Loading
Memtor Marketing

10 dobrych praktyk dla kampanii PLA

image title

Akademia Google PartnersDzisiaj odbyło się pierwsze ze szkoleń eksperckich Google AdWords w ramach Akademii Google Partners. Są to między innymi zaawansowane szkolenia stacjonarne oraz kursy online dotyczące Google Analytics, YouTube i reklamy wideo oraz comiesięczne hangouty nt. nowości produktowych. Oto najciekawsze informacje:

1. Trzymaj konto Merchant Center zawsze aktywne.
Sprawdzaj zakładkę Dashboard i ustaw powiadomienia mailowe.
2. Zapewnij wysoką jakość feedu w Merchant Center.
Sprawdzaj zakładkę Diagnostics i ewentualne błędy dotyczące feedu.
3. Umieść w feedzie unikalne identyfikatory produktu (atrybuty rekomendowane, np. GTIN).
Jakość PLA jest badana na poziomie indywidualnego produktu, stąd unikalny identyfikator może pomóc lepiej rozpoznać produkt i lepiej przypisać go do zapytania, dzięki czemu zwiększamy szanse na pokazanie produktu w reklamie.
4. Upewnij się, że najważniejsze wyszukiwane hasła znajdują się w tytułach właściwych produktów.
Sprawdzaj Raport Wyszukiwanych Haseł w AdWords, alternatywnie w Google Analytics – raport Search Terms (Analytics > Behaviour > Site Search > Search Terms) lub w Google Webmaster Tools (Google Webmaster Tools > Search Traffic > Search Queries)
5. Umieszczaj w feedzie dobrej jakości grafiki.
Zadbaj o wysoką jakość grafik (najlepiej przynajmniej 800×800 pikseli, maksymalnie 4MB).
6. Uzupełnij feed o atrybut Google Product Category lub Product Type.
7. Dodaj inne pomocne atrybuty do produktów w feedzie.
Przykładowo kolor czy rozmiar w przypadku odzieży, item group ID przydatny przy różnych wariantach tego samego produktu.
8. Zadbaj o dobrą ekspozycję produktów w wyszukiwarce.
W celu utrzymania dobrej widoczności produktów sprawdzaj regularnie benchmarki CPC i CTR, raport Auction Insights, symulator stawek oraz zakładkę „Wymiary”.
9. Wykorzystuj poprawnie priorytety kampanii.
Dostępne priorytety w ustawieniach kampanii PLA: niski, średni, wysoki.
10. Sprawdzaj trendy w wyszukiwaniach konsumentów w celu dostosowania własnych działań i kampanii.
Trendy: www.google.com/trends

Źródło zdjęcia: www.akademiagooglepartners.pl

4 thoughts on “10 dobrych praktyk dla kampanii PLA

  • admin

    Jubileo

    Można jeszcze optymalizować sam feed poprzez usuwanie zbędnych (słabo sprzedających się) produktów.

    Odpowiedz
    • admin

      Marek Olas

      Jak najbardziej, jak coś się nie sprzedaje, to warto usunąć. Ale gdy coś słabo się sprzedaje, to najlepiej ograniczyć stawkę.

      Odpowiedz
  • admin

    Bartosz Sobczyk

    Trzeba umieścić unikalne identyfikatory produktów czyli kody produktów lub inne wartości identyfikujące powiązane z poszczególnymi produktami w pliku z danymi, który przesyłany jest do Google Merchant Center:
    – Globalne Numery Jednostki Handlowej (GTIN) są podawane za pomocą atrybutu „gtin”. Do numerów GTIN należą kody UPC, EAN (w Europie), JAN (w Japonii) oraz ISBN;
    – numer katalogowy (MPN) jest podawany za pomocą atrybutu 'numer MPN' [mpn];
    – nazwa marki producenta jest podawana w atrybucie 'marka' [brand].

    Więcej informacji na temat specyfikacja pliku danych produktów dostępne na stronie: https://support.google.com/merchants/answer/188494

    Odpowiedz
  • admin

    Interaktywni.info

    Umieść w feedzie unikalne identyfikatory produktu (atrybuty rekomendowane, np. GTIN)?

    jak to zrobić>?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *