Loading
Memtor Marketing

Festiwal SEO 2013 Katowice

image title

W piątek 14 czerwca 2013 roku w Katowicach odbył się pierwszy polski Festiwal SEO 2013. Nie mogło zabraknąć na nim również delegacji z firmy Memtor. Przez ponad 3 godziny wystąpiło 10 osób – specjalistów w dziedzinie SEO. Zaprezentowane zostały przeróżne kwestie z branży, najczęściej co robić, a czego unikać w pozycjonowaniu.

Na początku gospodarz festiwalu – Artur Strzelecki – przekazał, jakie warunki umów są najczęściej proponowane przez firmy pozycjonerskie. Jarosław Miszczak opowiedział, dlaczego w rozmowach z klientem należy zawsze mówić prawdę oraz niczego nie obiecywać. Sławomir Borowy pokazał przykłady źle wykonanych komunikatów na temat ciasteczek. Następny wykład odpowiadał na pytanie, dlaczego wyniki wyszukiwania są różne nie tylko w czasie, ale nawet w tej samej chwili zależnie od chociażby dostawcy internetowego.

Po przerwie Michał Makaruk opisał dość dokładnie panele informacyjne w narzędziu Google Analytics. Kolejne wystąpienia dotyczyły wyników wyszukiwania: przykłady w jaki sposób wizytówka w Google Maps wpływa na wyniki organiczne oraz zwrócenie uwagi, że coraz większa liczba wyników na stronie dotyczy firm lokalnych (zależnie od wprowadzonej lokalizacji). Damian Sałkowski opowiedział, jak zwiększyć siłę marki poprzez m.in. tworzenie relacji z blogerami.

Po kolejnej przerwie Karol Dziedzic odradzał pozycjonowanie wszystkich fraz na stronę główną i twierdził, że zamiast tego lepiej stworzyć kilka stron docelowych odpowiednich dla poszczególnych fraz, szczególnie jeśli chodzi o siedziby firmy w różnych miastach – każda powinna mieć osobną podstronę. W ostatnim wystąpieniu Radosław Kubera zapowiedział trochę apokaliptyczną wizję przyszłości Google, które od pewnego czasu obserwuje i uczy się rozpoznawać strony zapleczowe i za jakiś czas wprowadzi zmianę algorytmu, która uderzy właśnie w najsłabiej wykonane zapleczówki.