Content marketing

Pomożemy Ci w tworzeniu treści, które przyciągają uwagę i zaktywizują użytkowników Twojego serwisu. Wspólnie podbudujemy Twój wizerunek eksperta za pomocą contentu.

Uskrzydlimy Twój biznes

content marketing

Jak?

Content marketingem, który w polskim języku jest określany jako marketing treści. Jest on najbardziej rozwijającą się dziedziną w marketingu internetowym ostatnich lat. Polega na tworzeniu i publikowaniu treści, które przyciągają uwagę i aktywizują użytkowników. Treści mogą być w różnej formie, im bardziej wartościowe dla odbiorców, bardziej pomocne lub interesujące i dystansujące publikacje na temat tego samego zagadnienia, tym lepiej są odbierane. Content marketing niesie ze sobą wartość dodaną użytkownikom, służy im i edukuje. Za jego pomocą mamy możliwość, kreowania wizerunku eksperta, dzielenia się wiedzą i omawiania interesujących przykładów. Content marketing nie jest przekazem reklamowym.
Gdy użytkownicy dostają to, czego szukali, w jakości, która spełnia ich oczekiwania, są zadowoleni i wpływa to na propagowanie korzystnego wizerunku marki. Content Marketing zyskuje na znaczeniu w kontekście marketingu w wyszukiwarkach, w szczególności SEO. Strony z wartościowymi treściami są lepiej traktowane (co przejawia się wyższą pozycją i częstszymi wyświetleniami) w Google.
UZYSKAJ BEZPŁATNIE INDYWIDUALNĄ OFERTĘ

Dlaczego możesz nam powierzyć content marketing?

Specjaliści

Wykwalifikowani specjaliści z bogatym doświadczeniem
Możesz być pewien, że Twoją usługą zajmiemy się profesjonalnie, gwarantując najwyższy standard obsługi.

Wstępny bezpłatny audyt
Rozumiemy, że wybór agencji marketingowej powinien być dobrze przemyślany. Od tego jak agencja prowadzi swoje działania w dużej mierze zależy wizerunek i sukces Twojej firmy! Bezpłatnie przed rozpoczęciem działań wykonujemy audyt na podstawie, którego przygotowujemy wstępną strategię, abyś miał rzetelny przykład do podjęcia sprawiedliwej decyzji.

Audyt
Indywidualna oferta

Indywidualnie przygotowana oferta
Jednostkowe podejście do Klienta i specyfiki branży, w jakiej działa, jest fundamentalnym składnikiem skutecznej usługi. W tej kwestii nie ma wyjątków. Im lepiej poznamy Twoją działalność i zrozumiemy jej misję tym lepszą obierzemy strategię.

Polegamy na wiarygodnych danych
Bo nie ma przypadków… Jako specjaliści analizujemy wykresy, badamy tendencje. Wyciągamy wnioski i wdrażamy najlepsze wersje.

Dane
Termin umowy

Brak długoterminowej umowy (w podstawowym wariancie)
Bo po co? Jeśli za naszymi usługami stoi ugruntowana wiedza, umiejętności i wieloletnie doświadczenie, to skuteczność prowadzonych przez działań zapewnia nam Klientów, a nie wiążące umowy, czy obciążenia finansowe za ich wcześniejsze zakończenie.

Cykliczne raporty
Omawiamy efekty i wypracowane dochody z kampanii.

Raport
Opiekun

Indywidualny opiekun
Atmosfera współpracy jest nie mniej ważna, co efekty. Nad Twoim projektem czuwa przydzielony ekspert z naszego zespołu. Naturalnie, możesz zawsze się z nim skontaktować.

Poznaj realne korzyści content marketingu

Relacje

Content marketing tworzy ścisłe, można powiedzieć osobiste relacje między firmą a potencjalnymi klientami.

Zaufanie

Zwiększa wiarygodność, sytuując firmę w kontekstach istotnych dla odbiorcy, pozytywnie wpływa na decyzje o zakupie.

Wizerunek eksperta

Poprzez dzielenie się wiedzą i doświadczeniami budujemy wizerunek eksperta w naszej branży.

Większy zasięg

Dobry kontent zwiększa ruch, ale ma potencjał wychodzenia poza te kanały z dynamiką kuli śniegowej.

Poznanie odbiorców

Komunikacja wyzwala informacje zwrotne i pozwala zwiększać wiedzę o grupie docelowej, jej potrzebach i oczekiwaniach.

Mniejsze koszty

Wpływanie w nienachalny i zauważalny sposób poprawia odbiór marki, amplifikuje działania marketingowe, reklamowe i sprzedażowe.

reklama

Brak problemu z blokerami reklam
Na świecie ponad 200 milionów użytkowników korzysta z blokowania płatnych reklam. Dlatego dla reklamodawców wyzwaniem jest przyciągnięcie w inny sposób uwagi klientów. Organiczne i wartościowe treści to najlepsza alternatywa mając ogromną moc.

Udostępnienia odbiorców
Główną zaletą marketingu treści jest to, że najciekawsze treści są rozpowszechniane bezpośrednio przez internautów. W ten sposób można dotrzeć niskim kosztem do większego grona potencjalnych klientów. Ponadto internauta wyszukując różnych zagadnień z branży, może trafić na opublikowane treści i połączyć je z nazwą firmy. W ten sposób buduje się reputację marki i zaufanie odbiorców, którzy przez to stają się faktycznymi klientami.

udostępnienia
Rozpoznawalność marki

Przewaga nad konkurencją
Firmy, które stosują content marketing, dzieląc się rzetelnymi i przydatnymi informacjami, mają nawet 8 razy większy ruch na swoich stronach niż konkurencja. Ludzie szukają wartościowych, konkretnych treści, z których mogą coś wynieść. Jeśli Twoja firma jeszcze tego im nie oferuje, tak oddajesz konkurencji swoich klientów i umacniasz jej wizerunek wiarygodności i eksperta.

Dobra reputacja
Ludzie doceniają to, że mogą znaleźć bezpłatnie ciekawe i ważne treści. Przy ich ponownym zetknięciu z Twoją firmą, od razu pojawiają się pozytywne skojarzenia. W oczach odbiorców, dzieląc się swoją wiedzą stajesz się ekspertem.

Optymalizacja
Ruch

Relacja z odbiorcami
Jako twórca treści masz możliwość bardziej bezpośredniego kontaktu z użytkownikami. Możesz zastosować luźniejszy język w swojej komunikacji, używać zwrotów bezpośrednich do odbiorów. Wówczas, gdy oni np. czytają, czują się traktowani bardziej osobiście i skraca się dystans pomiędzy Twoją firmą a nimi.
Jako firma możesz mówić ludzkim głosem, a więc być także traktowanym przez odbiorców osobiście. Ponadto w czasach, kiedy firmy mają bezpośredni kontakt ze swoim rynkiem, należy pomyśleć o właściwej formie komunikacji. Marketing treści pomaga tworzyć bazy danych klientów firmy np. przez udostępnianie formularzy, ankiet. Gromadzenie istotnych informacji dla przedsiębiorstwa sprzyja zwiększaniu wiedzy na temat grupy docelowej i odpowiedniemu zarządzaniu danymi.

Dłuższy czas spędzony na stronie
Według badań na stronach internetowych, gdzie użytkownik może znaleźć przydatne treści, nie tylko zagłębi się w nie i przeczyta w całości, ale także chętnie prześledzi pozostałą zawartość strony. Dzięki temu lepiej nasza firma zakotwiczy się w jego świadomości. Wzrasta dzięki temu rozpoznawalność marki. Ilość czasu spędzanego na stronie przez użytkowników wpływa na pozycjonowanie strony, roboty Google indeksują stronę, jako bardziej wartościową, gdy użytkownicy spędzają na niej więcej czasu.

Korzyści
Sprzedaż

Personalizowane treści
Nasze treści możemy dystrybuować poprzez e-mail do kontaktów z naszej bazy (zdobytej np. poprzez newsletter, rejestrację na stronie). Skuteczność e-maila jest na wysokim poziomie w porównaniu do konwersji z innych działań marketingowych. Poprzez e-mail skraca się nasza droga do odbiorcy, docieramy bezpośrednio i do konkretnej osoby. Prowadzenie komunikacji ze swoimi odbiorcami jest kluczowe w budowaniu relacji. Gdy dzielimy się z nimi wartościowymi treściami bezpośrednio, odbiorcy mają poczucie, że my jako firma dbamy o nich, czują się zaopiekowani, chętniej się angażują i naturalnie w ich odczuciu wzrasta ranga naszej firmy, na tle konkurencji – ponieważ to od nas otrzymują przydatne i ciekawe treści, nie od konkurencji.

Możliwość edukacji i lepszego przedstawienia oferty
Poprzez content marketing możemy edukować naszych odbiorców, przybliżać zastosowanie, korzyści, tego co oferujemy, podawać przykłady. Możemy nawiązywać do tematyki, w jakiej działamy. Jeśli np. oferujemy catering dietetyczny, możemy omawiać ciekawostki, dawać porady na temat zdrowego odżywiania, które będą wsparciem i uświadomią naszym odbiorcą istotne kwestie. Będą wdzięczni za to, że przyczyniamy się do ich zmiany na lepsze, nie tylko poprzez podstawową usługę, ale że czują nasze oparcie i że nam jako firmie, zależy na ich sukcesach, samozadowoleniu i jak najlepszej jakości życia.

Dochody
wygrana

Content marketing się opłaca
Treści, które zamieścimy tak naprawdę działają na naszą korzyść nieustannie. Content marketing to zwrócenie się w kierunku długofalowej relacji z odbiorcami. Reklamy funkcjonują tylko w czasie za jaki zapłacimy. Content marketing jest naprawdę efektywnym przedsięwzięciem, ponadto pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony, jest łatwiejszy do wykonania, niż pozostałe działania marketingowe. Prowadząc content marketing w dłuższej perspektywie zyskujemy wszystkie powyżej wymienione wartości.

Najważniejsze cele content marketingu:

  • regularne tworzenie i publikowanie wartościowych treści,
  • przyciągnięcie uwagi naszej grupy odbiorców na naszą firmę,
  • tworzenie bardziej bezpośredniej relacji z odbiorcami i budowanie ich zaufania,
  • kreowanie pozytywnego i eksperckiego wizerunku w swojej branży na tle konkurencji.

ZDOBYWAMY NAJWYŻSZE NOTY

Dziękujemy naszym Klientom za możliwość realizacji wspaniałych projektów i podejmowania wyzwań, w których mogliśmy się wykazać i poczuć satysfakcję.
Wolimy działać niż mówić o sobie, dlatego w ocenie naszej pracy oddajemy głos Klientom.

Opinie Facebook i Google

Stopień do jakiego mogę stworzyć relację, która wspiera wzrost innych jako oddzielnych jednostek, jest miarą wzrostu, jaki uzyskałem w sobie.” – CARL ROGERS

Content marketing składa się z następujących kroków:

  • określenie grupy docelowej,
  • ustalenie obszarów działania np. blog firmowy,
  • wyznaczenie celów, jakie firma chce osiągnąć,
  • opracowanie tematyki treści i planu działania,
  • systematyczne tworzenie i publikowanie treści wg ustalonego planu,
  • promowanie,
  • mierzenie, analiza efektów i ewaluacja kolejnych działań.

OBSZARY DZIAŁANIA

Pomożemy w zakresie content marketingu Twojej firmie w wybranych dziedzinach:

  • stworzenie strategii content marketingowej,
  • prowadzenie lub pomoc przy prowadzeniu bloga firmowego,
  • stworzenie konkretnych treści w postaci artykułów, infografik, konkursów,
  • tworzenie i umieszczanie artykułów gościnnych na popularnych blogach i portalach branżowych,
  • w kontekście konkretnych treści działania propagujące na forach, grupach dyskusyjnych i profilach społecznościowych.

Dystrybucja treści

Publikacja treści np. na blogu firmowym to pierwszy krok. Drugi to komunikowanie o tym, że u nas pojawiło się coś nowego z krótką, zachęcającą zajawką. Warto wspierać ruch poprzez relacje, posty w mediach społecznościowych, grupach, forach tematycznych, wysyłkę e-mail, stworzenie e-booka, pdf-a itp. Do osób, do których możemy dotrzeć bezpośrednio warto to zrobić – w końcu dzielimy się wartościowymi treściami, a więc nie musimy bać się, że może to być potraktowane jako spam. Content marketing jest nienachalną formą komunikacji. Jeśli informujemy o nowym wpisie na blogu na naszych kanałach dajemy odbiorcom szansę zyskania przydatnej wiedzy, która mogłaby ich ominąć w natłoku codziennych spraw.

Formy content marketingu

Content marketing może mieć wiele form, które wzajemnie mogą się dopełniać. Wyróżniamy działania content marketingowe w formie pisanej, graficznej, audio (podcasty), wideo. Tak więc artykuły, zdjęcia na Instagramie, infografiki na LinkedInie, Facebooku, podcasty, filmy na YouTube, ale także coraz częściej interaktywne treści, które dostosowują się do reakcji odbiorcy – to formy content marketingu, z którym nasza marka może dowolnie korzystać. Oczywiście nie sposób robić wszystkiego i być wszędzie, dlatego należy wybrać najlepszą formę przekazu dla naszej marki i odbiorców.

TOP 6 sposobów na udany content marketing

Nie ma jednej recepty na udany content marketing – pewne jest to, że im ciekawiej, im bardziej zainteresujemy użytkownika, im bardziej da się ‘on’ wciągnąć w nasze treści, tym skala rośnie.
Naturalnie są rzeczy, które nam w tym pomogą.

1. Zdefiniowanie grupy odbiorców. Do kogo mówimy?

Nim zaczniemy cokolwiek tworzyć, zastanówmy się do kogo chcemy dotrzeć? Kto jest naszym odbiorcą? To najważniejsza kwestia przed wyborem omawianych tematów, formatu i kanałów dystrybucji. To do naszej grupy odbiorców dobieramy odpowiedni język, inny będzie on do mężczyzn, kobiet, czy nastolatków.

2. Temat, czyli o czym mówimy?

Wiemy już do kogo mówimy, teraz zastanówmy się, co chcemy przekazać? O czym chcemy komunikować? Jakiego rodzaju to mają być treści: edukacyjne, rozrywkowe, ciekawostki, czsy poradnikowe?

3. Format, jak mówimy?

Jaki format będzie dominujący? Blog firmowy z artykułami, infografiki, podcasty? Pozostałe formy, powinny wspierać, dopełniać i odnosić się do treści głównego nurtu.

4. Kanały, gdzie mówimy?

Gdy już mamy ustalone formy przekazu możemy zdecydować, gdzie będziemy publikować nasze treści. Do jakich mediów będą one odpowiednie.

5. Reakcje, jakie wywołujemy?

Badajmy, sprawdzajmy, co użytkownikom najbardziej przypada do gustu. Publikujemy dla nich – a więc bezpośrednio od nich mamy najlepszą wiedzę, o tym, co działa, a co lepiej zmienić, poprawić. Bądźmy na bieżąco z wiadomościami, komentarzami i oczywiście odpowiadajmy na nie bez zbędnej zwłoki. Content marketing pozwala na budowanie relacji, a gdy użytkownicy wchodzą z nami w interakcję, to dobry sygnał i zielone światło, że możemy ją dalej z nimi budować.

6. Systematyczność, jak dbamy taki content marketing mamy.

Chaotyczność nie pomaga budować relacji. Dlatego ważne, aby mierzyć siły na zamiary. Jeśli podejmujemy się realizacji jednego artykułu w tygodniu, lub filmu na miesiąc, tak ta częstotliwość powinna być realna do wykonania. Jeśli brakuje nam wiedzy, pewnych umiejętności, zasobów, lub czasu warto przekazać content marketing agencji marketingowej. Wówczas unikniemy błędów amatora, oraz wszystko będzie odbywać się według ustalonego harmonogramu. Dzięki temu w pełni wykorzystamy wszystkie zalety content marketingu.

Dane kontaktowe

Biuro / siedziba

34-310-36-22,
22-203-63-46

ul. Sułkowskiego 17 lok. 12
42-202 Częstochowa
ul. Świeradowska 47
02-662 Warszawa

    Administratorem Państwa danych osobowych jest Memtor Marketing Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Świeradowska 47. Więcej informacji.

    Marek Olas