Loading
Memtor Marketing

Jaki CTR?

Współczynnik klikalności, CTR (zobacz w słowniku) w przypadku pozycjonowania zależy od wielu czynników. Różne wyniki wyszukiwania dla różnych słów i pozycjach generują oczywiście inne wyniki w postaci kliknięć. Dodatkowo zróżnicowane opisy stron na tych samych pozycjach mogą powodować inne ilości kliknięć z powodu tego, że jeden tekst będzie bardziej adekwatny do oczekiwań użytkowników wyszukiwarki. Wynik CTR zmienia się w zależności od tego, w jaki sposób reklamy otaczają naturalne wyniki wyszukiwania – inaczej będzie wyglądał, gdy pierwsze trzy pozycje będą stanowić reklamy, znajdujące się ponad naturalnymi wynikami pozycjonowania. Zupełnie inaczej, gdy wyniki naturalne nie będą poprzedzone sekcją reklam lub w tej sekcji będzie jedna a nie trzy reklamy. Dodatkowo trafność i atrakcyjność opisów reklamowych będzie decydować, czy internauci będą je wybierać, czy skierują swoją uwagę na naturalne wyniki.

W wyniku analiz na podstawie posiadanych danych opracowaliśmy wykres zależności CTR od pozycji. Okazało się także, że różnice w ekstremalnych przypadkach mogą być niemal czterokrotne. Powyższa tabela stanowi punkt wyjścia dla ustalenia reguł rozliczeń za element efektywnościowy usługi pozycjonowania. Porównując nasze zestawienie z wynikami badań Google z zakresu postrzegania wyników wyszukiwania przez ludzkie oko te wyniki są zbliżone.Jaki CTR? 1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *