Loading
Memtor Marketing

Google Moja Firma – jak wykorzystać wpisy w wizytówce map Google w promowaniu biznesu?

image title

Google Moja Firma to łatwe w obsłudze narzędzie do zarządzania wizerunkiem firm w sieci. Dzięki niemu w prosty i czytelny sposób przedstawimy ofertę dotyczącą naszej działalności. Gigant z Doliny Krzemowej nieustannie pracuje nad udoskonalaniem swoich rozwiązań. Nowości Google oraz aktualizacje dotyczące jego usług pojawiają się na stronie pomocy Google Moja Firma. Jedną z ciekawych funkcji są – wpisy. Udostępnione dzięki nim informacje, są dostępne dla klientów bezpośrednio z poziomu wizytówki firmy.

Dlaczego warto posiadać wizytówkę w usłudze Google Moja Firma?

Darmowa wizytówka Google Moja Firma jest jednym z wielu sposobów, dzięki któremu zyskamy możliwość zaistnienia w sieci. Posiadanie jej jest szczególnie ważne w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw, które nie zawsze stać na bardzo kosztowne działania marketingowe. Wymagania związane z utworzeniem wizytówki nie są trudne do spełnienia. Wystarczy uzupełnić formularz oh przydatne dla klientów dane takie jak adres, godziny otwarcia, telefon czy zdjęcia. Zaraz po weryfikacji wizytówki przez Google, informacje o naszej firmie pojawią się w wyszukiwarce Google, Google Maps oraz Google+.

Zalety Google Moja Firma:
  • budowanie zaufania i długotrwałych relacji z potencjalnymi klientami,
  • zwiększenie widoczności firmy w internecie,
  • zwiększenie sprzedaży,
  • możliwość zapoznania się z opinią klientów na temat naszej firmy i oferowanych produktów/usług,
  • możliwość interakcji oraz indywidualnego podejścia do klientów,
  • możliwość analizy skuteczności naszych działań przy pomocy statystyk,

A wszystko jest możliwe do zarządzania za pomocą aplikacji na urządzeniach mobilnych.

Jakie to ma znaczenie dla SEO?

Posiadanie wizytówki Google Moja Firma wpływa na ranking wyszukiwań lokalnych. Z tego powodu, to idealne rozwiązanie dla firm działających na lokalnych rynkach. Jak wynika z badań, aż 82% osób poszukujących informacji na temat lokalnych firm, poszukuje ich w wyszukiwarce Google. Wizytówki pojawiają się często nad naturalnymi wynikami wyszukiwań. Oferowany przez usługę system ocen i opinii jest jej bardzo ważnym elementem w kontekście pozyskiwania ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. Duża część klientów przy wyborze usług czy produktów oferowanych przez lokalne firmy kieruje się tymi ocenami. System oceny pozwala wyrazić subiektywną opinię i zrecenzować działalność firmy, dlatego jest w dużym stopniu wiarygodny. Pomimo wielu zalet, musimy pamiętać o tym, że sama wizytówka nie zastąpi dobrego SEO i pozycjonowania. Google podczas oceny bierze pod uwagę również dodaną stronę www. Niska ocena strony, będzie miała negatywny wpływ na ranking wyników wyszukiwań naszej wizytówki.

Wizytówka Google w wynikach wyszukiwania

Co można zyskać dzięki szybkim wpisom w Google Moja Firma?

Poprzez wpisy w wizytówkach Google dla firm każdy może udostępnić informacje, dzięki którym przyciągnie nowych klientów i zadba o zaangażowanie obecnych. Udostępnione materiały są widoczne już po kilku minutach od opublikowania zarówno w wynikach wyszukiwania jak i mapach Google, również na urządzeniach mobilnych.

Przykład na urządzeniu mobilnym (smartfon)

Przykład wpisu w wizytówce Google Moja Firma

Przykład w wyszukiwarce Google
Przykład wpisu w wisytówce Google Moja Firma, jaki pojawia się w wyszukiwarce
Zalety korzystania z wpisów w Google Moja Firma:
  •  możliwość ukazania się wpisów w bardzo szybkim czasie po publikacji na pierwszej stronie wyników wyszukiwania,
  • możliwość dotarcia do osób z okolicy zainteresowanych usługą podobną do tej, którą oferujesz,
  • szansa na wyróżnienie się na tle konkurencji,
  • szybki i bezpłatny sposób informowania klientów np. o: promocji, wydarzeniu odbywającym się w danym miejscu, nowych produktach (użytkownik nie musi już wchodzić na naszą stronę, by uzyskać informacje o promocji czy ważnym wydarzeniu).

Wpisy nie powinny być traktowane jako miejsce promowania słów kluczowych. Google nie bierze ich treści pod uwagę podczas pozycjonowania.

Parametry wpisów:
  • długość opisu powinna wynosić od 100 do 300 słów,
  • z poziomu wyników wyszukiwań widoczna jest tylko początkowa część dłuższego opisu,
  • wpisy są widoczne przez 7 dni od daty publikacji,
  • mamy możliwość udostępniania wpisów przez Facebook, Twitter, Google+ i E-mail,
  • wpis można dodać jako Wydarzenie, którego limit czasowy określa data jego zakończenia uwzględniona podczas tworzenia (dodatkowe pole do wypełnienia zawierające jego nazwę powinno wynosić 5 wyrazów w limicie do 58 znaków)
  • przy wizytówce będzie widoczne maksymalnie 10 wpisów,
  • istnieje możliwość przeglądania starszych wpisów poprzez zakładkę Wpisy w wizytówce oraz sprawdzania dotyczących ich statystyk,
  • oprócz treści, wpis może zawierać przycisk CTA wraz z linkiem zachęcającym użytkowników do podjęcia działania jak: Więcej informacji, Zarezerwuj, Zarejestruj się, Kup, Skorzystaj z oferty,
  • rozdzielczość zdjęcia wyróżniającego wpis, powinna wynosić minimum 720×720 pikseli (format .jpg lub .png).

schemat udostępniania wpisu Google Moja Firma

W jaki sposób można dodać wpis w usłudze Google Moja firma?

Usługa posiada przejrzysty i prosty sposób na publikację treści firmowych. Aby dodać wpis należy:

1. Zalogować się do wybranego panelu wizytówki w Google Moja Firma : https://www.google.pl/intl/pl/business/

2. Na stronie głównej w sekcji Wpisy, kliknąć na utwórz wpis lub przejść do zakładki Wpisy w menu po lewej stronie ekranu.

schemat publikacji wpisu w Google Moja Firma

3. Wypełnić wpis wymaganymi danymi takimi jak zdjęcie, treść czy CTA i włączyć Podgląd.

4. Sprawdzić wpis i opublikować.

Podsumowanie

Dzięki usłudze Google Moja Firma (wchodzącej w zakres sieci społecznościowej Google+) można zwiększyć marketingowe szanse na ekspozycję w wyszukiwarce i skutecznie pozyskiwać dzięki temu nowych klientów. Z uwagi na brak kosztów korzystania z usługi i prostotę działania oraz zbudowany zasięg wyszukiwarki Google oferuje szczególnie atrakcyjne korzyści, zwłaszcza pod kątem pozycjonowania lokalnego mniejszych biznesów regionalnych. Dla niektórych z nich ten kanał może być nawet kluczowym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *