Pozycjonowanie SEO

Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google (SEO). Poznaj naszą szczegółową ofertę i to, co nas wyróżnia.

Uskrzydlimy Twój biznes

Pozycjonowanie w wyszukiwarce

Jak?

Efektywnym pozycjonowaniem strony internetowej, lub Twojego sklepu online. Zależnie jak działasz, zaproponujemy stosowną strategię pozycjonowania. Jeśli działasz na ogólnopolską skalę zajmiemy się pozycjonowaniem szerokim, w przypadku oferty skierowanej regionalnie to będzie lokalna strategia. Zaczynamy od audytu technicznego i optymalizacji najważniejszych mankamentów, a następnie wyznaczania strategii zdobywania linków.
UZYSKAJ BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ Z INDYWIDUALNĄ OFERTĄ

Czym jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron to działania skierowane na osiągnięcie jak najwyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwarek internetowych. Pozycjonowanie zamiennie funkcjonuje także pod angielskim skrótem SEO – Search Engine Optimization. Jak pozycjonowanie witryn www jest ważne, możesz się przekonać na własnym przykładzie. Pomyśl, jak Ty szukasz informacji w wyszukiwarce? W jakie pozycje klikasz?

SEO - pozycjonowanie stron www

Dlaczego możesz nam zaufać?

Specjaliści

Wykwalifikowani specjaliści SEO z długim, nawet 15-letnim doświadczeniem.
Możesz być pewien, że Twoją usługą zajmiemy się profesjonalnie, gwarantując najwyższy standard obsługi.

Wstępny bezpłatny audyt strony
Rozumiemy, że wybór agencji pozycjonującej powinien być dobrze przemyślany. Od tego jak agencja prowadzi swoje działania w dużej mierze zależy sukces Twojej firmy! Bezpłatnie przed rozpoczęciem działań wykonujemy audyt na podstawie, którego przygotowujemy wstępną propozycję działania. Abyś miał rzetelny przykład do podjęcia dobrej decyzji.

Audyt
Indywidualna oferta

Indywidualnie przygotowana oferta
Indywidualne podejście do Klienta i specyfiki branży, w jakiej działa, jest decydujące o skuteczności usługi. W tej kwestii nie ma wyjątków. Każde słowo, jakie wybieramy do ma wpływ na pozyskiwanie zainteresowanych ofertą użytkowników.

Brak długoterminowej umowy – miesięczny okres wypowiedzenia
Wyznajemy zasadę, że jeśli za naszymi usługami stoi ugruntowana wiedza, umiejętności i wieloletnie doświadczenie tak skuteczność prowadzonych przez działań zapewnia nam Klientów, a nie restrykcyjne umowy, czy obciążenia finansowe za ich wcześniejsze zakończenie.

Termin umowy
Rozliczenie

Dogodna forma rozliczenia
Proponujemy opłatę abonamentową oraz rozliczenie za wyniki w postaci pozycji dla wybranych słów kluczowych. W domyślnej ofercie kwota abonamentu jest zmienna – maleje z każdym miesiącem. Zwykle maleje o 10% swojej pierwotnej wartości; gdy na początku współpracy wynosi 100% po 10 miesiącach wynosi 0 zł. Z każdym miesiącem też nasze wynagrodzenie za osiągnięte efekty zwiększa się opiera się na rozliczeniu za osiągnięte pozycje. Możemy zaproponować także rozliczenie za wzrost ruchu na stronie internetowej.

Cykliczne raporty z rankingiem wypracowanych pozycji
Każdy klient otrzymuje raporty o pozycjach, dodatkowo ma założone konto w Search Console, gdzie może na bieżąco śledzić postępy. Pomagamy także w konfiguracji Analytics jeśli nie jest stworzone lub poprawnie ustawione. W wersji premium lub zlecenia konkretnych działań przesyłamy na koniec miesiąca wykaz wykonanych prac.

Raport
Opiekun

Indywidualny opiekun dostępny do Twojego kontaktu
Oprócz samych efektów liczy się także dobra i płynna współpraca. Dlatego z naszego zespołu przydzielamy eksperta, który indywidualnie zajmie się Twoim projektem. Zawsze możesz się z nim skontaktować 🙂

Poznaj realne korzyści z pozycjonowania

Korzyści

Większa widoczność w wyszukiwarce – pozycjonowanie to proces długofalowy, na efekty trzeba chwilę poczekać, z czasem efekty ujawniają się w pełni. Każdy miesiąc konsekwentnie realizowanych działań przybliża do pozycji top w wyszukiwarce.

Większa rozpoznawalność i lepsza ranga Twojej firmy w oczach potencjalnych klientów. Pozycjonowanie umacnia branding Twojej marki, wpływa na budowanie jej świadomości i wpływa na pozytywne ocenę użytkowników.

Rozpoznawalność marki
Ruch

Wzrost bezpłatnego ruchu na stronie – w procesie pozycjonowania trafność wyszukiwanych fraz przyczynia się do sprowadzania na stronę ruchu wysokiej jakości. Poprzez odwiedziny osób zainteresowanych w sposób naturalny wzrasta też wskaźnik konwersji/sprzedaży.

Wzrost dochodu firmy – dzięki skierowaniu ruchu osób z potencjałem zakupowym do Twojej strony, realnie wzrasta sprzedaż i Twój dochód.

Dochody
Optymalizacja

Lepsza optymalizacja i wydajność Twojej strony – optymalizujemy Twoją stronę, analizując ruch potencjalnych klientów i dostosowując poszczególne sekcje, tak aby poruszanie się na niej było jak najbardziej intuicyjne i ułatwiało finalizację zlecenia.

ZDOBYWAMY NAJWYŻSZE NOTY

Dziękujemy naszym Klientom za możliwość realizacji wspaniałych projektów i podejmowania wyzwań, w których mogliśmy się wykazać i poczuć satysfakcję.
Wolimy działać niż mówić o sobie, dlatego w ocenie naszej pracy oddajemy głos Klientom.

Opinie Facebook i Google

Stopień do jakiego mogę stworzyć relację, która wspiera wzrost innych jako oddzielnych jednostek, jest miarą wzrostu, jaki uzyskałem w sobie.” – CARL ROGERS

Nasze działania w usłudze pozycjonowania

Pozycjonowanie to długofalowy proces. Na naszą usługę składają się wszystkie istotne obszary, także te nieoczywiste. A oto rodzaje działań SEO:

POZYCJONOWANIE SZEROKIE

Pozycjonowanie szerokie

Opiera się na tzw. długim ogonie, inaczej long tail. Polega ono na pozycjonowaniu strony na wielowyrazowe frazy kluczowe, zawierające trzy i więcej słów. Dla przykładu, jeśli użytkownik wie, jakich butów szuka może wpisać: męskie buty na zimę ze skóry naturalnej, brązowe i dodać np. jeszcze nazwę marki lub rozmiar. Wówczas pozycjonowanie szerokie pozwala na widoczność strony w wynikach wyszukiwania na setki różnych fraz. Ze względu na mnogość pokazujących się wyników, precyzowanie wyszukiwania pozwala na ich selekcję, co ułatwia użytkownikowi znalezienie tego, czego dokładnie potrzebuje. Jest to zjawisko bardzo popularne, którego nie należy pomijać dbając o dobrą pozycję w wyszukiwarce.

Co wyróżnia pozycjonowanie szerokie?
  • Szybsze efekty – im bardziej precyzyjne wyszukiwanie, tym mniejsza konkurencja. Posiadając sklep z męskimi butami wykonanymi z naturalnej skóry, naszą konkurencją nie są już wszystkie ‘sklepy obuwnicze lub sklepy z obuwiem męskim’, tylko wyspecjalizowane sklepy, których oferta jest zbliżona do naszej. Wpływa to na większą efektywność działań SEO.
  • Lepsza konwersja – stosowanie określeń doprecyzowujących wyszukiwanie wiąże się z większym zainteresowaniem danym produktem lub usługą. Użytkownicy już wiedzą, czego szukają. Stoją tylko przed wyborem najlepszej oferty. Dzięki pozycjonowaniu zwiększamy szanse, że zdecydowani użytkownicy trafią do nas.
  • Bieżące zwiększanie ilości pozycjonowanych fraz – pozycjonowanie to proces długofalowy i w przypadku pozycjonowania szerokiego możemy na bieżąco aktualizować zasoby pozycjonowanych fraz.

POZYCJONOWANIE LOKALNE

Pozycjonowanie lokalne

Jeśli Twoja oferta jest dostępna w określonej lokalizacji, np. mieście lub województwie, wtedy pozycjonowanie lokalne zdecydowanie zwiększy Twoje szanse na pozyskanie nowych zapytań. Pozycjonując Twoją firmę na branżowe frazy w połączeniu z nazwami identyfikującymi lokalizacje. Dzięki pozycjonowaniu z geolokalizacją Twoja oferta będzie przodować wśród zainteresowanych klientów, którzy są w Twojej okolicy. Im mniejszy dystans użytkownika pomiędzy Tobą a użytkownikiem, tym większa szansa, że trafi do Ciebie. Tylko pozwól się znaleźć z pomocą lokalnego SEO.

Co wyróżnia pozycjonowanie lokalne?
  • lepsza trafność w wynikach wyszukiwania, co wpływa na większą efektywność budżetu,
  • wyższa konwersja – użytkownicy, którzy są w pobliżu z większym prawdopodobieństwem skorzystają z Twoich usług,
  • popularność – możesz stać się firmą rozpoznawaną lokalnie,
  • wyróżnienie na tle lokalnej konkurencji,
  • budowanie wizerunku rzetelnej i godnej zaufania firmy,
  • zwiększenie sprzedaży oferowanych usług i produktów (nie tylko online),
  • konkurowanie z dużymi firmami przy mniejszych kosztach promocji,
  • zadowalający zwrot z poniesionej inwestycji.

Zobacz, jak może wyglądać pozycjonowanie regionalne dla Twojej firmy:

Naturalnie rozwiniemy Twój biznes lokalny, Zdobywaj pozycje, ruch na stronie internetowej, przewagę nad konkurencją, nowych klientów i pomnażaj przychody.

Jak wygląda pozycjonowanie lokalne stron?

Pozycjonowanie lokalne SEO to szereg działań na stronie (onsite) i poza nią (offsite) mający na celu podniesienie widoczności witryny w rankingu wyszukiwań Google dla określonych fraz kluczowych w obrębie konkretnej lokalizacji. Użytkownik, który wpisze w wyszukiwarkę na przykład tłumacz przysięgły Śląsk czy psycholog Kraków otrzyma listę adresów stron internetowych firm prowadzących tego rodzaju działalność w wybranym regionie/mieście.

Jak geolokalizacja wpływa na wyniki wyszukiwań?

O pozycji strony internetowej w rankingu wyszukiwań Google decyduje wiele czynników. Na część z nich mamy wpływ, natomiast to, w jaki sposób Google dostosowuje wyniki wyszukiwań do konkretnego użytkownika jest poza naszą kontrolą. Im większa odległość firmy od osoby poszukującej informacji w sieci, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że witryna pojawi się na liście wyników wyszukiwań. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza w przypadku wyszukiwania mobilnego, gdzie ustalenie dokładnej lokalizacji użytkownika przez Google jest bardzo łatwe.

Wyszukiwarka Google - wyniki lokalne
Wyszukiwarka Google - wyniki lokalne desktop
Dla kogo będzie dobre pozycjonowanie lokalne?

Strategia pozycjonowania musi być dobrze przemyślana zwłaszcza w przypadku bardzo konkurencyjnego rynku. Przedsiębiorstwa posiadające oddziały w różnych częściach kraju jak i sklepy specjalizujące się w sprzedaży internetowej na terenie Polski, będą raczej pozycjonowane na frazy ogólne, które umożliwią im dotarcie do szerszego grona klientów. Miejsce, z którego zakupiony towar zostanie wysłany, ma tutaj drugorzędne znaczenie, jeżeli brak w nim możliwości odbioru osobistego. Z tego powodu nie warto angażować się w promocję biznesu w miejscach, gdzie nie świadczy się swoich usług.

Pozycjonowanie regionalne jest szczególnie polecane w przypadku przedsiębiorstw działających na lokalnym rynku. W przypadku małych firm i sklepów stacjonarnych pozyskanie uwagi klientów znajdujących się w pobliżu fizycznego adresu działalności jest kluczowe. Ich największą zaletą jest bliskość i możliwość osobistego kontaktu klienta ze sprzedawcą. Pozycjonowanie lokalne umożliwia nawet małym przedsiębiorstwom konkurowanie z ogólnopolskimi firmami na terenie wybranego miasta, dzielnicy, województwa czy regionu.

W jaki sposób promować lokalną firmę w internecie?

Podejmowane działania mają wiele wspólnego z klasycznym i szerokim pozycjonowaniem, jednak świadczenie usług i sprzedaż na ograniczonym terenie wiąże się z odpowiednim doborem fraz kluczowych. Pozycjonowanie strony internetowej lokalnej firmy na frazy ogólne jest rozwiązaniem, które nie da oczekiwanych rezultatów, ponieważ naszą grupą docelową są konsumenci szukający usług w danej okolicy. Takie osoby często wpisują w wyszukiwarkę Google frazy typu usługa + lokalizacja, przez co odszukanie pobliskich firm jest dużo prostsze.

Ogólne frazy kluczowe są wyszukiwane dużo częściej, przez co są droższe i konkurują z większą ilością serwisów internetowych o wyższą pozycję w rankingu wyszukiwań. Dlatego lokalnym przedsiębiorcom zalecamy promowanie działalności w sieci łącząc frazy kluczowe z nazwą lokalizacji. Przełoży się to na wyższą pozycję zapytań związanych z danym regionem i pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji, przy mniejszych kosztach.

Naszym klientom prowadzącym gabinet stomatologiczny w Warszawie sugerujemy następujące frazy podobne do tych jak dla gabinetu dentystycznego:

stomatolog Warszawa – 6 600 wyszukiwań miesięcznie
dentysta Warszawa – 5 400 wyszukiwań miesięcznie
stomatolog Mokotów – 480 wyszukiwań miesięcznie *

Google Trends

Warto również zdecydować się na wyrażenia bardziej konkretne, zatem złożone i rzadziej używane, tzw. frazy „long tail” (z długiego ogona), które jeszcze dokładniej określą ofertę i precyzyjnie dotrą do grupy zainteresowanych osób. W przypadku gabinetu stomatologicznego we Wrocławiu można wybrać słowa kluczowe takie jak:

leczenie kanałowe Wrocław – 170 wyszukiwań miesięcznie
wybielanie zębów Wrocław – 720 wyszukiwań miesięcznie *

* dane z Planer słów kluczowych Google na dzień 18.11.2019 r.

Dlaczego warto zadbać o wizytówkę w Google Moja firma?

Coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych podczas wyszukiwania informacji potrzebnych tu i teraz, w danej chwili i miejscu. Z tego powodu lokalne pozycjonowanie nie może pomijać obecności w Google Maps. Dzięki odpowiednio wypromowanej wizytówce w Google Moja Firma, klient poszukujący miejscówki w okolicy otrzyma lokalizację i informacje jej na temat. Znajdzie adres, numer telefonu, godziny otwarcia, kategorię, opis działalności, opinie, zdjęcia wystroju lub oferowanych towarów czy usług. Wizytówka Google Moja Firma wyświetla się zarówno w wynikach wyszukiwania jak i Mapach Google. Zainteresowana osoba będzie mogła bardzo szybko za pomocą zaledwie jednego kliknięcia umówić się na wizytę, wybrać najkrótszą drogę do restauracji lub zapoznać się z opiniami innych klientów na temat jakości świadczonych usług. Kolejnym bardzo ważnym krokiem jest aktywne pozyskiwanie opinii. A te mają bezpośredni wpływ na wynik finansowy. Biznes bez opinii jest traktowany z nieufnością. Wysokiej jakości opinie i interakcja użytkowników z nimi podniosą widoczność. Lepsza pozycja wizytówki w mapach, to większa szansa na wyróżnienie się oraz wysoka pozycja w czołówce wyników wyszukiwań.

Wyszukiwarka Google - Memtor Marketing
NAP (name address phone)

Dane teleadresowe wzmacniają i uwiarygadniają firmę działającą lokalnie. Dla wyszukiwarki ma to szczególną wartość, gdy te informacje znajdują potwierdzenie w kluczowych miejscach: na stronie w danych strukturalnych, w wizytówce Google, w katalogach, w których firma jest wpisana.

Na czym polega strategia pozycjonowania lokalnego?

Na samym początku niezbędny jest precyzyjny dobór słów kluczowych (keyword research), dzięki któremu dotrzemy do użytkowników szukających naszych produktów i usług w danej lokalizacji. Trzeba dobrze opisać profil działalności. W kolejnym etapie przeprowadzony zostaje audyt SEO. W efekcie powstaje lista niezbędnych zmian strony pod kątem optymalizacji treści i aspektów technicznych obejmująca: rozbudowę opisów, umieszczenie słów kluczowych, poprawę wydajności strony, eliminację błędów struktury hipertekstowego języka (HTML), poprawę szybkości wczytywania witryny, dostosowania do urządzeń mobilnych czy modyfikacja nawigacji.
Ważne jest także posiadanie wizytówki w Mapach Google i zamieszczenie jej wraz z lokalizacją przedsiębiorstwa na firmowej stronie internetowej. Jednym z etapów działań jest postaranie się o linki do witryny na serwisach związanych z regionem, którego dotyczy pozycjonowanie.

Należy pamiętać, że duży udział w wyszukiwaniach mają urządzenia mobilne – ich ogólny udział znacząco przekroczył 50% w ostatnim czasie, a jeśli chodzi o wyszukiwania lokalne to jest jeszcze wyższy. Użytkownicy na telefonach i tabletach wyszukują oferty w okolicy, potrzebnej tu i teraz, takiej jak kawiarnia, kiedy jest potrzeba zaprosić właśnie poznaną dziewczynę lub mechanika samochodowego, gdy zdarzyła się nagła awaria na drodze do domu. Wyniki jednego z badań pokazują, że ponad 50% osób wyszukujących lokalnie za pomocą smartfona i 34% osób używających do tego celu tabletu odwiedza tradycyjny sklep w ciągu jednego dnia. Nic dziwnego że ważne jest dostosowanie strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Uwagę należy zwrócić na szybkość ładowania strony lub komfort korzystania na małych dotykowych ekranach.

Koszty pozycjonowania stron www

Są ogólne procedury działania, ale każdy projekt różni się i wymaga indywidualnego podejścia do pozycjonowania. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu wiemy, jak dopasować usługę do jego specyfiki lokalnego rynku.

Na cenę pozycjonowania ma wpływ wiele czynników. Duże znaczenie ma branża, konkurencyjność, jakość strony www i dotychczasowa historia działań marketingowych online.
Jeżeli chcesz zwrócić uwagę klientów i zostać zauważonym na lokalnym rynku, zapraszamy do kontaktu. Z chęcią przedstawimy naszą ofertę w formie niezobowiązującej wyceny.

Kampania reklamowa Google Ads

4 na 5 konsumentów deklaruje, że chciałoby oglądać reklamy dostosowane do miejsca swojego pobytu (źródło), 59% konsumentów uważa reklamy mobilne za przydatne, a 56% użytkowników smartfonów przyznaje, że obejrzenie reklamy zainspirowało ich do rozpoczęcia wyszukiwania (źródło). Dlatego warto również prowadzić kampanie reklamowe, które można precyzyjnie kierować na lokalizację i urządzenia używając w nich rozszerzeń połączeń i lokalizacji.

POZYCJONOWANIE SKLEPÓW ONLINE

Pozycjonowanie sklepów online

Po dokonanej analizie Twojego asortymentu, zidentyfikowaniu kluczowych produktów pod względem zapytań w wyszukiwarce, wykorzystujemy je do uzyskania jak najwyższych pozycji. Niwelujemy błędy, które mogą przeszkadzać w wyszukiwaniu produktów. Pozycjonowanie sklepu internetowego generuje większy ruch i realnie przyczynia się do poprawy wyników sprzedażowych.

OPTYMALIZACJA STRONY WWW

Optymalizacja strony www

Jest ona bardzo istotna w procesie pozycjonowania. To pierwszy krok, jaki wykonujemy rozpoczynając współpracę. Poprawiamy wydajność strony, jakość treści pod pożądane frazy. Dobra optymalizacja strony internetowej to podstawa właściwego indeksowania przez roboty wyszukiwarki. Jeśli w kodzie strony brakuje istotnych elementów lub nie są one poprawnie wypełnione tracimy szansę na wyświetlenie swojej oferty potencjalnemu klientowi.

Optymalizacja strony internetowej to złożony i kluczowy proces dla efektywności działań skierowanych na widoczność w wyszukiwarce. Polega na dostosowaniu i edycji zarówno tekstu na stronie, jak i kodu źródłowego dla właściwego odczytania przez algorytm wyszukiwarki i wysokiej ich oceny pod kątem adekwatności na zapytania wyszukiwarki.

Poprawki związane z optymalizacją strony skutkują lepszą jakością strony, większym nasyceniem fraz kluczowych, usunięciem błędów i ewentualnych braków. Sama optymalizacja przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie oraz dzięki niej strona i karta produktu jest bardziej przyjazna dla użytkownika, który jest nim zainteresowany. Naturalnie optymalizację strony zaczynamy od strony głównej, kolejno przechodząc od najważniejszych podstron.

PORCJA WIEDZY Z PODSTAWOWYMI ELEMENTAMI WYMAGAJĄCYMI OPTYMALIZACJI STRONY INTERNETOWEJ POD KĄTEM POZYCJONOWANIA

Sekcja head

Dedykowane znaczniki dla tytułu i opisu stanowią wizytówkę strony, dzięki nim możemy się wyróżnić na tle pozostałych wyników wyszukiwania. Tytuł odpowiada za kategorię tematyczną danej strony a opis pełni funkcję przekonującą użytkownika do wejścia na nią. Dostosowanie znaczników do robotów wyszukiwarki pozwala na synchronizację tematyki danej strony z frazami dla niej kluczowymi.

Meta-title

Tytuł powinien być unikatowy i precyzyjnie odnosić się do zawartości danej strony. Obecność w nim słów kluczowych jak i trafność ich dobru jest niezwykle ważna. Tytuł różni się w zależności od kategorii strony i np. tytuł strony głównej powinien być sformułowany z ogólnych fraz kluczowych, które odnoszą się do istoty całej strony – specyfiki jej działalności. Podstrony natomiast powinny mieć w tytule frazy zawierające usługę, produktu i jego cechę charakterystyczną. Wyszukiwarka Google posiada limit w ilości wyświetlania znaków tytułu, dlatego nie powinien być on dłuższy niż 60 znaków. W tytułach sprawdza się stosowanie nazwy własnej firmy, marki, kolekcji, podkreśla to jej indywidualność i zwiększa rozpoznawalność.

Cechy poprawnego tytułu pod SEO:

  • niepowtarzalność w obrębie strony
  • zawartość fraz kluczowych
  • precyzyjność
  • długość maksymalna 55-60 znaków
  • zawartość nazwy własnej: firmy, marki, linii produktowej

Meta-description

Naturalnie tytuł jest dla wyszukiwania najważniejszy, ale to opis stanowi funkcję perswazyjną – zachęcającą użytkownika do odwiedzin. Opis powinien zawierać minimum 140 znaków. W opisie należy zawrzeć najważniejsze informacje, jakie można znaleźć na danej stronie, np. cechy produktu, opis usługi oraz wyrażenie wzywające do działania np. „Przekonaj się o naszej skuteczności”. Popularnie jest ten zabieg określany skrótem z j. angielskiego CTA – Call to Action. W przypadku, gdy nie uzupełnimy opisu zostanie on automatycznie zaczerpnięty z treści na stronie. Wówczas tracimy szansę na jego zachęcający wydźwięk.

Cechy poprawnego opisu pod SEO:

  • zawartość najistotniejszych informacji, jakie znajdziemy na danej stronie
  • wezwanie do działania tzw. CTA
  • optymalna długość to 140-160 znaków

Na co zwrócić uwagę w następnych krokach optymalizacji strony?

Pamiętajmy o tym, bym strona była jak najbardziej intuicyjna i by pozwalała na bezproblemowe odnalezienie przez użytkownika potrzebnych informacji. Optymalizacja strony ułatwia poprawne zindeksowanie jej elementów przez roboty wyszukiwarki, co wpływa na trafność wyszukiwania. Ważna jest weryfikacja, czy dozwolone na witrynie jest jej indeksowanie oraz rejestrowanie przez znacznik meta-robots lub plik robots.txt działań takich jak np. wejście na daną podstronę. Następnie należy zweryfikować, czy znaczniki canonical zostały prawidło zaimplementowane. Canonical i meta robots znajdują się w kodzie źródłowym w sekcji head. Trzeba zwrócić także uwagę na duplikowanie podstron, których treści nie są zbytnio wartościowe, ponieważ może to mieć negatywny wpływ na rangę w wynikach wyszukiwania.

Meta-tag robots

Użycie tego znacznika o wartości noindex umożliwia indeksowanie poszczególnych adresów URL w serwisie. Nie stanowi to blokady przed wejściem na stronę dla robotów. W tym celu należy odblokować serwis w pliku robots.txt. Wówczas roboty wyszukiwarki trafiając na znacznik ‘noindex’ powinny nie wyświetlać jej w wynikach wyszukiwania.

Przydatne polecania znaczników:

→ index, follow – indeksuj stronę, podążaj za linkami
→ noindex, follow – nie indeksuj strony, podążaj za linkami
→ noindex, nofollow – nie indeksuj strony, nie podążaj za linkami wewnętrznymi.

Wybór zastosowanego polecenia zależy od podstrony. Gdy nie jest uzupełniony znacznik meta robots w sekcji head, zindeksowana zostanie automatycznie cała treść strony.

Plik robots.txt

To alternatywny sposób na blokowanie adresów URL Plik jest w głównym katalogu na witrynie. Stosując polecania allow/disallow możemy dostosować blokowanie określonych elementów witryny do indeksacji, np. tych w szczególności nie zawierających sekcji head jak grafik, plików stylu CSS lub nawet całych katalogów. Gdy blokujemy kluczowe grafiki lub skrypty musimy pamiętać, że ma to wpływ na skuteczność renderowania całości strony. W rezultacie osłabia to pozycjonowanie strony, na którym nam zależy. Za pomocą pliku pliku robots.txt możemy zdefiniować typ robotów internetowych, mających dostęp do witryny.

Jakie instrukcje są stosowane w pliku robots.txt?

user-agent – wyraża nazwę lub grupę botów, dla których mają zostać wykonane instrukcje zastosowanie * wskazuje na wszystkie dostępne boty
allow – zezwala na wejście bota na stronę, katalog na serwerze, konkretny adres lub typ plików
disallow – zabrania na wejście bota
sitemap – wyznacza mapę witryny

Praktyczne przykłady zastosowania pliku robots.txt

1. Podczas tworzenia strony – jeśli nie chcemy jej pokazywać przed oficjalnym oddaniem prac.
2. Ograniczenie udostępniania strony dla wybranych botów np. strona może być widoczna tylko dla robotów wyszukiwarki Google.
3. Ze względów na indywidualne znaczenie poszczególnych plików jak np. autorska ścieżka dźwiękowa lub prywatne zdjęcia.

Jeśli nie zamierzamy czegokolwiek blokować wystarczy nie zamieszczać pliku robots.txt lub dodać go tylko w podstawowej konfiguracji.

Co oznacza canonical i do czego służy?

Canonical wskazuje podstawową wersję dokumentu, czyli stronę, z której zawartość została z jakiegoś powodu skopiowana i zduplikowana. Mieści się w sekcji head dokumentu HTML. To tag wskazujący adres URL do oryginalnej wersji podstrony, z której powielona jest treść. Jest on używany, gdy dwie podstrony posiadają ten sam tekst, a mają różne adresy URL. Uwzględnienie tej informacji w kodzie, pozwala robotom zidentyfikować ważniejszą podstronę. Należy tutaj zwrócić uwagę na poprawność dodania znacznika, ponieważ niewielki błąd może negatywnie wpłynąć na proces indeksacji.

Innymi sposobami, na które trzeba zwrócić uwagę podczas optymalizacji strony są nagłówki HTTP oraz instrukcje w pliku serwerowym .htaccess.

Zawartość treści

Treści na stronie www mają znaczący wpływ na proces pozycjonowania. Nazwy podstron i ich nagłówki, opisy kategorii, wpisy blogowe, czy opisy produktów. Ważne poza nasyceniem tekstów frazami kluczowymi są grafiki i materiały wideo. Powinniśmy zadbać o ich indywidualne opisy na naszym dysku.

Jak poprawić pozycję w Google? TOP 5 zasad. Możesz zrobić to sam!

#1. Zasada: Nie kopiuj treści

Zadbaj o autentyczne, indywidualnie przygotowywane treści. Kopiowanie poza wizualnym wypełnieniem strony nie przynosi żadnych korzyści. Kopiowanie cudzych treści jest nielegalne, z czym walczy Google. Dlatego stosując tę praktykę narażamy się na zbanowanie przez Google i pominięcie w wynikach wyszukiwania naszej strony. Ponadto jeśli zostanie to zgłoszone jako naruszenie praw autorskich możemy mieć prawne problemy. Podsumowując kopiując treści od innych nic nie zyskujemy a jeszcze narażamy się na poważne problemy.

#2. Zasada: Twórz wartościowe treści

Im więcej tekstu, tym lepiej dla pozycjonowania? Otóż niekoniecznie. Liczy się przede wszystkim jego jakość i nasycenie frazami kluczowymi. Twórzmy treści z myślą i szacunkiem dla użytkowników. Czy oni wrócą na naszą stronę, jeśli w artykule lub opisie oferty 75% było tzw. „laniem wody”, a można by było wszystko zawrzeć w kilku zdaniach? Użytkownik poczuje się oszukany, poczuje, że marnowany jest jego czas i nie będzie odbierać nas jako wartościowego i poważnego źródła informacji. Każdy z nas jest konsumentem, dlatego jeśli to my mamy coś do zaoferowania, podzielenia się zróbmy to w taki sposób, w jaki sami chcielibyśmy to otrzymać, doświadczyć. Skupmy się na przydatnych informacjach w przystępnej formie. Pamiętaj, że treści powinny pomóc użytkownikowi stać się Twoim klientem. Dzieląc się merytoryczną wiedzą, poradami i przydatnymi informacjami zapewniamy użytkownikowi to, czego potrzebuje w naszej przestrzeni, i nie musi szukać dalej np. u konkurencji…

#3. Zasada: Używaj słów, które mają moc

Tworząc treści, przemyśl dokładnie, jakich słów zawartość w tekście wpłynie na pozycjonowanie. Stwórz bazę słów kluczowych i z nich wybierz te, które najlepiej tematycznie odnoszą się do tekstu, który chcesz przygotować. Pamiętaj jednak, aby używać fraz naturalnie, w zgodzie z poprawnością językową i kontekstem tekstu. Wyrazy bliskoznaczne pomogą nam unikać powtórzeń, które w tekście nie wyglądają dobrze i obniżają skuteczność tekstu względem pozycjonowania. Frazy kluczowe stosujmy odmieniając je w różnych przypadkach zależnie od kontekstu. Wówczas nie będą one rażące, tylko naturalnie wplecione w treść.

#4. Zasada: Zawsze bądź na tropie

Jeden z głównych problemów jest to, o czym pisać na stronie internetowej. Jeśli prowadzisz już swój biznes przez pewien czas, zapytania ludzi są skarbnicą tematów, które warto poruszyć. Dzieląc się przydatną wiedzą, budujesz wizerunek eksperta w swojej branży. Czym ze swojej branży mógłbyś się podzielić, o czym opowiedzieć? Pokaż i omów zastosowanie i właściwości swoich produktów. Napisz case study, o tym jak Twoje usługi pomogły innym się rozwijać. Dziel się aktualnościami i trendami ze swojej branży. Jeśli nadal będziesz mieć problem z poszukiwaniem tematów wyszukiwarka Google jest świetnym narzędziem. Zacznij wpisywać wyrażenia, pomysły na tematy i zobacz co pojawia się w sugestiach. Algorytm wyszukiwarki sam pokazuje, czego najczęściej ludzie szukają. Na pewno na te tematy są już opublikowane artykuły, ale zwróć uwagę na datę publikacji. Możesz się z nimi zapoznać i przygotować od siebie coś aktualnego i wyróżnić się świeżym podejściem do tematu.

#5. Zasada: Estetyka i grafika

Strona nie z samego tekstu powinna się składać. Dużo bardziej perswazyjny jest obraz, a najmocniej wpływa na nas materiał wideo, gdzie obserwujemy dynamikę – jest to bowiem dla nas najbardziej naturalna i rzeczywista forma przekazu.
Zdjęcia, grafiki, filmiki są świetnym urozmaiceniem warstwy tekstowej, gdzie na chwilę nasz wzrok może odpocząć. Podczas czytania dłuższego tekstu, chwilowe przeniesienie wzroku na obraz zwiększa szanse, że dobrniemy do końca tekstu, lepiej go zapamiętamy i wyda nam się on bardziej ciekawy i wartościowy. Uzupełnianie treści graficznymi jest bardzo pomocne, aby lepiej oddać problematykę danego tematu. Tekst dzięki ilustracjom, wideo będzie bardziej zrozumiały i przyjazny dla użytkowników. Na wygląd treści na stronie ma także wpływ dobór stosowanych fontów i ich rozmiar. Układ tekstu jak: nagłówki, akapity, odpowiednia interlinia sprawiają, że tekst jest bardziej czytelny. Dzięki zadbaniu o kwestie estetyczne treści na stronie, są one bardziej atrakcyjne i zachęcające do ich zgłębienia.

Sposoby na problem duplikacji treści

Dla pozycjonowania stron www i sklepów online kluczowe znacznie mają unikatowe treści. Jednak w obrębie naszej strony, bądź blogu mogą pojawić się niechciane powtórzenia. Jak wprawiony pozycjoner sobie z nimi poradzi? Zacznijmy od tego, czym jest duplikat treści? To identyczna treść, która występuje zarówno na naszej stronie jak i na innej zewnętrznej stronie. Co roboty Google mogą traktować jako manipulację pozycją w wynikach wyszukiwania. Jak możemy tego uniknąć?

By sprawdzić, czy tekst został zduplikowany, możemy jego wybrany fragment skopiować do wyszukiwarki i zobaczyć, czy jeszcze gdzieś występuje. Najwyżej w wynikach zostaną wczytane strony, które roboty uznały jako treści oryginalne. Gdy w obrębie naszej strony posiadamy różne adresy URL np. wersję z www, bez ‘www’, podobnie wersję z https i http, wtedy możemy pomiędzy nimi zastosować przekierowanie 301. Za pomocą przekierowania 301 przeniesiemy użytkowników do strony źródłowej i unikniemy indeksacji duplikatów.

By wskazać robotom wyszukiwarki wersję kanoniczną stosujemy znacznik canonical. Jeśli np. na naszej stronie na dwóch podstronach, z innymi adresami URL jest identyczna treść.
Natomiast, gdy podstrony są podobne np. wyświetlają w wyniku sortowania, filtrowania te same produkty, oferty, tylko w innej kolejności wtedy w meta-tag robots stosujemy instrukcję noindex. Pozwoli to, aby Google nie indeksował ich jak duplikaty.

Istotny jest sposób wyświetlania się strony w systemie, na jakim jest ona postawiona. Np. dana zakładka, kategoria może z powodu ustawień np. szablonu, z jakiego korzystamy powielić ją też w innych sekcjach, podstronach. W ten sposób dochodzi do duplikacji treści.

Pozycjonowanie a dane strukturalne

Dane strukturalne to ważny aspekt wpływający na widoczność strony. Możemy w nich umieścić wszystkie wymagane informacje: oceny, wideo, obrazy, ceny produktów, wszystkie informacje o firmie, logo, dane kontaktowe itd. Służą także do wyróżnienia się strony na tle pozostałych wyników, np. dodając obraz, oceny, promocyjną cenę. Uzupełnianie danych strukturalnych przy zachowaniu standardu NAP podnosi wartość i rangę strony w wynikach wyszukiwania, np. typując treść z Twojej strony jako najbardziej wartościowe źródło w grafie wiedzy (czyli kolumnie po prawej stronie, po wczytaniu wyników wyszukiwania). Do sprawdzenia obecności danych strukturalnych na stronie korzysta się z narzędzia od Google do testowania danych strukturalnych. Jeśli ich nie ma, warto je uzupełnić stosując się do standardów schema.org.

Budowa strony przyjaznej SEO

Co jest ważne w strukturze strony pod kątem pozycjonowania? Oczywiście są to linki. Dobry adres URL jest możliwie krótki i określający co kryje się pod tym linkiem. Unika się stosowania dodatkowych parametrów jak np. nr ID wybranej kategorii, wielkich liter, polskich znaków. Jako odstępu – spacji stosuje się myślnik. Przyjazny adres URL: https://www.memtor.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych
Nieprzyjazny adres URL: https://www.site.com/434=index/&434=page#659&index-oferta

Do czego służy mapa witryny w pliku xml?

Wykorzystuje się ją, gdy startujemy z nową stroną lub podczas problemów z indeksowaniem.
Mapa witryny powinna zawierać wszystkie znaczące podstrony łącznie z ich zawartością, tekst, obrazy, prezentacje itp. Mapę zgłasza się do Google Search Console.

Jak ważny jest user experience dla pozycjonowania?

Bardzo. User experience to doświadzczeni użytkownika w zakresie korzystania z serwisu, ocena oparta na wrażeniach dotyczących wyglądu, zawartości, intuicyjności nawigacji i obsługi, szybkości ładowania i łatwości dotarcia do poszukiwanych informacji. Strona powinna być zaprojektowana, tak aby poruszanie się po niej było bardzo intuicyjne i przychodziło użytkownikowi bez namysłu. Np. umiejscowienie przycisku do logowania, koszyka, lub paska wyszukiwania w niestandardowym miejscu, jasne może ładnie wyglądać, ale sprawi, że użytkownik przez moment się pogubi i w efekcie nie będzie chciał tracić czasu na doszukiwanie się na stronie podstawowych rzeczy i ją opuści.

To jak dobrze jest strona zaprojektowana wpływa na czas, jaki odwiedzający na niej spędzi, jakie zakładki odwiedzi oraz czy zdecyduje się na naszą ofertą. W dobie hiperkonkurencji mamy wyzwanie. Dlatego podstawowym aspektem przy projektowaniu strony www jest to, czy jest bezproblemowa dla użytkownika i czy, z jak najmniejszą ilością kliknięć, przekierowań (a więc czekaniem na załadowanie się konkretnych podstron) odnajdzie potrzebne informacje. Nie zapominajmy także o dobrej responsywności strony na urządzenia mobilne.

Naturalnie prace na optymalizacją strony to tak naprawdę proces ciągły. Niezwykle szybka dynamika rozwoju technologii przestrzeni wirtualnej sprawia, że aktualizowanie stron www i dostosowywanie ich do obecnych trendów to codzienność. Bieżąca aktualizacja i optymalizacja strony pozytywnie wpływa na użytkowników i pośrednio na dobre rankingi w Google.

Strategia pozycjonowania

Strategia zapewnia cele, dynamikę i spójność działań, a pozycjonowanie to rezultat. Strategia to spoiwo wszystkich działań marketingowych.

Optymalizacja SEO

Od technicznego i semantycznego audytu, przez wdrożenie i monitoring, aby strony były przyjazne dla wyszukiwarek.

Pozycjonowanie

W wyszukiwarkach internetowych zdecydowanie dominuje Google. Rządzi globalnie. Na naszym rynku z Google korzystają niemal wszyscy Polacy.

CZYNNIKI RANKINGOWE I PROCES POZYCJONOWANIA

Pozycjonowanie stron internetowych to proces obejmujący trzy obszary działania. Ma ono na celu ich usprawnienie i przyczynienie się do wyższej pozycji w wyszukiwarce. Pozycjonowanie stron internetowych głównie obejmuje:

  • content marketing, czyli tworzenie użytecznych, atrakcyjnych, angażujących treści;
  • optymalizację treści pod kątem formatów przyjaznych dla algorytmów internetowych, mediów i, rzecz jasna, ich odbiorców;
  • zdobywanie linków, czyli tzw. link building i tworzenie sprzyjających warunków dla spontanicznego pojawiania się wzmianek o stronie, cytowania jej i bezpośredniego linkowania w szczególności.Przed podjęciem działań SEO, opracowujemy najbardziej optymalną strategię, dostosowaną do obecnej pozycji, branży i zakresu działalności firmy.

W strategii pozycjonowania stron www wyznaczamy cele

Zacząć należy od kwestii strategicznych – jakie są cele, jakie środki są do dyspozycji i jak dzięki nim można optymalnie osiągnąć założone cele. Wybór słów kluczowych (keywords research) to podstawowy element etapu planowania. Aby trafnie wybrać cele, adekwatnie do dysponowanych środków, a tym samym z korzyścią dla powodzenia w osiąganiu pożądanej efektywności, niezbędna jest wiedza w zakresie zasad funkcjonowania wyszukiwarek i czynników rankingowych, jak też rozpoznanie kondycji stron konkurencji.

Można na swoim blogu cyklicznie publikuje wyniki badania na temat udziału szczegółowych czynników rankingowych. Na poniższym zdjęciu bieżące wyniki:

Pozycjonowanie stron internetowych to proces zazwyczaj długoterminowy. Pewne działania dają szybkie efekty, ale w przypadku średnio i bardziej konkurencyjnych słów kluczowych, budowanie przewagi w wyszukiwarce trzeba zawrzeć na stałe w zestawie działań marketingowych. Rozpocząć trzeba od wyboru słów kluczowych i określenia celów związanych z tymi słowami. Następnie można przygotować analizę i plan optymalizacji witryny, a na jej podstawie wdrożenie zaleceń optymalizacyjnych. Zwykle współpracujemy w tym zakresie z webmasterem lub agencją kreatywną tworzącą stronę, nieczęsto wdrażamy fizycznie przygotowane propozycje. Kluczowa dla wyników w wyszukiwarce jest treść, Content is King. Strony posiadające unikalne treści, odpowiadające na oczekiwania odbiorców Google premiuje i należy o to zadbać. SEO Copywriting zapewni także dostosowanie witryny do skutecznego indeksowania przez roboty wyszukiwarek. Narzędzia Content Marketingu mogą spełnić potrzeby rozszerzania treści.

KORZYŚCI Z POZYCJONOWANIA

Korzyści z wysokich pozycji są oczywiste dla każdej osoby, która jest aktywnym użytkownikiem wyszukiwarki. To jak pozycje przekładają się na liczbę odwiedzin najlepiej obrazuje raport Chitika The Value of Google Result Positioning: https://chitika.com/google-positioning-value

Oprócz bezpośredniego ruchu na stronie z wyszukiwarek należy zwrócić uwagę na efekt brandingowy w postaci rozpoznawalności marki.

CO BIERZEMY POD UWAGĘ PRZY WYCENIE POZYCJONOWANIA?

Zwykle przy szacowaniu przewidywanych efektów uwzględniamy wszystkie najważniejsze mierzalne czynniki. Przede wszystkim jednak niezbędne jest ustalenie konkurencji w Google, istotna jest jakość serwisu, treść na tle konkurencji i bieżący stan techniczny witryny, wiek witryny, rzecz jasna – profil linków. Ewentualne kary i filtry nie są bez znaczenia. Dokładne szacowanie nie jest proste, wymaga kosztownych narzędzi, a im bardziej musi być dokładne, tym bardziej jest czasochłonne. Jeśli szacowanie jest mniej dokładne, wymaga zastosowania marginesu błędu. Te czynniki stanowią niewątpliwą wadę rozliczenia za efekt. Dlatego proponujemy model mieszany – łączący wyniki i abonament.

JAK SĄ MIERZONE EFEKTY?
  • Ewidencja pozycjiTo z pewnością wymierny wynik podejmowanych działań, jednak w przypadku personalizowania wyników wyszukiwania, uzależnienia ich od lokalizacji czy historii przeglądania. Do pomiaru pozycji posiadamy własne narzędzie, w razie potrzeby większej częstotliwości i zakresu pomiaru posiłkujemy się danymi z Search Console oraz narzędziami innych firm.
  • Ruch na stronieStatystyki ruchu – raporty np. z Google Analytics stały się standardem. W szczególności w zakresie jakości ruchu to narzędzie wyjątkowe i zasadniczo bezpłatne (płatne dla dużych serwisów). Konwersje – miejsce serwisu w rankingu powinno iść w parze z większą aktywnością użytkowników wchodzących na stronę. Jeśli, mimo wysokich pozycji, sklep nie odnotowuje większych przychodów, należy poszukać przyczyn tego i eliminować słabe punkty.
JAKA JEST GWARANCJA OSIĄGNIĘCIA ZAMIERZONEJ POZYCJI?

Specyfiką naturalnych rankingów wyszukiwarek jest dynamika, zmiana mająca na celu zapewnienie lepszych wyników dla użytkowników. Dlatego obecne punkty ciężkości dla czynników wpływających na pozycje, jutro mogą już być nieaktualne. Jak zostało wspomniane, część czynników rankingowych to wynik personalizacji. Dla większości osób strona będzie na pozycji 1., ale dla niektórych osób pozycja strony internetowej będzie inna. Oprócz zmian w algorytmach trudno też przewidzieć aktywności konkurencji lub innego wpływu zewnętrznego np. ataku hakerskiego. Także problemy związane z funkcjonowaniem serwera są poza wpływem specjalisty SEO. Jednak bieżące monitorowanie sytuacji i reagowanie na różne okoliczności to zadania stawiane pozycjonerowi, mające na celu uchronić stronę przed stratami ruchu z wyszukiwarki, choć może nie w pełni mogące zagwarantować realizację założonego celu.

Dane kontaktowe

Biuro / siedziba

34-310-36-22,22-203-63-46

ul. Sułkowskiego 17 lok. 1242-202 Częstochowaul. Świeradowska 4702-662 Warszawa

 

    Administratorem Państwa danych osobowych jest Memtor Marketing Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Świeradowska 47. Więcej informacji.