Site icon Memtor Marketing

Wreszcie wskaźniki odwiedzin na koncie AdWords

     Od początku października w Google Adwords można włączyć trzy nowe kolumny. Są to zaimportowane z Analytics dane dotyczące: współczynnika odrzuceń, średniej długości odwiedzin, ilości obejrzanych przez użytkownika podstron na witrynie.

Połączenie statystyk z obu serwisów powinno  ułatwić optymalizację kampanii oraz zwiększyć jej efektywność. Obserwując wyniki można teraz analizować co robi użytkownik po kliknięciu reklamy Adwords i wejściu na stronę. Po włączeniu nowych statystyk można na przykład porównywać wskaźnik klikalności CTR ze wskaźnikiem odrzuceń. Porównując dwa słowa kluczowe, można np. zauważyć, że słowo  z wysokim CTR, czyli na pierwszy rzut oka te, które powinno być efektywne, ma znacznie wyższy współczynnik odrzuceń niż inne słowo z niższym CTR – wcześniej zupełnie niedoceniane. Można wyciągnąć wnioski, że warto położyć nacisk na słowa o niższym CTR, ale o niższym współczynniku odrzuceń i  powodujące dłuższe odwiedziny na stronie. W praktyce powinno się to przełożyć na lepszą efektywność danej kampanii i więcej potencjalnych klientów dla reklamodawcy.

Źródła: http://support.google.com/adwords/bin/answer.py?hl=pl&answer=2617364

Exit mobile version