela Facebooka.»