Loading
Memtor Marketing

Analiza

ANALIZA

Aby przygotować jak najlepszą strategię prowadzenia kampanii w Adwords, trzeba ustalić:

  • specyfikę działalności, czyli jaki jest podstawowy produkt lub usługa, którą będziemy promować;
  • cykl sprzedaży oraz czy występuje sezonowość sprzedaży – dla przygotowania odpowiedniego harmonogramu wyświetlania reklam (możemy bardzo dokładnie zaprogramować okresy nasilenia w wybranych okresach, dniach tygodnia, godzinach);
  • kim są odbiorcy – czy powinniśmy skierować reklamę na jakąś wybraną grupę demograficzną;
  • zasięg działalności, czyli w jakich lokalizacjach będzie emitowana reklama (jest to szczególnie ważne dla biznesów lokalnych lub gdy klient chce zainteresować swą usługą nowe rynki, np. zagraniczne – możemy wtedy ustawić wybrany język wyszukiwania);
  • cele marketingowe – w zależności od specyfiki działalności różnicują się cele, mogą nimi być zwiększenie sprzedaży, budowanie świadomości marki lub zdobywanie potencjalnych klientów (np. poprzez zwiększenie ilości nowych rejestracji w serwisie);
  • kim jest konkurencja, jak się reklamuje;
  • jakie były dotychczasowe formy reklamy i jaką miały skuteczność.

Powyższe działania są istotne przy rozpoczęciu współpracy, a cyklicznie należy dokonywać analizy, czy wyniki kampanii są zadowalające i spełniają postawione cele.

OPTYMALIZACJA

Cykliczna optymalizacja ma na celu poszukiwanie tych ustawień, rozwiązań, które należy eliminować lub osłabiać, oraz z drugiej strony tych, które należy eksponować. Kryterium oceny wynika z zakresu dostępnych danych oraz określonych celów. Podstawowe informacje to wyświetlenia, kliknięcia, koszt kliknięcia (CPC – cost per click), współczynnik klikalności (CTR – click through rate, czyli stosunek kliknięć do wyświetleń). Bardziej zaawansowane dane to współczynniki i koszty konwersji (zachodzące przy spełnieniu zdefiniowanych celów, np. dokona zakupu lub rejestracji, zapisze się na newsletter albo wyśle formularz z zapytaniem ofertowym). Jeszcze bardziej zaawansowane dane to zwrot z inwestycji w reklamę (ROI – return on investment) lub wartość klienta w czasie (LTV – life-time value).

Dbamy o promowanie najefektywniejszych rozwiązań przez typowanie najskuteczniejszych tekstów reklamowych, dobór odpowiednich słów kluczowych, ustalenie odpowiednich stawek, doradztwo w kwestii wyboru i optymalizacji stron docelowych.

RAPORTY

Wyniki kampanii reklamowej są rejestrowane przez system Adwords. Każdy klient ma dostęp do konta Google Adwords i/lub otrzymuje cykliczne raporty dotyczące skuteczności kampanii. W zależności od zapotrzebowania raporty są o różnym stopniu szczegółowości. Podstawowe informacje to koszty, ilości wyświetleń i kliknięć, średnia pozycja reklamy, wynik jakości, dane dotyczące konwersji (ilość, koszt, współczynnik).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *