W serwisie społecznościowym Google Plus istnieje odpowiednik FanPage z Facebooka. Do niedawna nie można było w Google+ tworzyć tego typu stron. Jeżeli chodzi o różnice między tymi dwoma serwisami, to najbardziej rzucającą się w oczy różnicą w administrowaniu jest fakt, że z poziomu profilu nie można komunikować się z innymi użytkownikami ani mailowo ani za pomocą czatu. Jednak najbardziej interesujące z punktu widzenia SEO jest fakt, że wpisując zapytanie do wyszukiwarki poprzedzone operatorem +, w sugestiach dostaniemy pasujących do zapytania FanPage Google +, i co ciekawe, wraz ze sporym logo danej marki lub strony.
Ta forma promocji, na razie bezpłatnej, nazywa się Direct Connect. Jeżeli klikniemy w daną sugestię wyszukiwania, zostaniemy przeniesieni do strony firmowej w Google+. Warto też nadmienić, że do tej pory nie było możliwości, nawet płatnego, umieszczenia w wynikach wyszukiwania logo firmy. Niestety, jak można zauważyć, na razie nie każda firma posiadająca konto w Google+, kwalifikuje się do Direct Connect. Reasumując, doskonale teraz widać, że społecznościowy charakter Google Plus jest tylko niewielkim dodatkiem do usługi, która jest zachętą do korzystania z innych usług Google.
Dodaj komentarz