Loading
Memtor Marketing

10 najlepszych marketingowych książek: wybór na rok 2020

image title

Przygotowaliśmy dla Was listę 10 pozycji najbardziej według nas wartościowych książek o marketingu, by ten okres kwarantanny spożytkować jak najlepiej. Jesteśmy z Wami i życzymy miłej lektury!

1

Skuteczna reklama na Facebooku, Artur Jabłoński 

10 najlepszych marketingowych książek: wybór na rok 2020 1

To ubiegłoroczna głośna premiera. Książka była rozchwytywana przez agencje marketingowe i social media. W końcu wyszła spod ręki najbardziej cenionego szkoleniowca w dziedzinie reklamy na Facebooku. Autor zawarł w książce wiedzę, metody, przykłady, studia przypadków gotowe do wypróbowania w naszych kampaniach. Jeśli chcecie prowadzić kampanie na Facebooku i Instagramie, to obowiązkowa pozycja.

2

Księga Adsów 3.0’ – wydana przez agencję Social Tigers

10 najlepszych marketingowych książek: wybór na rok 2020 2

To pozycja niezwykle ceniona w branży i przez przedsiębiorców, którzy chcą wziąć reklamę w swoje ręce. Księga Adsów jest dostępna online. Jest aktualizowana 2 razy w roku. Co w niej znajdziemy? +40 lekcji (wciąż dodawane są nowe) – wszystko, czego potrzebujemy, aby samodzielnie tworzyć i analizować kampanie reklamowe na Facebooku. Po jej zakupie mamy bezterminowy dostęp do materiału oraz wszystkich aktualizacji i rozszerzeń.

3

Marketerzy kłamią. Potęga autentycznych historii w świecie kłamstwa, Seth Godin

10 najlepszych marketingowych książek: wybór na rok 2020 3

Autor tej pozycji wydał już 18 bestsellerów międzynarodowych. Przewrotnego tytułu Godin użył specjalnie, bowiem w książce jest mowa o mocy autentyczności i o tworzeniu historii przez marketerów. Sam autor, opisując tę książkę, wyznał: To ja kłamałem, nadając książce taki tytuł. Marketerzy nie kłamią. Oni tylko opowiadają historie. To konsumenci są kłamcami. Codziennie wmawiamy sobie nowe kłamstwa: że woda butelkowa smakuje lepiej i warto za nią przepłacać albo że ubrania naszej ulubionej marki są lepsze od innych. A marketerzy, cóż… po prostu dostarczają historie, które z własnej woli uznajemy za wiarygodne. Jaki z tego wniosek? Opowiedz dobrą i prawdziwą historię, a ludzie pokochają Twoją firmę i jej produkty.


4

Siła nawyku. Dlaczego robimy to, co robimy, Charles Duhigg

10 najlepszych marketingowych książek: wybór na rok 2020 4

Ta pozycja pomoże w zrozumieniu naszych zachowań, mechanizmów naszych wyborów. A jeśli je poznamy, w naszej marketingowej pracy lepiej będziemy mogli dostosować przekaz do grup docelowych. Zgłębimy tajniki docierania do naszych odbiorców – w taki sposób, aby wybrali właśnie nas.

5

Nowe zasady marketingu i PR, Scott David Meerman

10 najlepszych marketingowych książek: wybór na rok 2020 5

Jedna z najbardziej wpływowych książek w branży. Autor redefiniuje pojęcia marketingu i PR-u do współczesnego świata, w którym rządzi konsument i przekaz online. Jak skutecznie poruszać się w internetowej codzienności i przekonać do siebie klienta? W skrócie to poradnik – co i jak robić – nie tylko dla marketerów, ale dla samych przedsiębiorców.

6

Jak marki stają się ikonami, Douglas B. Holt

10 najlepszych marketingowych książek: wybór na rok 2020 6

Ta książka to fantastyczna inspiracja. Jeśli chcemy brać przykład z sukcesów innych, warto zwrócić się ku najlepszym. Co sprawiło, że marki, takie jak Nike, Volkswagen, osiągnęły taką rozpoznawalność i swoich zwolenników, którzy identyfikują się z nimi? W książce autor przeanalizował najbardziej wpływowe marki i ich ścieżki sukcesu. Do czego doszedł? Musisz przeczytać!

7

Potęga irracjonalności. Ukryte siły, które wpływają na nasze decyzje, Dan Ariely

10 najlepszych marketingowych książek: wybór na rok 2020 7

Ta lektura pozwoli odkryć świat emocji. Jak one stoją za naszymi decyzjami, co je prowokuje? Jak kreować i wywoływać pożądane emocje w przekazach marki? Ale też jak dostosować komunikację do danych emocji, które będą sprzyjać podjęciu danych decyzji? Wiedza niezbędna dla każdego marketera. Ta pozycja jest wstępem do ekonomii behawioralnej, a to w branży marketingu podstawa.

8

Nie każ mi myśleć, Steve Krug

10 najlepszych marketingowych książek: wybór na rok 2020 8

Mówi się o niej, że to lekcja pokory. Dlaczego? Książka jest o zachowaniach ludzi w internecie i o tym, dlaczego są one inne niż się spodziewamy. Odpowiedź czeka na Was na jej kartach.

9

Godzina dziennie z Web Analytics: stwórz dobrą strategię e-marketingową, Avinash Kaushik

10 najlepszych marketingowych książek: wybór na rok 2020 9

Książka spod pióra prawdziwego eksperta w dziedzinie analizy danych, nie tylko tych internetowych. Bez względu na to, z jakimi wykresami mamy do czynienia, ta książka pozwoli nam sprawnie przejść przez ich labirynty.

10

Zakamarki marki, Paweł Tkaczyk

10 najlepszych marketingowych książek: wybór na rok 2020 10

Na koniec naszej listy – co nie znaczy, że jest mniej ważna – książka naszego polskiego autora – Pawła Tkaczyka. Nikomu z branży nie trzeba go przedstawiać, ale jeśli nie czytaliście tej książki, to nie ma co zwlekać. Osoby zaawansowane ugruntują swoją wiedzę, a dla początkujących będzie to solidna dawka niezbędnych wiadomości. 

A Wy jakie książki polecacie? Podzielcie się swoimi typami w komentarzach!

One thought on “10 najlepszych marketingowych książek: wybór na rok 2020

  • Paweł Tkaczyk

    Dzięki wielkie za ujęcie w zestawieniu 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *