Loading
Memtor Marketing

Forma email marketingowego kierowania w AdWords przez dopasowanie reklam do klienta

image title

Pod koniec września w Gogole AdWords pojawiła się nowa funkcjonalność – Dopasowanie reklam do klienta. Pozwala ona dotrzeć w wyszukiwarce, na YouTube i w Gmailu do klientów, z którymi łączą nas już jakieś relacje – uczestniczyli w programie lojalnościowym, dokonali wcześniej zakupu lub dokonali innej aktywności. Jest to mozliwe na podstawie ich adresów email. Zapewnia dotarcie do użytkowników niezależnie od miejsca, czasu i urządzenia, z którego korzystają. Usługa ta będzie pozwalała również docierać w YouTube i Gmailu do nowych użytkowników, którzy mają podobne cechy i zainteresowania do obecnych klientów. Dzięki tej funkcjonalności można również wykluczyć z kampanii obecnych klientów i skupić się na pozyskaniu nowych.

 

Jak skorzystać z dopasowania reklam do klienta?

Chcąc skorzystać z tej funkcjonalności należy na koncie Google AdWords przejść do zakładki Udostepniane zasoby > Odbiorcy, dodać nową listę remarketingową – E-maile klienta i przesłać plik z listą mailingową.

Dopasowanie reklam do klienta - lista remarketingowa

Niezbędne jest posiadanie strony (należy podać link), na której użytkownicy mogą między innymi zrezygnować z członkostwa na liście. AdWords umożliwia usunięcie takiego użytkownika z listy remarketingowej poprzez aktualizację listy w zakładce Odbiorcy. Minimalny rozmiar listy, aby można było wyświetlać reklamy to 1000 użytkowników. Podczas dodawania można również ustawić okres członkostwa, który nie może być dłuższy niż 180 dni.

Dopasowanie reklam do klienta

Po przesłaniu pliku możemy czekać do trzech godzin na zatwierdzenie listy. Potem można już dodawać listę do kampanii. Po importowaniu listy adresów email Google stworzy na ich podstawie listę użytkowników do targetowania, a importowany plik listy mailogowej z adresami zostanie usunięty. Jeśli lista będzie miała wymagany rozmiar to automatycznie zostanie stworzona również lista podobnych użytkowników. Taki oto rozszerzony marketing automation oferuje Google w swoim programie reklamowym. To nie jest email marketing, ale może go zastępować.

 

Jak przygotować plik z adresami e-mail importowany do systemu AdWords?

  • wymagany jest format .csv
  • plik nie może być większy niż 17 MB.
  • adresy bez wielkich liter i spacji na początku i końcu oddzielone przecinkami lub każdy w osobnym wierszu
  • lista może być szyfrowana metodą SHA256
  • adresy muszą być zgodne z zasadami Google.

Przy zbieraniu danych do list mailonowych należy postępować zgodnie z obowiązującym prawem i zasadami zbieraniu, udostępnianiu i przetwarzaniu danych osobowych.

 

Źródła:
http://adwords-pl.blogspot.com/2015/09/google-przybliza-cie-do-klientow-w.html
https://support.google.com/adwords/answer/6276125?hl=pl
http://www.ittechnology.us/dopasowanie-reklam-do-klienta-czyli-jak-dotrzec-do-najcenniejszych-klientow-w-google/

7 thoughts on “Forma email marketingowego kierowania w AdWords przez dopasowanie reklam do klienta

  • admin

    nazwane.com.pl

    Dobry pomysł, ciekawe jak to się sprawdzi w praktyce…

    Odpowiedz
  • admin

    Agnieszka

    Świetne rozwiązanie marketingowe. Naiważniejsze jest tutaj aby zbudować dobrą docelową bazę adresów potencjalnych klientów.

    Odpowiedz
  • admin

    Paweł

    Nawiązując do komentarza powyżej: jakich nowych klientów? To narzędzie służy do ponownego przesłania naszego komunikatu reklamowego do klienta, z którym już wcześniej mieliśmy do czynienia.

    Odpowiedz
    • admin

      Marek Olas

      Możemy dotrzeć ponownie do osób, z którymi mieliśmy do czynienia, ale jeszcze niekoniecznie są naszymi klientami. Oczywiście do tych będących klientami jak najbardziej także możemy kierować przekaz reklamowy.

      Odpowiedz
  • admin

    Storks

    Chętnie zobacze jakiś tecik nowej funkcjonalności. Wydaje się ciekawa 😉

    Odpowiedz
  • admin

    Zenjo

    Rozwiązanie z możliwością "wgrania" własnej listy adresów klinetów jest genialne 🙂 Przecież mamy w ten sposób duże większe prawdopodobieństwo, na ponowny zakup niż w przypadku "świeżych" odwiedzających naszą stronę.

     

    Odpowiedz
  • admin

    Antonis

    Funkcja wydaje się bardzo ciekawa w celu pozyskiwania nowych klientów. Czy ktoś już ją testował i wie jak to w praktyce się sprawdza? 

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *