Content marketing to inaczej marketing treści. Jego istotą jest tworzenie wartościowych treści i umiejętne rozprowadzanie ich do konkretnej grupy odbiorców oraz potencjalnych klientów. Przekazane treści powinny być przydatne a sposób ich przekazu atrakcyjny, ciekawy i angażujący konsumenta. Chodzi o to aby  utworzyć stałą i długoterminową więź między firmą i odbiorcą, o ciągłą interakcję. Przekazy mają nie tylko formę tekstową, ale również multimedialną i wizualną, która coraz lepiej trafia do odbiorców. Z tego powodu Visual content marketing jest bardzo przyszłościowym narzędziem. Treści, które przekazuje ze względu na swoją formę są lepiej przyswajane, chętniej udostępniane, co wpływa znacząco na rozpoznawalność marki i jej zasięg. Jego zadaniem oprócz popularyzacji marek, jest również stworzenie podstaw do budowania widoczności w Google. Content marketing to klucz do sukcesu SEO.
Do najpopularniejszych form content marketingu można zaliczyć:
- poradniki
- artykuły sponsorowane
- ebooki
- artykuły eksperckie
- video
- webinary
- ikonografiki
W porównaniu do tradycyjnego marketingu, działania content marketingowe pozwalają uzyskać zainteresowanie trzykrotnie większej liczby konsumentów. Klient w coraz większym stopniu decyduje się na zakup danego produktu, na podstawie informacji na jego temat pochodzących z kilku źródeł. Z tego powodu content marketing jest przede wszystkim sztuką rozszyfrowania i zrozumienia potrzeb odbiorcy, a później jak najsprawniejszego zaspokojenia ich. Chodzi o to, by zaczął on pełnić istotną rolę w życiu konsumenta. Content marketing jest najbardziej powszechny i często stosowany w branży typu IT.
Treści content marketingowe są publikowane po pierwsze w Internecie, gdyż jest to w dzisiejszych czasach najważniejsze z mediów. To właśnie w Internecie firma musi aktywnie i prężnie funkcjonować. Ale content marketing zawiera w sobie treści tworzone poza Internetem. Między innymi w prasie, ulotkach, katalogach, książkach itd.
Stosowanie metody content marketingowej pozwoli na zbudowanie/umocnienie pozycji przedsiębiorstwa w świecie Internetu. Wpłynie  to z czasem na większą rozpoznawalność firmy na tle konkurencji. Dzięki czemu konsumenci będą zadowoleni, będą się angażować i przywiążą się do marki.
Podstawą content marketingu jest informacja. Informacja ta powinna być:
- unikatowa – wyróżniająca się na tle powszechnych treści,
- wiarygodna – potwierdzona przez zaufane źródła,
- zrozumiała – dla wszystkich,
- rzetelna – zgodna z faktami,
- praktyczna – mająca wykorzystanie w życiu,
- uniwersalna – dotycząca grupy, a nie jednostki,
- ekonomiczna – nie zabierająca zbyt dużo czasu i koncentracji,
- wartościowa – zawierająca sprawdzone newsy określonej dyscypliny,
- atrakcyjna – opatrzona w  elementy graficzne.
Ważne jest, aby dotrzeć do jak największej liczby osób z jak najlepszym przekazem, ponieważ najważniejsza jest jakość  Dystrybucja musi być duża, bo wtedy jest najskuteczniejsza. Z przeprowadzonych badań wynika, że największym zainteresowaniem cieszą się wśród content marketerów social media – aż 78%, na drugim miejscu plasują się portale internetowe (77%). Inne formy mają mniejszą popularność.
Content marketing zapewnia duże korzyści. Między innymi:
- zwiększy liczbę odwiedzin na stronie WWW firmy
- powiększy zasięg dotarcia informacji do konsumentów (np. publikacja artykułów na dużych stronach WWW i obecność w social mediach)
- uzyska stały kontakt z odbiorcami – dzięki social mediom
- zdobędzie opinię branżowego eksperta – rozpowszechniając sprawdzoną informację
- uzyska cenną bazę klientów
- otrzyma wysokÄ… pozycjÄ™ strony firmowej w wynikach wyszukiwania
- rozbuduje sprzedaż internetową
- powiększy zasięg docierania do potencjalnych klientów
- ograniczy wydatki przeznaczone na reklamę produktów, bądź usługi
- utworzy więź zaufania między firmą a konsumentem.
Marketing treści jest czymś, co się opłaca. Jest to ważna strategia, w którą warto jest zainwestować swój czas i pieniądze. Skuteczność marketingowa pojedynczych artykułów czy wpisów jest trudno oszacować, to konsekwentne publikowanie wartościowych i atrakcyjnych informacji przynosi bardzo dobre efekty biznesowe. Siła perswazji firmy i marki rośnie z każdą chwilą i oddziałuje na potencjalnego klienta, kształtując w nim konkretną postawę i lojalność wobec przedsiębiorstwa. I to wszystko przekłada się na wzrost zainteresowania reklamą, subskrypcją newslettera, udziałem w akcjach promocyjnych i konkursach, a przede wszystkim większą sprzedażą produktów.
Bibliografia:
http://eagleway.pl//strony/content_marketing.php#.Ul59C3idk7x
http://consider.pl/content-marketing-sprzedaz-wiedzy-i-argumentow/
Najnowsze komentarze